«Укрзалізниця» і Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури подали апеляційні скарги на рішення суду першої інстанції щодо скасування наказу про індексацію тарифів на вантажні перевезення із січня 2022 року, повідомляє пресслужба УЗ. Перевізник заявляє, що через це рішення суду отримає мільярдні збитки і не зможе здійснювати операційну діяльність.
Ключові факти
- УЗ називає рішення суду «безпідставним, таким, що суперечить принципам розподілу владних повноважень, загрожує економіці та обороноздатності країни».
- «Укрзалізниця» наголошує, що зміна тарифів на вантажні залізничні перевезення відноситься виключно до компетенції Мінінфраструктури, а не суду.
- «Зміна тарифів на вантажні перевезення є абсолютно обґрунтованою та законною», – сказано у заяві.
- Зазначається, що наказ прийнято Мінінфраструктури в межах законодавчо встановлених повноважень, з дотриманням усіх визначених процедур, зокрема, його було узгоджено з Міністерством економіки, Міністерством фінансів, Державною регуляторною службою та зареєстровано Міністерством юстиції.
Ключова цитата
- «Такими діями приватні компанії, що входять до великої промислової групи, за допомогою судів намагаються знизити тарифи до рівня 2019 року, що може призвести до банкрутства та зупинення діяльності «Укрзалізниці», спричинити катастрофічні наслідки та завдати нищівного удару по обороноздатності та економіці України», – заявляє УЗ.
- За оцінкою УЗ, у разі скасування наказів про зміну тарифів на вантажні перевезення на тлі зростання вартості енергоресурсів і збільшення частки перевезень збиткових вантажів у 2024–2025 роках УЗ отримає 48–67 млрд грн збитків. За таких умов перевізник не зможе здійснювати операційну діяльність, виконувати свої грошові зобов’язання, виплачувати заробітну плату працівникам і здійснювати будь-які перевезення.
- Оновлено. Компанія «ДТЕК Західенерго», яка подала позов до суду, заявляє, що ініціатива АТ «Укрзалізниця» підвищити тарифи у 2021-2022 роках є протиправною, а сам наказ прийнято з порушенням вимог законодавства.
- Компанія наголосила, що суд встановив порушення принципів передбачуваності та доцільність підвищення тарифів на вантажні перевезення оскаржуваним наказом.
- «На момент ініціювання прийняття оскаржуваного наказу тарифи на перевезення вугілля вже зросли двічі. На 8% з 17 серпня 2021 та на 20,4% — з 1 січня 2022. Тобто, ще до прийняття оскаржуваного наказу, тарифи на перевезення вугілля вже були рентабельні на рівні 23,2%», – вважає «ДТЕК Західенерго».
- Повторну зміну тарифів на перевезення вантажів ініційовано «Укрзалізницею» менш, ніж через місяць після попередніх змін у державно-регульованих тарифах. «Здійснено це було також вибірково — лише для І-го класу вантажів, зокрема, на руду, вугілля, цемент. Це рішення і було оскаржено компанією у судовому порядку», – пояснили у компанії.
Контекст
11 липня 2024 року Київський окружний адміністративний суд визнав протиправним і нечинним наказ МІУ про зміни тарифів на вантажні перевезення «Укрзалізниці» від 2021 року після позову приватних компаній. Рішення КОАС було ухвалено за позовом ДТЕК «Західенерго» Ріната Ахметова, уточнила Liga.net. Ще дві подібні справи розглядаються іншими судами адміністративної юрисдикції.
Наказ Міністерства інфраструктури №586 передбачав підвищення тарифів «Укрзалізниці» на 9% з 1 січня 2022 року на перевезення групи вантажів першого тарифного класу – сировинні товари, зокрема руду та вугілля.
До кінця року модель тарифоутворення на перевезення вантажів, за якою «Укрзалізниця» працювала з 1997 року, може повністю змінитися, повідомив в інтерв’ю Forbes Ukraine голова правління УЗ Євген Лященко в червні. Без цього кроку компанія не зможе закінчити рік з прибутком. Для бізнесу витрати сумарно можуть зрости на приблизно 7%.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.