Категорія
Новини
Дата

Українці витрачають більше на їжу та ліки, але магазини відвідують рідше. Головне з дослідження Deloitte Ukraine

1 хв читання

Споживчі звички українців: жунка у спермаркеті /Ілюстрація Shutterstock

Витрати на продукти харчування збільшилися: середній чек українських споживачів зріс на 19% в офлайні та на 18% в онлайні порівняно з довоєнним періодом Фото Ілюстрація Shutterstock

Третина українців збільшила витрати на продукти харчування та медикаменти, водночас частота покупок знизилася, йдеться у щорічному дослідженні Deloitte Ukraine про споживчу поведінку. Найменш ощадлива молодь віком 18–27 років, які стали рідше економіти на одязі, готовій їжі та дозвіллі.

Подарунок для справжніх лідерок та лідерів

Сертифікат Forbes — річний доступ до якісної аналітики, інсайтів та історій успіху, що змінюють мислення. Деталі та замовлення

Деталі

  • Попит на лікарські засоби продовжує зростати – 24% українців купували їх у 2024 році частіше, ніж роком раніше, випливає з даних Deloitte Ukraine.
  • Витрати на продукти харчування теж збільшилися: середній чек зріс на 19% в офлайні та на 18% в онлайні порівняно з довоєнним періодом.
  • Загалом 37% опитаних заявили, що витрачають більше на продукти та медикаменти.
  • Найбільш помітне скорочення – у сегменті дитячих товарів, де 39% опитаних зазначили, що стали купувати їх рідше. Водночас дитячі товари разом з продукцією для домашніх улюбленців і готовою їжею потрапили до категорії, на який українці економлять найменше.
  • Найменше ощадливість помітна серед молоді: українці віком 18–27 років стали рідше економити на одязі (61%), готовій їжі (57%), дозвіллі (57%), косметиці (51%) та продуктах харчування (56%). Зміни помітні в усіх регіонах. 
  • Середній чек на онлайн-покупки продовольчих товарів серед молоді 18-27 років зріс на 90%. В онлайн-магазинах найпопулярніші категорії: електроніка (17%), косметика (15%), одяг і взуття (15%).
  • Покупці віком 43-57 років частіше купують в офлайні, де середній чек виріс на 45%.
  • Вперше Deloitte Ukraine досліджував купівельну поведінку щодо книжок: кожен третій українець купує їх в інтернет-магазинах раз на два місяці, витрачаючи в середньому 1028 грн за одну покупку.
  • «62% українців уникають компаній, які продовжують працювати в Росії, а для 55% опитаних важливо, щоб бізнес підтримував ЗСУ», – зазначає керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції Deloitte Ukraine Олександр Ямпольський.
Споживчі звички 2024: дослідження Deloitte Ukraine

Споживчі звички 2024: дослідження Deloitte Ukraine

Споживчі звички 2024: дослідження Deloitte Ukraine

Споживчі звички 2024: дослідження Deloitte Ukraine

Споживчі звички 2024: дослідження Deloitte Ukraine

Споживчі звички 2024: дослідження Deloitte Ukraine

Споживчі звички 2024: дослідження Deloitte Ukraine

Споживчі звички 2024: дослідження Deloitte Ukraine

Попередній слайд
Наступний слайд

Контекст

Deloitte проводить щорічні дослідження споживацької поведінки в Україні з 2019 року. Після початку повномасштабної війни українці стали уважніше ставитися до витрат, віддаючи перевагу базовим товарам та підтримці соціально відповідального бізнесу. 

Онлайн-шопінг набуває популярності, але традиційні магазини залишаються основним каналом закупівель для більшості категорій товарів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Перший випуск 2025 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні