Найбільший прогрес у розширенні мереж за 10 місяців 2024 року продемонстрували три галузі ритейлу: аптеки, non-food, продуктовий. Серед лідерів – «Подорожник», «Аврора» та Mashket. Про це йдеться в дослідженні Retail Association of Ukraine.
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Ключові факти
- Найбільший прогрес у розширенні мереж за січень–жовтень 2024 року – за аптечною галуззю серед членів RAU. На неї припадає 977 нових локацій (43% всіх нових об’єктів у ритейлі). У сегменті non-food відкрили 578 магазинів (25%), у продуктовому ритейлі – 379 нових точок (17%).
- В лідерах розширення – мережа аптек «Подорожник», яка додала 370 нових локацій за січень–жовтень 2024 року. Мережа налічує понад 2000 аптек і зростає далі, розвиваючись переважно за рахунок власних інвестицій.
- Друга за розширенням – «Аврора» з 340 нових магазинів. У першій половині 2024 року пріоритетом було масштабування й розширення мережі, у другій – ефективні відкриття: приведення торгових точок до поточних стандартів. Для запуску нових локацій обирають населені пункти від 7000 мешканців, а пріоритетними є центральні райони міст.
- Замикає трійку лідерів із нарощування мереж продуктовий ритейл Mashket із 67 точками. Mashket розширював мережу в Хмельницькій та Вінницькій областях. На масштабування був спрямований весь прибуток, були залучені кредити. В 2024 році почали також використовувати франчайзингові моделі.
- Кількість працюючих магазинів за 10 місяців поточного року збільшилася на 2279 точок. Київ та область – лідер. Тут відкрили 592 нові магазини. До трійки лідерів входять Дніпропетровська область із 239 новими магазинами і Львівська область, де відкрили 143 нові магазини.
- Кількість продовольчих магазинів зросла на 379 точок, непродовольчих – на 578. За 10 місяців 2024 року відкрили 977 аптек, 120 нових та відновлених магазинів техніки та електроніки, 108 нових магазинів одягу, взуття та аксесуарів.
Ключові області та ритейлери з найбільшою кількістю магазинів, відкритих за 10 місяців 2024 року Фото rau.ua
- Найактивніші мережі – продуктові Mashket, АТБ, Thrash! Траш!, «Фора», «Наш край», непродовольчі – «Аврора», «Копійочка», Eva, Master Zoo, MBM My Home, аптеки – «Подорожник», «9-1-1», АНЦ, «Бажаємо здоров’я» та аптека 3І. «Кібернетики», «Алло», Yabluka, Lifecell, Moyo – найактивніші мережі техніки й електроніки, а в сегменті одягу, взуття та аксесуарів – бренди Sinsay, Sezon, Adidas, Colin’s, Solmar.
- За січень–жовтень 2024-го в Україні відкрили 69 магазинів ювелірних виробів, 22 нові АЗК, 14 нових магазинів DIY-формату.
Контекст
На листопад 2024 року в Україні працювало 22 557 торговельних точок 110 ритейлерів — членів RAU, які представляють вісім основних галузей.
Аптечні мережі займають 36% від загальної кількості роздрібних точок різних галузей ритейлу. На жовтень 2024 року в Україні працювало 8135 аптек.
Сегмент продовольчого ритейлу складає суттєву частку вітчизняної роздрібної торгівлі – 21%. У жовтні 2024 року по всій Україні працювало 4722 магазини різного формату: від гіпер- та супермаркетів до магазинів біля дому.
На сектор непродовольчого ритейлу припадає 4272 торгові точки – це майже п’ята частина від кількості магазинів усіх восьми сегментів.
Менше 9% від загальної кількості магазинів займає сегмент техніки та електроніки з 1929 магазинами, майже 8% – сектор АЗК із 1773 комплексами. Ще 4% – торгівля ювелірними виробами (892 точки), 3% – модний сектор (671 магазин одягу, взуття та аксесуарів). Найменший – DIY-формат із 126 магазинами або приблизно 0,5% ритейл-ринку.




Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.