«Інтерпайп», Genesis, «Нібулон», Райффайзен Банк, «НадЛюди» /Антон Забєльський для Forbes Ukraine
Категорія
Компанії
Дата

Надмета, сенси і патріотизм. Як мотивують співробітників і де шукають ресурс HR-директори «Інтерпайп», Genesis, «Нібулон»

Зліва направо: Яна Романенко, Марія Панченко, Віталій Пахомов, Наталія Гуріна Фото Антон Забєльський для Forbes Ukraine

Як підтримувати багатотисячні команди, налагоджувати роботу й мотивувати співробітників в умовах війни? Заступниця голови правління Райффайзен Банку Наталія Гуріна на форумі «НадЛюди» від Forbes Ukraine модерувала дискусію з директорами з персоналу компаній «Інтерпайп», Genesis, «Нібулон». Ключове з бесіди

⚡️Ми дуже хочемо, щоб наші читачі знали більше, створювали більше і заробляли більше. Тому даруємо 44% знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом SMART до 19.05 Оформлюйте зараз за цим посиланням

Розмову скорочено і відредаговано для зрозумілості

Наталія Гуріна: Як ви навчилися жити тут і зараз, паралельно досягати мети і завдань в умовах війни?

Віталій Пахомов, директор з персоналу «Інтерпайп»: Без управління сенсами це неможливо. Важливо наголошувати для тих, хто залишився і працює в Україні, – треба жити тут і зараз. Якщо про це постійно комунікувати, є певний ефект для утримання персоналу та залучення нового, збільшення продуктивності, відчуття належності до підприємства.

Яна Романенко, директорка з персоналу «Нібулон»: Утримувати персонал, підтримувати енергетику і емоційний стан допомагають декілька речей: виклики, патріотизм, надмета і сенси.

Зараз компанія переживає екзистенційну кризу – вона повністю трансформується зі зміною власника і моделі корпоративного управління. Ці виклики драйвують персонал – змінюватись самим, змінювати компанію, галузь.

Наталія Гуріна: Як змінилися комунікації в компанії «Нібулон», якій комунікації вірять?

Яна Романенко: Власник компанії очолив її після втрати батьків у надскладний час війни. Для нього це нова роль. Своїм прикладом показує, що він там, де бізнес і де його команда. Оновлена топкоманда покращує ефективність, трансформує операційні процеси, піклується й підтримує інших.

Ми повністю відкрили всі цифри – не маємо секретів про стан реструктуризації [зобовʼязань], досягнення або втрати, фінансові результати, поточний стан. Люди розуміють, де прибуває чи вибуває, де яка проблема. Ми спільно ухвалюємо багато рішень, постійно й відкрито комунікуємо – це дає результат. 

Інтерпайп Райффайзен Банк НадЛюди /Антон Забєльський для Forbes Ukraine

Віталій Пахомов, Наталія Гуріна Фото Антон Забєльський для Forbes Ukraine

Наталія Гуріна: Що ви робите для того, щоб мотивувати людей, не здаватися й працювати на підтримку України?

Віталій Пахомов: Головне для людей – зберегти їхні домівки. Ми надаємо допомогу на відновлення житла, якщо є руйнування. Люди розуміють, що поки вони з компанією, їхні домівки будуть цілі.

Також піклуємося про безпеку. В цехах встановили для співробітників мобільні укриття додатково до стандартних капітальних укриттів. Евакуюємо дітей і членів сімей працівників. Починаючи з 2022 року в санаторіях живуть діти співробітників, які не змогли виїхати до родичів чи в безпечнішу місцевість.

Не останнє місце в системі мотивації займає калібрування зарплат. Ми робимо це проактивно.

Наталія Гуріна: Майбутнє країни – в освіті, у тому, як ми навчатимемо та перенавчатимемо. Як Genesis бачить себе в цьому напрямі?

Марія Панченко, директорка з розвитку людського капіталу Genesis: Ми – один із найбільших приватних інвесторів у сферу освіти, щорічно виділяємо близько 40 млн грн на цей напрям, активно ініціюємо створення освітніх програм.

Зараз у нашій системі всеукраїнських курсів проходять онлайн-стажування близько 12 000–13 000 студентів. Плануємо, що за найближчі п’ять років цю програму пройдуть близько 100 000 студентів. За останній рік близько 500 офіцерів прослухали освітній військовий курс. 

Всі співробітники мають змогу навчатися всередині компанії через внутрішні курси, тренінги, воркшопи, ексклюзивний контент.

Наталія Гуріна: Які у вас інструменти мотивації себе і команди?

Віталій Пахомов: Найбільш впливові на мотивацію чинники – це розвиток і ціль, яка перегукується із сенсами.

«Інтерпайп» попри війну продовжує інвестиції як в основне виробництво, так і в соціальну сферу. Люди це бачать, у них є надія і віра в підприємство.

Ми перетворилися на постійний корпоративний університет. Торік з-поміж 8000 персоналу пройшли різні навчальні програми приблизно 3500 осіб. Це первинне навчання, перекваліфікація, менеджерське навчання, навчання з охорони праці. Коли люди відчувають розвиток як їхніх професійних якостей, так і підприємства, це надихає й мотивує.

Марія Панченко: Людина не може дати того, чого немає всередині. Неможливо стати джерелом мотивації, якщо ти розібраний сам.

Мій ресурс – пошук сенсів і цілепокладання, багато спорту, здорове харчування і сон, медитація, постійний розвиток.

Яна Романенко: Люди цінують, коли про них піклуються. Це про безпеку, страхування, навчання, корпоративні заходи та проєкти, які об’єднують людей.

Життя триває, важливо дозволяти собі маленькі радощі. Ми нікого не замотивуємо, якщо будемо порожні, знервовані, знесилені. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні