Заснована в 2017 році дитяча онлайн-школа англійської мови AllRight поглинає одного з найстаріших конкурентів на ринку – EnglishDom. Угоду готували три місяці й офіційно закрили в липні 2021 року, але оголосили про неї тільки в серпні. Тепер об'єднана компанія буде штурмувати Європу
📲 Forbes Ukraine у WhatsApp. Підписуйтесь й читайте головне про бізнес та економіку
У чому логіка поглинання
EnglishDom спеціалізується на онлайн-навчанні дорослих, AllRight – дітей. Обидва бренди буде збережено, керівником EnglishDom залишиться її засновник Максим Сундалов. «В обʼєднаній компанії ми будемо вчити сімʼї», – каже засновник AllRight Олег Оксюк.
На момент угоди у запущеній у 2010 році EnglishDom була команда з 160 чоловік і до 600 викладачів на платформі. За останній рік платним продуктом скористалися 15 000 клієнтів, до 90% виручки школа отримує з України, каже засновник. На початку 2021 року на стратегічній сесії вирішили, що потрібно масштабуватися на закордонні ринки. «А робити це самому – втратити рік-два», – розповідає Сундалов. Вирішили обʼєднуватися з конкурентом, який швидко зростає.
У березні 2021 року AllRight, крім України та СНД, працювала в Польщі, Іспанії, Італії та Німеччині. До серпня стартап запустили у Франції, Чехії, Словаччині, Португалії, Сербії, Греції та Ізраїлі. З компанією співпрацюють 700 учителів, за останній рік послуги стартапу оплатили 25 000 учнів. У планах Оксюка, за підсумками 2021 року, вийти на 37 000–50 000 клієнтів, що платять. «Ми останні кілька років зростали десь утричі за рік, – каже фаундер. – Цього року в нас цілі і плани вирости так само».
AllRight допомагатиме EnglishDom виходити на закордонні ринки. Стартап починав з Іспанії та Польщі, не виключено, що новий бренд піде тим самим шляхом. Але остаточне рішення ще не прийнято.
Скільки коштує EnglishDom
Суму угоди сторони не розкривають. За словами Оксюка, стартап придбав 100% конкурента, частину суми заплатили грошима, частину – акціями. «Ключовий акцент при оцінці був зроблений на акції в обʼєднаному холдингу», – уточнює Сундалов. Обʼєднана компанія повинна показати мінімум десятикратне зростання в найближчі три роки, тоді зміниться й розподіл акцій.
«У сегменті онлайн-шкіл частка EnglishDom відчутна, вони точно в трійці найбільших», – каже співзасновник платформи для пошуку репетиторів Buki Вадим Сінжерецький. На занадто високі мультиплікатори розраховувати не варто – бізнес сталий і навряд чи буде рости в десятки разів за рік. Знижує оцінку й фокус на клієнтів із СНД, додає він.
Сундалов фінансові результати не розголошує. У 2020 році компанія збільшила виручку на 45%, до 294 млн рублів (близько $4 млн), свідчить рейтинг найбільших EdTech-компаній, який складає РБК. Темп зберігається: за два квартали 2021-го виручка склала 172 млн рублів ($2,3 млн). Для порівняння: один із лідерів, російський стартап з навчання англійської Skyeng у 2021 році отримав 2,9 млрд рублів виручки. У лютому 2020-го, до раунду від Winter Capital Partners Володимира Потаніна і Baring Vostok, російський Forbes оцінював Skyeng в $130 млн.
На українському ринку мультиплікатори не дуже великі – 1,5-2X до обороту, вважає керуючий партнер фонду UVO Ventures Олексій Козенко. Його компанія недавно інвестувала в онлайн-школу математики GIOS. Сінжерецький із BUKI каже, що продати можна й за три річні виручки. Виходячи з цього, EnglishDom коштує від $4 млн до $12 млн.
AllRight за весь час існування отримав $6,7 млн інвестицій. Звідки тоді гроші? Щоб профінансувати угоду, стартап залучив конвертований займ. У раунді взяли участь поточні інвестори – Genesis Investments, російський Flashpoint, Михайло Лялін, сам Оксюк і низка нових фондів. «Менше $5 млн», – уточнює розмір позики фаундер. Genesis допомагав із юридичним супроводом, але рішення щодо купівлі стартап приймав самостійно, каже керуючий партнер Genesis Investments Віталій Лаптенок. «Обʼєднавши ресурси, обидва проекти зможуть розширити базу клієнтів і рости швидше», – очікує Лаптенок.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.