Сервіс Discover від Google продовжує поширювати провоєнну пропаганду серед російської аудиторії, пише Bloomberg. Google заявляє, що після вторгнення РФ в Україну в 2022 році він доклав чимало зусиль, щоб уникнути поширення дезінформації.
⚡️ Лише 3 дні! Отримайте доступ до річної підписки Forbes Digital зі знижкою 40%. Промокод: MORNING. Оформлюйте підписку за посиланням.
Ключові факти
- Мобільні користувачі Росії отримують провоєнну пропаганду з джерел, які Google заблокував в інших місцях.
- Discover відображається як стрічка контенту в браузері Chrome на пристроях Android.
- У вересні Google в середньому отримував понад 200 000 щоденних переходів на пропагандистське медіа «Царьград», яким керує Костянтин Малофєєв, російський бізнесмен, на якого США та Європейський Союз наклали санкції за його роль у розпалюванні насильства в Україні. Інші прокремлівські ЗМІ, такі як «Комсомольська правда», також регулярно зʼявляються у Discover.
- Компанія Google заявила, що їй вдалося ефективно зашкодити російським інформаційним операціям (ІО), спрямованим на внутрішню підтримку війни. У 2022 році Google призупинила 1950 випадків російської IO-активності на своїх платформах.
- У РФ блокують Google News, хоча інші сервіси Alphabet Inc, включаючи YouTube та Google Search, продовжують працювати. Його операційна система Android також використовується на більш ніж 80% мобільних телефонів у Росії, поряд із функцією Discover, яка регулярно висвітлює путінські ЗМІ.
- Хоча Discover позиціонується як пошуковий продукт, а не новинний, для багатьох користувачів переважна більшість його рекомендацій, які видно щоразу, коли вони відкривають вікно Chrome на мобільному пристрої, є статтями, що надає йому вигляду стрічки новин.
- За словами джерела, оскільки Discover приносить набагато менший дохід, ніж пошук Google, він також має менший бюджет для запобігання зловживанням. За словами двох співробітників Google, зловживання Discover у Росії було відзначено як внутрішня проблема.
Контекст
Торік Meta виявила велику російську пропагандистську мережу, яка імітувала європейські ЗМІ The Guardian та Der Spiegel.
Нещодавно соцмережу X (раніше – Twitter) Ілона Маска було названо найбільшим засобом поширення дезінформації, сказала віцепрезидентка Європейської комісії Вера Йоурова. Європейський Союз закликав платформи Кремнієвої долини підвищити свою пильність у боротьбі з російськими наративами.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.