Іспанська компанія Inditex, яка є власником бренду Zara, збільшила чистий прибуток на 24% за перші девʼять місяців фінансового року, оскільки зростання цін допомогло компенсувати послаблення світового попиту на одяг, пише Reuters.
Ключові факти
- Продажі найбільшого у світі ритейлера модного одягу та онлайн-продажів зросли на 19% порівняно з минулим роком, що трохи швидше, ніж очікували аналітики. За їх словами, зростання цін на 5% і більше у деяких діапазонах з весни допомогло стимулювати продажі.
- Вартість компанії, чиї бренди також включають Massimo Dutti та Bershka, зросла до €3,1 млрд ($3,3 млрд) з €2,5 млрд рік тому.
- «Чудові показники продажів можуть відображати якість дизайну продукту та пропозиції, а також більш привабливу ціну порівняно з аналогами, оскільки зростання цін здається меншим, ніж на ширшому ринку», – сказав аналітик Deutsche Bank Адам Кокрейн.
- Останнім часом Inditex пропонує більше високомодних речей Zara, призначених для особливих випадків. На думку аналітиків, такий підхід дозволив продавати товари за вищою ціною та залучати покупців із luxury сегменту. Генеральний директор Inditex Гарсія Масейрас повідомив про хороші результати в США і сказав, що компанія впевнена у своїх перспективах у Китаї у середньостроковій та довгостроковій перспективах.
- Продажі зросли на 11% у третьому кварталі, повільнішими темпами, ніж у попередні місяці, що відображає погіршення споживчого середовища. Модний гігант заявив, що його продажі в період з початку листопада до 8 грудня зросли на 12% порівняно з минулим роком.
- Очікується, що до 2024 року його онлайн-покупки становитимуть 30% від загального обсягу продажу.
- Компанія також розширить платформу для ремонту, перепродажу та передачі одягу Zara, випущеному у Великій Британії в листопаді, на інші основні ринки наступного року, сказав Масейрас.
Контекст
У жовтні стало відомо, що холдинг Inditex (бренди Zara та Zara Home, Massimo Dutti, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius та Oysho) планує залишитися в РФ та передати свій місцевий бізнес партнерам із «дружньої» країни, писав «Коммерсантъ» із посиланням на ухвалу арбітражного суду Самарської області від 30 вересня.
Російські активи компанії можуть перейти до її партнера з ОАЕ, каже джерело видання. З російського ринку підуть Massimo Dutti, Oysho і Zara Home, а решта брендів відкриється під іншими назвами і з новими колекціями не раніше весни 2023 року.
Водночас головний конкурент Inditex – шведський модний гігант Hennes & Mauritz (H&M) наприкінці листопада почав звільняти персонал у відповідь на кризу вартості життя. Бренд намагається заощадити 2 млрд шведських крон ($190 млн) у рік. Дії другого у світі ритейлера модного одягу зі скорочення персоналу, в основному в бек-офісі, відбуваються на тлі інфляції і різкого зростання витрат, повʼязаних з війною в Україні, які змушують компанії по всій Європі та США економити гроші.
У вересні H&M повідомила про набагато нижчі, ніж очікувалося, квартальні продажі, оскільки споживачі затягли пояси, але компанія щосили намагається конкурувати із Zara. H&M також стикається із жорсткою конкуренцією з боку дешевших брендів та онлайн-брендів.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.