Більше чверті опитаних українців надають перевагу онлайн-покупкам, ще 38% – купують і в онлайні, і в офлайні. Про це свідчать дані дослідження компанії Gradus Research. Аналітики зазначають, що з початком повномасштабної війни межі між офлайн- та онлайн-купівлями стали розмитими.
Ключові факти
- 87% респондентів вважають, що купувати онлайн – легко. Однак не всі користувачі мережі використовують її з однаковою інтенсивністю та набором дій, в тому числі й для здійснення покупок. У дослідженні користувачі були розподілені на шість сегментів.
- Активних та високозалучених споживачів в онлайні – трохи більше третини (36%).
- До них можна віднести сегмент під умовною назвою «просунуті». Це користувачі, які інтенсивно споживають та створюють контент, слідкують за комунікаціями брендів, порівнюють їхні цінності, продукти й послуги між собою. 54% з них роблять покупки онлайн принаймні раз на день. Але це водночас і найменший сегмент – таких серед респондентів лише 6%.
- Інший активний сегмент – «пліткарі» (16%). В онлайні вони майже щодня купують товари та послуги онлайн (13%), оплачують рахунки (17%) й користуються інтернет-банкінгом (62%).
- Також до активних користувачів відносимо сегмент «прагматиків», що складає 14%. Вони використовують інтернет для отримання новин та тематичної інформації і є активними користувачами освітніх сервісів й медіа. Фінансові дії онлайн здійснюють не частіше декількох разів на тиждень.
- Інші дві третини респондентів (64%) – менш активні діджитал-покупці. Шукачі розваг, частка яких складає 19% і які в онлайні переважно споживають онлайн-ігри та розважальний контент у соцмережах, є досить інертними у здійсненні фінансових операцій в інтернеті. Декілька разів на місяць та рідше порівнюють ціни на товари й послуги (53%), користуються банківськими сервісами онлайн (36%).
- «Помірковані» (сегмент обсягом у 25% від вибірки загалом), що використовують інтернет для пошуку інформації та читання новин, не активно здійснюють фінансові дії онлайн, обмежуючись здійсненням більшості операцій раз чи декілька разів на місяць. Виключенням є порівняння цін на товари і послуги (38%) та користування банківськими сервісами (38%) – ці операції «помірковані» більш схильні здійснювати декілька разів на тиждень.
- «Незалучені» (20% респондентів), які рідко перебувають у статусі «у мережі» і для яких Інтернет є переважно джерелом зв’язку, майже або зовсім не здійснюють фінансових дій онлайн. Серед «Незалучених» найбільша частка тих, хто надає перевагу покупкам офлайн (48%). Вони зазначають, що відчувають труднощі у здійсненні покупок онлайн (13%).
Цитата
«З початком повномасштабної війни межі між офлайн- та онлайн-купівлями стали розмитими, оскільки майже однакова кількість респондентів надають перевагу кожному з цих способів придбання товарів. Це все ще раз демонструє швидку адаптацію українців до тих умов, в яких ми опиняємось», – прокоментувала Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця та директорка Gradus Research.
Про дослідження
Опитування проведено дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку. Онлайн-панель Gradus відображає структуру населення міст із кількістю мешканців понад 50 000 у віці 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіоном. Періоди проведення поля: 5-7 вересня 2023-го, розмір вибірки – 1896 респондентів.
![Без сирів та алкоголю. Через блокування кордонів у магазинах може виникнути дефіцит імпортних товарів. Альтернативні маршрути збільшують вартість поставок на €600–2000 з машини /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/e/85/ae15200c-0628f589a1f4486567ba8a3070e1d85e.jpg?v=1350_3)
![«Чорна пʼятниця – 2023». Попередня реєстрація на знижки та збільшення середнього чека. Чого очікують мережі /Фото Зображення згенеровано ШІ Midjourney в співавторстві з Олександрою Карасьовою](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/3/59/faf53578-fddc10b6695bfacf7e5f7209fc690593.jpg?v=8110_2)
![Стабільний АТБ, стрімка «Аврора», проблемний Eldorado. 25 найбільших ритейл-компаній України (сукупний виторг – понад 530 млрд грн) /Фото колаж Анастасія Левицька](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/8/44/d595931c-c541335d045ae46a148b9e022ba6e448.png?v=1733_1)
![Одяг зі змістом. Подружжя Сердюків придумало, як збільшити попит на Made in Ukraine і не потонути в банальщині. Це допомогло їхньому бренду byMe заробити десятки мільйонів гривень /Фото з особистого архіву](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/4/ce/fb12933b-c310707eea7c345c9679c0f16d71fce4.jpg?v=6641_2)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.