Мережа торговельних центрів «Епіцентр» почала впровадження проєкту зі встановлення сонячних електростанцій на дахах власних ТЦ. Перші 10 000 сонячних панелей вже встановлені на п’яти торговельних центрах мережі, йдеться у пресрелізі компанії.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Сонячні електростанції (СЕС) обладнані на дахах трьох ТЦ «Епіцентр» у Києві та двох у Вінниці. Вони встановлені в рекордно короткі терміни (за 45 днів), щоб взяти максимум літнього періоду, зазначається у повідомленні.
- «Ми встановлюємо найсучасніші панелі, що здатні генерувати електроенергію до 40 років. Загальна потужність п’яти СЕС, які вже введені в експлуатацію – майже 6000 кВт, що еквівалентно понад 1 млн лампочок потужністю 5W», – зазначила директор напрямку «Електротехніка» компанії «Епіцентр» Ангеліна Бурлакова.
- За підрахунками, встановлення СЕС дасть змогу задовольняти близько 30% потреб торговельних центрів. Крім того, робота перших пʼяти СЕС дозволить запобігти забрудненню атмосфери викидами до 2 млн т СО2 на рік, зазначили в компанії.
- У її планах – обладнати сонячними панелями як мережу торговельних центрів, так й інші підприємства групи компаній «Епіцентр К». У тому числі логістичні центри та виробничі підприємства.
- Установка сонячних панелей також планується і в нових ТЦ, які знаходяться на стадії будівництва чи реконструкції. Зокрема на вул. Бальзака у столиці, а також у Бучі та Чабанах Київської області, повідомили в пресслужбі компанії.
- Крім того, на етапі розробки знаходиться проєкт обладнання СЕС на даху підприємства з виробництва керамічної плитки Epicentr Ceramic Corporation, що розташоване в смт Калинівка на Київщині. За попередніми оцінками, термін окупності проєкту становитиме 3,5-4 роки.
Контекст
Бізнес у середньому платив за електроенергію з мережі 5,5 грн/кВт⋅год. Минулої зими, під час відключень світла внаслідок російських ударів по енергосистемі, електрика обходилась бізнесу вдвічі дорожче.
Високі ціни на електроенергію та зменшення вартості сонячних електростанцій спонукає компанії встановлювати СЕС для власного споживання, розповідав Forbes директор Асоціації сонячної енергетики України Артем Семенишин. З 2020-го вартість СЕС впала на третину, до $600/кВт, за даними Solar Garden.
Наприклад, черкаська будівельна компанія «Добробуд» влітку 2022 року встановила сонячну електростанцію на 30 кВт на території свого підприємства, де розташоване виробництво залізобетонних виробів, ліфтів, тротуарної плитки, металопластикових вікон.
Завдяки власній СЕС вдалося зменшити витрати на електрику на 20%, каже співвласник компанії Валерій Діденко. Інвестиції – $18 000. Прогнозований період окупності – 3,5 року за теперішніх цін на електроенергію.
СЕС «Добробуду» працює лише для задоволення власних потреб і не віддає електрику в мережу за зеленим тарифом. «Отримати зелений тариф – це купа клопоту, додатковий час і витрати, – зізнається Діденко. – А компенсації виплачуються з великими затримками». Більше про це читайте в редакційному матеріалі Forbes.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.