Україна розпочала збір даних для евакуації водіїв на кордоні, які застрягли там через блокування руху вантажівок польськими перевізниками, повідомив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач. Також Україна ініціювала створення моніторингової групи з боку ЄС на фіксації ситуації на кордоні.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- За словами Деркача, наразі українські водії при мінусовій температурі потерпають від дій кількох людей, що заблокували кордон за згоди місцевої влади.
- Він додав, що кілька разів порушувалось питання щодо харчування, чергування швидких, пожежних машин, належних санітарних умов, але «цього всього немає».
- «Тому будемо вивозити всіх, хто висловить таке бажання», – написав він та додав посилання на форму для заповнення про евакуацію, яку поширюють серед водіїв та перевізників.
- Також Україна ініціювала створення моніторингової групи з боку Європейського Союзу на кордоні, щоб офіційно фіксувати ситуацію перед пунктами пропуску. Зокрема щодо того, чи пропускаються небезпечні вантажі, як перетинає кордон гуманітарна допомога та які умови для перебування водіїв. «Офіційний лист ыз такою пропозицією направили. Очікуємо відповідь», – повідомив Деркач.
- Водночас у ефірі телемарафону офіцерка пресслужби Львівського прикордонного загону Олександра Кучковська повідомила, що такі акції будуть тривати до 26 листопада у період із 9:00 до 20:00 за варшавським часом.
- «При нормальному функціонуванні ПП «Шегині» в середньому за добу на вʼїзд в Україну перетинає 300–350 вантажівок», – нагадала вона.
Контекст
З 6 листопада перевізники з Польщі розпочали страйк на кордоні з Україною, заблокувавши три пункти пропуску для проїзду вантажного транспорту: «Корчова – Краковець», «Гребенне – Рава-Руська» та «Дорогуськ – Ягодин». Що означає перекриття трьох найбільших пунктів пропуску з Польщею для української економіки та чи можливо знайти компроміси з польськими мітингарями – читайте в редакційному матеріалі Forbes.
22 листопада представники польських перевізників вирішили продовжити блокаду пункту пропуску (ПП) «Ягодин – Дорогуськ» до 1 лютого 2024 року, написав один із лідерів польських перевізників Рафал Меклер.
Водночас Європейська Бізнес Асоціація (EBA) із посиланням на експрес-опитування серед 55 членських компаній проінформувала, що в середньому один день простою через страйк на польсько-українських пунктах пропуску вартує одній компанії втрат у розмірі близько 1 млн грн.
За оцінкою Федерації роботодавців, наразі економіка зазнала понад €400 млн збитків від блокування кордону, повідомив віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників Володимир Балін.
23 листопада блокування руху вантажівок почалось і перед пунктом пропуску «Медика», суміжному з українським ПП «Шегині».
За даними Держприкодонслужби, польські перевізники також планують поширити блокування руху вантажівок на пункт пропуску «Нижанковичі – Мальховіце». Учора там електронна черга з вантажних автомобілів на виїзд з України зросла з 1300 до 2000 автомобілів.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.