Категорія
Новини
Дата

Мобілізація впливає на результати діяльності 81% компаній-членів Американської торговельної палати – опитування

2 хв читання

Понад 80% компаній-членів Американської торговельної палати (АСС) в Україні відчувають вплив мобілізації на результати своєї діяльності, 19% – не фіксують такого впливу, йдеться у опитуванні палати та Citi Україна «Оцінка стану бізнесу в воєнній Україні».

Респонденти повідомили, що 98% компаній-членів палати продовжують вести бізнес в Україні: 85% компаній повністю функціонують, 15% функціонують частково. 

Як створити продукт, який полюблять клієнти? Отримайте цінні поради від співвласника monobank™ – Олега Гороховського. Купуйте квиток на Форум підприємців, який відбудеться 27 червня.

Ключові факти

  • Наразі ключовими викликами для компаній щодо ведення бізнесу є бронювання військовозобов’язаних працівників (80%), безпека та захист співробітників (75%), здоровʼя й психічний стан співробітників (50%), перебої в електропостачанні (50%), ракетні атаки Росії на критичну інфраструктуру та бізнес-активи (45%).
Мобілізація впливає на результати діяльності 81% компаній-членів Американської торговельної палати – опитування /Фото 1

Інфографіка: АСС і Citi Україна

  • Згідно з опитуванням, топ-3 кроки, які очікує від уряду бізнес в 2024 році: вибудувати чітку й прозору процедуру бронювання (80%), імплементувати реальну та ефективну судову реформу (70%), забезпечити передбачуваність та стабільність податкового законодавства (62%).
  • 49% респондентів заявили, що кількість працівників та доходи їхніх компаній під час війни знизилися порівняно з довоєнним рівнем. У 19% компаній збільшилася кількість працівників, а у 28% – збільшилися доходи. 
  • Прогноз компаній щодо їхніх доходів на 2024 рік порівняно з 2023-м: збільшення – 43%, без змін – 35%, зменшення – 22%.
  • 60% респондентів спостерігають зміни в поведінці споживачів або попиті на продукцію чи послуги їхніх компаній під час війни.  
  • Понад половина компаній (54%) стикаються зараз з проблемами, повʼязаними з інфраструктурою, комунальними послугами або транспортом. Основні з них: проблеми з транспортом та логістикою – 83%, перебої в наданні комунальних послуг (електроенергія, вода й інше) – 62%, збільшення витрат на технічне обслуговування та ремонт – 35%.
Мобілізація впливає на результати діяльності 81% компаній-членів Американської торговельної палати – опитування /Фото 2

Інфографіка: АСС і Citi Україна

  • Прогноз компаній щодо економічної ситуації протягом наступних 12 місяців: 45% вважають, що ситуація залишиться без змін, 43% – погіршиться, 12% – покращиться.
  • В опитуванні взяли участь 111 керівників і топ-менеджерів компаній-членів палати, провели його з 22 травня по 5 червня. 72% респондентів – керівники компаній.

Контекст

Справедливий механізм бронювання співробітників від мобілізації – один із ключових запитів бізнесу. З початку 2024-го в Офісі президента та Верховній Раді дискутуються різні моделі економічного бронювання, які пропонують сплату певної суми грошей чи податків в обмін на бронь. Нині ця концепція на паузі. 

У травні після двох місяців позитивних настроїв поспіль бізнес погіршив оцінки результатів своєї діяльності, повідомляє НБУ. Індекс очікувань ділової активності (ІОДА) у травні знизився до 48,0 з 52,3 у квітні. Негативно повпливали погіршення курсових очікувань, значний дефіцит кваліфікованих кадрів і невизначеність щодо подальшого перебігу бойових дій, умов мобілізації співробітників та інші фактори.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Передзамовлення нового номеру Forbes Ukraine. Купуйте зараз за 209 грн замість 279 грн

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні