Україна запропонувала Польщі відкрити додаткові пункти пропуску для руху порожніх вантажівок /Getty Images
Категорія
Новини
Дата

Україна запропонувала Польщі відкрити додаткові пункти пропуску для руху порожніх вантажівок

2 хв читання

Getty Images

Україна запропонувала Польщі відкрити додатковий пункт, або ж декілька для пропуску порожнього вантажного транспорту, повідомив перший заступник міністра аграрної політики та продовольства Тарас Висоцький в ефірі телемарафону, пише «Інтерфакс-Україна». За його словами, збитки від блокування кордону вже сягнули сотень мільйонів гривень.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • За словами заступника міністра, наразі з польською стороною обговорюється ідея відкриття одного або ж кількох пунктів для пропуску порожнього транспорту. 
  • На думку Висоцького, це дасть змогу прискорити рух вантажівок в обидва боки, що допоможе перевізникам українським і польським краще працювати.
  • За результатами тристоронніх переговорів між Україною, Польщею та Європейською Комісією в четвер, 23 листопада, заступник міністра повідомив, що бачення України та Єврокомісії збігається – організований польськими перевізниками мітинг не відповідає заявленим цілям.
  • «Ми бачимо факти, коли гуманітарні вантажі не пропускаються. Тому йдеться про порушення базових міжнародних конвенцій у частині вільного пересування критичних товарів», – заявив Висоцький.
  • Він додав, що цей аргумент буде наведено на переговорах українського та польського уряду, які відбудуться в суботу, 25 листопада.
  • Заступник міністра зазначив, що остаточну суму збитків від блокади наразі оцінити складно, але вже ідеться про сотні мільйонів гривень. «Сподіваємося, що в підсумку це завершиться, і сума втрат не сягне мільйонів євро», – сказав Висоцький.

Контекст

З 6 листопада перевізники з Польщі розпочали страйк на кордоні з Україною, заблокувавши три пункти пропуску для проїзду вантажного транспорту: «Корчова – Краковець», «Гребенне – Рава-Руська» та «Дорогуськ – Ягодин». Що означає перекриття трьох найбільших пунктів пропуску з Польщею для української економіки та чи можливо знайти компроміси з польськими мітингарями – читайте в редакційному матеріалі Forbes.

22 листопада представники польських перевізників вирішили продовжити блокаду пункту пропуску (ПП) «Ягодин – Дорогуськ» до 1 лютого 2024 року, написав один із лідерів польських перевізників Рафал Меклер.

Водночас Європейська Бізнес Асоціація (EBA) із посиланням на експрес-опитування серед 55 членських компаній проінформувала, що в середньому один день простою через страйк на польсько-українських пунктах пропуску вартує одній компанії втрат у розмірі близько 1 млн грн

За оцінкою Федерації роботодавців, наразі економіка зазнала понад €400 млн збитків від блокування кордону, повідомив віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників Володимир Балін.

23 листопада блокування руху вантажівок почалось і перед пунктом пропуску «Медика», суміжному з українським ПП «Шегині». За даними Держприкодонслужби, польські перевізники також планують поширити блокування руху вантажівок на пункт пропуску «Нижанковичі – Мальховіце».

Федерація роботодавців України разом з Асоціацією міжнародних автомобільних перевізників закликали президента Володимира Зеленського втрутитись у ситуацію навколо блокади кордону та провести переговори із президентом Польщі Анджеєм Дудою. У ФРУ повідомили, що непрямі втрати економіки України від страйку польських перевізників «вимірюються мільярдами євро».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд