Україна запропонувала Польщі відкрити додатковий пункт, або ж декілька для пропуску порожнього вантажного транспорту, повідомив перший заступник міністра аграрної політики та продовольства Тарас Висоцький в ефірі телемарафону, пише «Інтерфакс-Україна». За його словами, збитки від блокування кордону вже сягнули сотень мільйонів гривень.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- За словами заступника міністра, наразі з польською стороною обговорюється ідея відкриття одного або ж кількох пунктів для пропуску порожнього транспорту.
- На думку Висоцького, це дасть змогу прискорити рух вантажівок в обидва боки, що допоможе перевізникам українським і польським краще працювати.
- За результатами тристоронніх переговорів між Україною, Польщею та Європейською Комісією в четвер, 23 листопада, заступник міністра повідомив, що бачення України та Єврокомісії збігається – організований польськими перевізниками мітинг не відповідає заявленим цілям.
- «Ми бачимо факти, коли гуманітарні вантажі не пропускаються. Тому йдеться про порушення базових міжнародних конвенцій у частині вільного пересування критичних товарів», – заявив Висоцький.
- Він додав, що цей аргумент буде наведено на переговорах українського та польського уряду, які відбудуться в суботу, 25 листопада.
- Заступник міністра зазначив, що остаточну суму збитків від блокади наразі оцінити складно, але вже ідеться про сотні мільйонів гривень. «Сподіваємося, що в підсумку це завершиться, і сума втрат не сягне мільйонів євро», – сказав Висоцький.
Контекст
З 6 листопада перевізники з Польщі розпочали страйк на кордоні з Україною, заблокувавши три пункти пропуску для проїзду вантажного транспорту: «Корчова – Краковець», «Гребенне – Рава-Руська» та «Дорогуськ – Ягодин». Що означає перекриття трьох найбільших пунктів пропуску з Польщею для української економіки та чи можливо знайти компроміси з польськими мітингарями – читайте в редакційному матеріалі Forbes.
22 листопада представники польських перевізників вирішили продовжити блокаду пункту пропуску (ПП) «Ягодин – Дорогуськ» до 1 лютого 2024 року, написав один із лідерів польських перевізників Рафал Меклер.
Водночас Європейська Бізнес Асоціація (EBA) із посиланням на експрес-опитування серед 55 членських компаній проінформувала, що в середньому один день простою через страйк на польсько-українських пунктах пропуску вартує одній компанії втрат у розмірі близько 1 млн грн.
За оцінкою Федерації роботодавців, наразі економіка зазнала понад €400 млн збитків від блокування кордону, повідомив віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників Володимир Балін.
23 листопада блокування руху вантажівок почалось і перед пунктом пропуску «Медика», суміжному з українським ПП «Шегині». За даними Держприкодонслужби, польські перевізники також планують поширити блокування руху вантажівок на пункт пропуску «Нижанковичі – Мальховіце».
Федерація роботодавців України разом з Асоціацією міжнародних автомобільних перевізників закликали президента Володимира Зеленського втрутитись у ситуацію навколо блокади кордону та провести переговори із президентом Польщі Анджеєм Дудою. У ФРУ повідомили, що непрямі втрати економіки України від страйку польських перевізників «вимірюються мільярдами євро».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.