«Квартал 95» два роки без Зеленського. Пʼять фактів про проблеми студії /Фото Shutterstock
Категорія
Головне
Дата

«Квартал 95» два роки без Зеленського. Пʼять фактів про проблеми студії

Shutterstock

Перемога Володимира Зеленського на президентських виборах забрала у студії «Квартал 95» не лише головного виконавця – з 2019 року посади у владі отримали понад 30 кварталівців та їхніх друзів. Як «Квартал» справляється без них? Спойлер: погано. Про це пише Forbes у статті «Що відбувається з фабрикою гумору «Квартал 95», яку залишив Володимир Зеленський»

«Квартал» має 14 розважальних програм, найпопулярніші з них – класичне шоу зі стендапів, гумористичних сценок, музичних номерів «Вечірній квартал», пародія на новини «Чисто News», турнір коміків «Ліга сміху» та талант-шоу «Розсміши коміка» .

За 18 років студія випустила 39 серіалів, фільмів та мультфільмів. Її продукція стабільна у топ-20 найпопулярніших передач телеканалу «1+1». Наприклад, 2018 року до нього входило вісім шоу «Кварталу». Але після того, як пішов Зеленський, кількість контенту та його популярність впала. Пʼять фактів про проблеми студії:

1. Обсяг контенту «Кварталу» зменшився. У 2018–2019 роках кварталівці робили 10,4% усіх продуктів, що виходять на каналі «1+1», у 2020-му – 8,4%, а у першій половині 2021 року – 5,2%. Їхній контент канал замінює власним виробництвом. Наприклад, тревел-шоу «Мандруй Україною», талант-шоу «Маскарад» або шоу зіркових пародій «Ліпсінк Батл».

2. Падає не тільки кількість програм від «Квартал 95», а й їхня популярність. 2019-го премʼєрні покази «Вечірнього кварталу» дивилося 17,5% української телеаудиторії, а 2021-го – 13,9%.

3. Впали показники перегляду продуктів «Кварталу» та на YouTube. Найвищий середній показник перегляду кварталівської творчості був у 2018 році – 207 892 перегляди одного відео. У 2020 році цей показник опустився до 160 560, у 2021 — до 157 173.

4. Попит на виступи кварталівців на корпоративах упав. Засновник івент-агентства «Прищепкін EVENT-TEAM» Єгор Прищепкін пояснює це політикою: у минулому основними замовниками «Кварталу» були депутати та чиновники. Тепер цю категорію представлено членами пропрезидентської «Слуги народу», яким замовляти «Квартал» не комільфо. А опоненти Зеленського не запрошують «Квартал» із політичних міркувань.

5. Офлайн-концерти «Вечірнього кварталу» вже не такі популярні. За словами засновника квиткового агентства Concert.ua Дмитра Феліксова, за Зеленського квитки розліталися за день-два, тепер цього немає. «Без Зеленського їхня популярність знизилася, іноді не розпродують повну залу», – каже він. Справа не лише у відсутності головної зірки. Пандемія завдала колосального удару по концертах. За півтора з гаком року «Квартал» мав лише 47 виступів. 2019-го студія провела 119 концертів. Виручка «Квартал-Концерт» 2020-го впала на 64%.

«Квартал» не публікує консолідовану звітність. Щоб оцінити цей бізнес, Forbes вивчив фінансові результати 12 компаній, повʼязаних із «Кварталом» та вказаних у базі «СПАРК-Інтерфакс». У 2020 році вони отримали виручку 380 млн грн, прибуток склав 58 млн грн. Це найнижчий показник прибутковості за три роки. До того, як Зеленський став президентом, консолідований виторг тих же компаній був менше – 340 млн грн, а прибуток більше – 69 млн грн.

Судячи з усього, це лише частина доходів. З 2012 року компанія виготовляє контент для медіагрупи «1+1». «Плюсам», за оцінкою їхнього основного власника Ігоря Коломойського, цей контракт коштує $10–20 млн на рік. Де осідають гроші? Як зʼясувалося завдяки глобальному витоку документів Pandora Papers, до структури «Кварталу» входять не лише українські юрособи, а й офшори.

Майбутнє студії її директор Борис Шефір бачить у повнометражній анімації. Перша ластівка — мультфільм «Гулівер повертається». У компанії простоювала анімаційна студія, яка у 2012–2016 роках виготовляла політичний мультсеріал «Казкова Русь». «Ми пішли на авантюру і вирішили створити повнометражний анімаційний фільм», — розповідає Шефір. «Гулівер» вийшов у серпні і став найкасовішим українським фільмом 2021 року. Але цього замало, щоб окупити витрати: за сім тижнів прокату фільм зібрав 14 млн грн за бюджету $10 млн.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

130 ідей для новорічних подарунків | 25 найрозумніших компаній України