У травні 2022 року український автопарк поповнився 1016 повністю електричними автомобілями (BEV), що на 63% більше, ніж торік. Про це повідомляє «Укравтопром».
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Частка нових машин у цій кількості становила 28% проти 11% торік. Основну масу зареєстрованих у травні електромобілів склали легкові авто – 984 шт. (нових – 287 шт., уживаних – 697 шт.).
- У порівнянні з торішнім результатом, кількість реєстрацій легкових BEV у травні підскочила майже на 67%.
- Всього за п’ять місяців з початку року свою першу реєстрацію в Україні пройшли 3090 електромобілів, що на 2,5% більше, ніж за аналогічний період 2021 року. Частка уживаної техніки в цій кількості складає 80%.
- Найпопулярнішим електрокаром на ринку України залишається Nissan Leaf. З січня по травень українську реєстрацію отримали 567 авто цієї моделі. Другий результат продемонструвала Tesla Model 3 – 263 реєстрації.
- У трійку найбільш популярних автівок потрапив Volkswagen e-Golf. Цей електрокар вибрали 156 автомобілістів. Четвертим за популярністю став електромобіль Volkswagen ID.4 – 138 шт.
- П’ятий за популярністю на ринку автомобілів на акумуляторних джерелах живлення Dong Feng M-NV – 132 реєстрації за п’ять місяців.
Контекст
Дефіцит пального в Україні утворився через зупинку імпорту з Білорусі та РФ і удари ворога по паливній інфраструктурі. Зокрема, знищено Кременчуцький нафтопереробний завод, який був основним виробником пального в країні.
На початку травня Україна та Польща домовилися про скасування дозволів для всіх перевізників, які здійснюють міжнародні перевезення пального. Для бездозвільного в’їзду на територію Польщі перевізникам пального необхідно пройти реєстрацію, заповнивши форму не пізніше, ніж за добу до перетину кордону.
У мирний час Україна потребувала у червні 600 000 т бензину та дизельного пального. Зараз споживання скоротилося десь на третину, каже директор спеціальних проєктів НТЦ «Псіхєя» Геннадій Рябцев. Тому потреба становить близько 400 000 т. Польща погодилася забезпечити надходження понад 200 000 т продукції щомісячно, зазначив експерт.
Україна збільшила обсяги імпорту в понад пʼять разів порівняно з тим, що було півтора місяця тому, заявили в Офісі президента. Вони фактично відповідають темпам щоденного споживання бензину та дизеля на заправках. Там прогнозують, що дедалі більше АЗС відкриватимуться й реалізовуватимуть пальне. Також буде створено стратегічний запас пального.
13 травня Антимонопольний комітет розпочав розслідування щодо можливого порушення найбільшими мережами АЗС законодавства про захист економічної конкуренції. В АМКУ хочуть переконатися, чи не могла криза бути спричинена змовою найбільших гравців ринку.
17 травня на зустрічі з операторами ринку виникла домовленість про відмову від держрегулювання цін на пальне, «щоб оператори ринку могли наситити ринок необхідним ресурсом».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.