Ахметов, Пінчук, Новинський відлетіли, але обіцяють повернутися. Чому найбагатші українці залишили країну
Категорія
Картина дня
Дата

Ахметов, Пінчук, Новинський відлетіли, але обіцяють повернутися. Чому найбагатші українці залишили країну

Вадим Новінський, Рінат Ахметов, Віктор Пінчук. Ілюстрація Shutterstock/Анна Наконечна

Приватні літаки бізнесменів залишають Україну масово. Серед них джети Ріната Ахметова, Віктора Пінчука, Вадима Новінського та Олександра Ярославського. Чому вони відлетіли і коли повернуться

Близько 20 чартерів та приватних літаків 13 лютого залишили Україну, пише «Українська правда» з посиланням на Flightradar24. Цього дня, за даними видання, з країни відлетіли літаки бізнесменів Ігоря Абрамовича, Бориса Колеснікова, Андрія Ставніцера та Вадима Нестеренка.

Чи означає це, що найбагатші українці тікають із країни?

Не обовʼязково. Наприклад, літак Колеснікова вирушив на планове технічне обслуговування до Чехії, а сам бізнесмен залишився в Києві. «Літак полетів тільки з екіпажем, більше ніяких пасажирів», – сказав Forbes Колесніков.

Як свій відліт пояснюють решта

  • Відліт Ріната Ахметова до Європи заплановано заздалегідь, і найближчим часом він обовʼязково повернеться в Україну, каже прессекретар бізнесмена Ганна Терехова.
  • Віктор Пінчук також у Європі, бо планує 18–20 лютого бути на Мюнхенській конференції з безпеки. Після конференції Пінчук повернеться до України, каже Наталія Вовк, директор з комунікацій Фонду Віктора Пінчука. «Він часто подорожує», – каже вона.
  • Вадим Новинський повернеться до України 14 лютого, каже прессекретар «Смарт-Холдингу» Євген Загорулько. «(Новинський) залишав країну, але графік його особистих та бізнес-поїздок не повʼязаний з ажіотажем та істерією, які останнім часом нагнітаються українськими та іноземними ЗМІ», – каже Загорулько.
  • Василь Хмельницький планує повернутися до України 20 лютого. «Навіть якщо скасують рейси та закриють небо, ми долетимо до Польщі та звідти повернемося до України», – написав він у Facebook. Наразі Хмельницький в освітньому турі в Ізраїлі та ОАЕ, який був запланований заздалегідь.
  • Олександр Ярославський відлетів до Лондона 10 лютого, щоб зустрітися з сімʼєю. З 12 по 19 лютого у нього запланований сімейний лижний відпочинок, пише пресслужба компанії DCH. У ніч перед відльотом його кортеж під Харковом збив на смерть чоловіка та втік із місця ДТП.
  • Андрій Ставніцер, співвласник порту ТІС, вирушив у Дубай на конференцію «Галфуд-2022», також у нього запланована зустріч із DP World. «Це заходи, які плануються дуже завчасно», – каже Анастасія Жук, директор із комунікацій ТІС.

Страхові компанії просять відлетіти

Ще одна можлива причина відльоту літаків – прохання лізингодавців. На тлі новин про можливе подальше вторгнення Росії в Україну власники повітряних суден просять евакуювати свої літаки з України. 12 лютого таке сталося зі SkyUp. Лізингодавець одного з літаків компанії – резидент Ірландії – заборонив виліт його літака з Португалії до України. Авіакомпанія посадила літак у Кишиневі та організувала пасажирам трансфер до Києва.

У той же день страхова компанія сказала, що SkyUp вивезе літаки з України до 14 лютого, каже комерційний директор SkyUp Людмила Слободянюк. Схожі повідомлення 11–12 лютого отримали практично всі авіакомпанії з рейсами в Україну, говорить на умовах анонімності топменеджер однієї з українських авіакомпаній. «Літак, оформлений у лізинг, а це більшість літаків в Україні, без страховки не зможе злетіти», – каже ексрегіональний менеджер «АероСвіт» та МАУ Віктор Логвиненко.

Повідомлення про припинення страховки отримали також оператори бізнес-джетів, більшість з яких до понеділка, 14 лютого, зобовʼязалися вивезти свої літаки з території України, сказав Forbes топменеджер однієї з українських авіакомпаній. Він попросив не називати його імені.

Але це стосується не всіх приватних літаків. Якщо, наприклад, Ахметов володіє своїм літаком безпосередньо, він сам бере на себе відповідальність за ризики перельоту в Україну, і страхова не може заборонити йому паркувати літак тут. «Якщо Україна не висуває жодних додаткових вимог, то я на своєму літаку можу спокійно літати», – каже Євгеній Трескунов, засновник консалтингової компанії «Авіаплан».

Матеріали по темі