Серіал The New Look про Крістіана Діора, Коко Шанель та модний бізнес на тлі Другої світової війни виходить на Apple TV+ із 14 лютого. У фокусі перших епізодів – тема стосунків кутюр’є з німцями під час окупації Парижа. Чому українським глядачам варто його подивитися?
Серпень 1955 року, Сорбонна. На конференції перед студентами виступає один із найвідоміших кутюр’є Крістіан Діор. «Крістіане, чому під час німецької окупації Парижа ви вирішили шити для дружин нацистів?» – лунає питання із залу. Для тих, хто пережив хаос окупації, творчість стала способом виживання, відповідає Діор.
Серіал The New Look про ікон світової моди Крістіана Діора і Коко Шанель виходить на Apple TV+ із 14 лютого. Історична драма, заснована на реальних подіях, розповідає, як французькі модельєри пережили Другу світову війну і започаткували сучасну модну індустрію.
У фокусі перших епізодів – тема стосунків кутюр’є з німцями під час окупації Парижа. Діор шив сукні для компаньонок окупантів і намагався звільнити з трудового табору сестру. Його головна суперниця Коко Шанель скористалася зв’язками з нацистами, щоб забезпечити одноосібну власність над бізнесом.
Зірковий акторський склад серіалу очолює лауреат «Еммі» Бен Мендельсон. У ролі Коко Шанель – оскароносна Жюльєт Бінош. Джон Малкович приєднався до проєкту в ролі модельєра Люсьєна Лелонга, а сестру Діора Катрін зіграла зірка «Гри престолів» Мейсі Вільямс.
Нові епізоди The New Look виходять щосереди до 3 квітня. «Раджу цей серіал усім, кого цікавить мода та історія. А ще тим, хто боїться жити під час війни, але все ж таки має», – відгукується про The New Look Ельвіра Гасанова. На прохання Forbes дизайнерка розповідає, чому українським глядачам варто подивитися серіал.
Ельвіра Гасанова
дизайнерка, засновниця бренду Gasanova
Ельвіра Гасанова заснувала власний бренд у 2013 році в Донецьку. Одяг Gasanova обирають знаменитості та інфлюенсерки, серед яких Кортні Кардашьян, Періс Хілтон, Джіджі Хадід і Ріта Ора. Бренд представлений у семи країнах, зокрема в США, Італії та Монако, і має чотири франчайзингові бутики. У 2023-му оборот бренду сягнув 35 млн грн.
Францією я захопилася з першого свого візиту. Думаю, країну з такою видатною історією, архітектурою та мистецтвом недарма вважають «столицею» високої моди. А стиль New Look, в якому творив Діор, мені здається найчарівнішою епохою в моді. Його роботи вирізняють витончені образи, дорогі тканини, ручна робота та жага до життя після війни.
Франція має репутацію країни-колабораціоніста під час Другої світової війни. Але чи знаємо ми, що рухало в ці часи французами та їхніми лідерами? Що рухало Шанель і Діором? У них були близькі люди, якими вони мали опікуватися. Думаю, страх і відповідальність за інших, а також бажання «зберегти лице» попри все, змусили їх продовжувати творчий шлях.
Серіал The New Look дуже динамічний. Першу серію я подивилася на одному диханні. Картинка контрастна – з одного боку, яскрава під час світських заходів нацистів, з іншого – сіра та тьмяна на вулицях окупованого Парижа.
Акторку Мейсі Уільямс, яка зіграла сестру Діора та учасницю французького Руху опору, не впізнати у новій іпостасі і без обладунків «Гри престолів». А Жульєт Бінош у ролі Коко настільки органічна, що часом забуваєш, що дивишся не історичну хроніку. Головний герой, втілений Беном Мендельсоном, зачаровує. Хоча він не видає практично жодних різких емоцій, розумієш, що за його образом стоїть досить кропітка робота.
Крістіана зобразили як сильну і вразливу людину. Він опосередковано співпрацював із правлячою елітою. Дизайнер не хотів мати справу з нацистами, проте мав заробляти гроші і знаходити сили для творчості. У цьому персонажі – складна дуальність. І як би не хотілося моралізувати та теоретизувати, як би ти вчинив на місці Коко чи Крістіана, невідомо, бо ніхто не знає, до чого можуть спонукати обставини.
Діор представив стиль New Look у 1947-му. Він поєднував елегантність і розкіш; жінка цієї нової естетики романтична, тендітна, упевнена в собі. Думаю, саме цього прагнули французи, які мають репутацію гедоністів, після Другої світової – нового свята, нових виходів у світ та нового образу жінки, якій більше не треба виживати, а треба жити й насолоджуватися.
Той факт, що Коко Шанель зневажала Діора, для мене був новиною. Здавалося, їм немає чого ділити: вона вже майже відійшла від справ, а він тільки починав шлях, сказав нове слово у моді. Але їхнє протистояння – прекрасний приклад того, як воно має відбуватися: чесно, обличчям до обличчя. У сучасному світі про конкурентів частіше відгукуються позаочі.
Сама я дуже підтримую колег. Наприклад, завжди радію успіхам Івана Фролова і за можливості вітаю його з тим, що він одягнув голлівудську чи світову зірку. Звісно, ми конкуренти, але захоплення творчістю іншої людини ніхто не скасовував. Можна навіть провести неочевидну паралель між Діором і Фроловим, який теж створює новий образ жінки – сміливої та зухвалої, яка не боїться оголюватися та робити акценти на найспокусливіших частинах свого тіла.
Несподівано було дізнатися, що Діор був забобонним – прямо як я. Відгукнулася сцена, в якій дизайнер не хотів виходити до студентів, бо гадалка виклала йому карту Таро «Смерть». Коли я тільки починала свій шлях у бізнесі, мала тарологиню, з якою радилася щодо різних питань. Було приємно розділити з кимось відповідальність, хоча наслідки розгрібала сама.
Піднесений момент у серіалі – коли під керівництвом кутюр’є Люсьєна Лелонга французькі модельєри, серед яких і Діор, влаштовують у Луврі першу з початку війни виставку «Театр моди». В умовах дефіциту матеріалів дизайнери створили мініатюрні сукні і одягли в них близько 200 ляльок. Виставка привернула увагу понад 100 000 відвідувачів і зібрала близько мільйона франків, їх спрямували на допомогу Франції у війні. Після цього ляльок показали ще в низці країн – Париж знову представили світові як центр моди та стилю.
Я із захопленням дивилася цей епізод. Гра та креативний процес – одні з найважливіших елементів нашого життя. Тому я радію нечисленним заходам сьогодні, можливості робити покази за кордоном та брати участь у ярмарках. Можу сказати, що для мене як для дизайнерки це і є промінчик надії.
Раджу цей серіал усім, кого цікавить мода та історія. А ще тим, хто боїться жити під час війни, але все ж таки має. Особисто мені цікаво спостерігати за тим, як у серіалі зображена доля повоєнної Франції. Хочеться ніби підглянути в замкову щілину і побачити в історії майже сторічної давнини надію для України.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.