50 найбільших експортерів України 2022
Блокада Миколаївського порту коштувала «Нібулону» 88% експорту у березні – серпні. За воєнний рік експорт групи скоротився майже втричі. «Постраждало все наше виробництво, логістика та експортні можливості», – каже власник і гендиректор компанії Андрій Вадатурський. На тимчасово окупованих територіях, за його словами, залишилось активів на $92 млн, а 40% співробітників не можуть працювати через війну. Через бойові дії агрохолдинг перестав використовувати річковий флот. «Наземні маршрути збільшили логістичні витрати в 10–40 разів», – каже Вадатурський. Розв’язати частину логістичних проблем має побудований під час війни зерновий термінал в Ізмаїлі, біля кордону з Румунією. 31 липня від російських ракет загинув засновник і керманич «Нібулону» Олексій Вадатурський.
100 найбільших приватних компаній 2021
Подія року: зростання перевезення внутрішніми водними шляхами на 11%, до 3 млн т у 2020/2021 маркетинговому році.
100 найбільших приватних компаній 2020
До здійснення заповітної мрії Олексія Вадатурського агрохолдингу «Нібулон» залишилося побудувати 18 кораблів. Суднобудівна програма, яку він запустив 10 років тому на власній верфі у Миколаєві, розрахована на створення 100 барж, буксирів, катерів і кранів. Мета – повністю закрити потреби агрохолдингу з перевезення сільськогосподарської сировини в морські порти. 60% своїх вантажів «Нібулон» перевозить по Дніпру та Південному Бугу. Головним викликом для компанії у 2020‑му може стати не пандемія, а законопроєкт про внутрішній водний транспорт, ухвалений Верховною Радою у першому читанні. Він відкриє доступ на українські річки іноземним операторам. Вадатурський побоюється, що після цього «Нібулону» не вдасться «відбити» $650 млн інвестицій у річкову інфраструктуру. На його думку, лібералізувати перевезення можна тільки після допуску українських компаній на ріки Євросоюзу.