Із 17 січня регулятор підвищив прайс-кепи на короткострокових сегментах ринку електроенергії (для постачання на 18 січня 2026 року). Верхня гранична ціна на всі години РДН та ВДР встановлена на рівні 15 000 грн/МВт·год. Рішення було ухвалене екстрено на засіданні 16 січня за ініціативи Міністерства енергетики.
Новий застосунок: вчасно про головне без чужих алгоритмів
Ми пропонуємо концентрат бізнес-знань за понад 40 напрямами. У застосунку зручно читати або слухати Forbes Ukraine у будь-яких умовах, навіть офлайн
Деталі
Граничні ціни встановлені таким чином:
Із 17 січня 2026 року:
- ринок «на добу наперед» та внутрішньодобовий ринок: макс. 15 000 грн/МВт·год, мін. 10 грн/МВт·год;
- балансуючий ринок: макс. 16 000 грн/МВт·год, мін. 0,01 грн/МВт·год.
Із 31 березня 2026 року:
Новий журнал Forbes Ukraine – у продажу з безкоштовною доставкою
Четвертий номер Forbes Ukraine у 2026 році – про людей і бізнеси, які вже сьогодні визначають майбутнє країни. Усередині – «30 до 30», 15 перспективних ветеранських компаній, 20 франшиз із потенціалом зростання, Говард Баффет і $1,4 млрд допомоги Україні, ціна війни для бізнесу та українське мистецтво воєнного часу.
- Ринок «на добу наперед» та внутрішньодобовий ринок:
- 00:00–07:00 та 11:00–17:00 – 5600 грн/МВт·год;
- 07:00–11:00 та 23:00–24:00 – 6900 грн/МВт·год;
- 17:00–23:00 – 15 000 грн/МВт·год;
- мінімальна – 10 грн/МВт·год.
- Балансуючий ринок:
- 00:00–07:00 – 6600 грн/МВт·год;
- 07:00–17:00 та 23:00–24:00 – 8250 грн/МВт·год;
- 17:00–23:00 – 16 000 грн/МВт·год;
- мінімальна – 0,01 грн/МВт·год.
Контекст
Підвищення прайс-кепів торкається насамперед промислових споживачів, оскільки тарифи для населення в Україні регулюються державою (ПСО) і залишаються фіксованими.
Водночас зростання витрат бізнесу на електроенергію може опосередковано вплинути на населення через підвищення цін на товари та послуги.
Останній перегляд прайс-кепів відбувся в липні 2025 року. Тоді підвищення стосувалося вечірніх годин (17:00–23:00), а максимально допустимий рівень цін у цей період зріс у 1,67 раза з 31 липня.