Світові поставки смартфонів знизилися на 14,6% у річному обчисленні, до 268,6 млн одиниць у першому кварталі, згідно з даними International Data Corporation (IDC). Зниження триває вже сьомий квартал поспіль, оскільки ринок продовжує боротися з млявим попитом, інфляцією та макроекономічною невизначеністю.
📲 Forbes Ukraine у WhatsApp. Підписуйтесь й читайте головне про бізнес та економіку
Ключові факти
- У IDC повідомляють, що запаси в різних регіонах залишаються високими, проте вони перебувають у значно кращому стані порівняно з тим, що було шість місяців тому, завдяки скороченню відвантажень та активним рекламним заходам.
- За даними аналітиків, учасники ринку, як і раніше, обережні, застосовуючи консервативний підхід, а не скидаючи запаси у канал збуту в гонитві за тимчасовим збільшенням частки.
- «Хоча ми з оптимізмом дивимося на відновлення до кінця року, попереду у нас ще складні три – шість місяців. Усі переймаються тим, коли саме станеться переломний момент, і хочуть бути першими на хвилі відновлення», – сказала Набіла Попал, директорка з досліджень команди IDC Worldwide Tracker.
- За винятком непередбачених обставин, IDC очікує, що ринок вийде на позитивну територію у третьому кварталі та побачить двозначне зростання до кінця року.
- Майже всі регіони зазнали двозначного зниження в першому кварталі. У Китаї спостерігалося падіння майже на 12%. Споживачі віддають перевагу подорожам та розвагам, а не купівлі смартфонів.
- Розвинені ринки, такі як США та Західна Європа, показали кращі результати, ніж інші, зі зниженням на 11,5% та 9,4% відповідно.
- За словами віцепрезидента IDC Worldwide Tracker Райана Рейта, найбільший спад пропозиції в останні місяці був переважно у тих брендів, які обслуговують середній та нижній сегменти ринку.
Контекст
Апетит споживачів до електроніки послабився на тлі зростання відсоткових ставок, падіння фондового ринку та побоювань рецесії. Надлишок пропозиції означає різкий поворот від глобального дефіциту чипів протягом двох років підвищеного попиту, пише The Wall Street Journal. Запаси чипів зростають, відображаючи те, що відбувається в економіці в цілому, де роздрібні торговці залишились з непроданими товарами на полицях магазинів, а виробники низки товарів, які мали високий попит на початку пандемії, тепер стикаються з перенасиченням ринку.
Продаж смартфонів у Китаї пережив рекордне падіння у 2022 році, впавши на 13% до найнижчого рівня за десятиліття, оскільки заходи боротьби з COVID та уповільнення економіки підірвали попит споживачів, пише Reuters із посиланням на дані дослідницьких фірм. Загальна кількість відвантажених пристроїв становила 286 млн порівняно з 329 млн у попередньому році. Це був найнижчий обсяг продажів із 2013 року, і вперше з того часу річний обсяг продажів упав нижче 300 млн, йшлося у звіті IDC.
Через низький попит на смартфони постачальники електроніки JD.Com Inc. та Suning у Китаї пропонують знижки до 10% на iPhone від Apple Inc., пише Reuters. Вони продавали базову модель iPhone 14 Pro за 7199 юанів ($1062), що на 800 юанів менше за стандартну ціну на офіційному сайті Apple у Китаї.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.