Категорія
Новини
Дата

Як і на що саме українці витрачають гроші в інтернеті – дослідження Gradus Research

2 хв читання

Більше чверті опитаних українців надають перевагу онлайн-покупкам, ще 38% – купують і в онлайні, і в офлайні. Про це свідчать дані дослідження компанії Gradus Research. Аналітики зазначають, що з початком повномасштабної війни межі між офлайн- та онлайн-купівлями стали розмитими.

Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.

Ключові факти

  • 87% респондентів вважають, що купувати онлайн – легко. Однак не всі користувачі мережі використовують її з однаковою інтенсивністю та набором дій, в тому числі й для здійснення покупок. У дослідженні користувачі були розподілені на шість сегментів.
  • Активних та високозалучених споживачів в онлайні – трохи більше третини (36%).
  • До них можна віднести сегмент під умовною назвою «просунуті». Це користувачі, які інтенсивно споживають та створюють контент, слідкують за комунікаціями брендів, порівнюють їхні цінності, продукти й послуги між собою. 54% з них роблять покупки онлайн принаймні раз на день. Але це водночас і найменший сегмент – таких серед респондентів лише 6%.
  • Інший активний сегмент – «пліткарі» (16%). В онлайні вони майже щодня купують товари та послуги онлайн (13%), оплачують рахунки (17%) й користуються інтернет-банкінгом (62%).
  • Також до активних користувачів відносимо сегмент «прагматиків», що складає 14%. Вони використовують інтернет для отримання новин та тематичної інформації і є активними користувачами освітніх сервісів й медіа. Фінансові дії онлайн здійснюють не частіше декількох разів на тиждень.
  • Інші дві третини респондентів (64%) – менш активні діджитал-покупці. Шукачі розваг, частка яких складає 19% і які в онлайні переважно споживають онлайн-ігри та розважальний контент у соцмережах, є досить інертними у здійсненні фінансових операцій в інтернеті. Декілька разів на місяць та рідше порівнюють ціни на товари й послуги (53%), користуються банківськими сервісами онлайн (36%).
  • «Помірковані» (сегмент обсягом у 25% від вибірки загалом), що використовують інтернет для пошуку інформації та читання новин, не активно здійснюють фінансові дії онлайн, обмежуючись здійсненням більшості операцій раз чи декілька разів на місяць. Виключенням є порівняння цін на товари і послуги (38%) та користування банківськими сервісами (38%) – ці операції «помірковані» більш схильні здійснювати декілька разів на тиждень.
  • «Незалучені» (20% респондентів), які рідко перебувають у статусі «у мережі» і для яких Інтернет є переважно джерелом зв’язку, майже або зовсім не здійснюють фінансових дій онлайн. Серед «Незалучених» найбільша частка тих, хто надає перевагу покупкам офлайн (48%). Вони зазначають, що відчувають труднощі у здійсненні покупок онлайн (13%).
Як і на що саме українці витрачають гроші в інтернеті – дослідження Gradus Research /Фото 1
Як і на що саме українці витрачають гроші в інтернеті – дослідження Gradus Research /Фото 2
Попередній слайд
Наступний слайд

Цитата

«З початком повномасштабної війни межі між офлайн- та онлайн-купівлями стали розмитими, оскільки майже однакова кількість респондентів надають перевагу кожному з цих способів придбання товарів. Це все ще раз демонструє швидку адаптацію українців до тих умов, в яких ми опиняємось», – прокоментувала Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця та директорка Gradus Research. 

Про дослідження

Опитування проведено дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку. Онлайн-панель Gradus відображає структуру населення міст із кількістю мешканців понад 50 000 у віці 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіоном. Періоди проведення поля: 5-7 вересня 2023-го, розмір вибірки – 1896 респондентів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Третій випуск 2025 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні