Робітники заводу компанії Boeing Co. вперше за 16 років зупинили роботу, що паралізувало виробництво на всьому хабі комерційних літаків авіавиробника в Сіетлі, пише Reuters. Напередодні члени профспілки відхилили пропозицію керівництва про підвищення зарплат на чверть та проголосували за страйк.
Компанія є одним із найбільших у світі виробників авіаційної, космічної та військової техніки. На заводах Boeing у районі Сіетла збираються літаки Boeing MAX, 777 та 767.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Члени Міжнародної асоціації машиністів та працівників аерокосмічної промисловості, яка представляє 33 000 співробітників Boeing по всьому Західному узбережжю США, переважною більшістю проголосували за страйк, 94,6% проголосували за відхилення пропозицій від керівництва компанії та 96% підтримали страйк.
- Робітники заводу залишили робочі місця в пʼятницю вранці, зупинивши виробництво.
- Перший страйк робітників з 2008 року почався всього через кілька тижнів після того, як у серпні було призначено нового генерального директора Келлі Ортберга, який мав відновити довіру до авіавиробника після інциденту із літаком 737 MAX.
- «Ми, як і раніше, прагнемо перезавантаження відносин з нашими співробітниками та профспілкою і готові повернутися за стіл переговорів для досягнення нової угоди», – йдеться у заяві авіавиробника.
- Пропозиція компанії включала загальне підвищення заробітної плати на 25%, премію за підписання контракту у розмірі $3000 та зобовʼязання побудувати наступний комерційний літак Boeing у районі Сіетла за умови, що програма буде запущена протягом чотирьох років дії контракту.
- Багато працівників критикували ці умови, виступаючи за підвищення заробітної плати на 40% і нарікаючи на втрату щорічного бонусу.
- Наразі невідомо, як довго триватиме страйк і коли поновляться переговори між керівництвом і робітниками.
Контекст
Останній страйк робітників Boeing у 2008 році призвів до зупинки заводів на 52 дні та зниження виручки приблизно на $100 млн на день.
Згідно з попередньою запискою TD Cowen, новий 50-денний страйк може коштувати Boeing $3–3,5 млрд збитків.
Якщо страйк триватиме довго, він негативно вплине не тільки на фінансове становище Boeing, але й на авіакомпанії, які залежать від літаків цього виробника, а також від постачальників, які виготовляють деталі та компоненти для його літаків.
S&P Global Ratings заявило, що тривалий страйк може затримати відновлення авіавиробника та завдати шкоди його загальному рейтингу.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.