Західні компанії, зокрема Avon Products, Air Liquide та Reckitt, залишилися в Росії, незважаючи на плани піти після вторгнення в Україну, оскільки бюрократичні перешкоди зростають, а споживча активність відновлюється, пише Financial Times.
Загалом, за даними Київської школи економіки (KSE), з 2022 року в Росії залишилося понад 2100 транснаціональних корпорацій порівняно з приблизно 1600 міжнародними компаніями, які або пішли з ринку, або згорнули свою діяльність.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- У вересні 2022 Air Liquide оголосила, що підписала меморандум про взаєморозуміння з продажу свого російського бізнесу команді місцевих менеджерів. Однак угода так і не отримала схвалення уряду Росії, залишивши компанію у підвішеному стані.
- Деякі компанії більше не почуваються зобовʼязаними залишити країну. Avon розпочала процес продажу свого російського бізнесу та отримала пропозиції, але вирішила їх не приймати.
- Хоча у квітні 2022 року компанія Reckitt оголосила, що «почала процес, спрямований на передачу прав власності на свій російський бізнес», її новий виконавчий директор Кріс Ліхт зайняв інший підхід. «Ми продовжуємо розглядати варіанти, але вони стали складнішими…», – сказав він FT минулого місяця.
- У березні 2022 року компанія PepsiCo оголосила, що призупинила продаж та виробництво свого флагманського напою в Росії, але продовжує вести молочний бізнес у країні, в якому безпосередньо працевлаштовано 20 000 осіб та побічно 40 000 сільськогосподарських робітників.
- Конкуруюча компанія Coca-Cola припинила постачання своїх сиропів для безалкогольних напоїв до Росії, але цю роль зайняла компанія Coca-Cola Hellenic, місцевий виробник напоїв, де їй належить 21% акцій. У серпні 2022 року фірма створила окрему російську компанію «Мултон Партнерс».
- Серед більш ніж 2000 компаній, які заявили, що вони залишаться в Росії, у тому числі споживчих груп Mondelez, Unilever, Nestlé та Philip Morris, деякі стали більш відкрито говорити про свої плани. Виконавчий директор Mondelez нещодавно повідомив FT, що інвесторів «морально не хвилює», чи покине група країну.
- Член ради директорів Unilever Нельсон Пельтц розповів FT цього року, що він чинив тиск на групу, яка вивчала варіанти продажу, щоб вона не йшла.
- «Якщо ми підемо з Росії, вони заберуть наші бренди собі. Я не думаю, що це хороша угода», – сказав Пельц, наголосивши, що такі конкуренти, як P&G та Colgate-Palmolive, не залишили країну. «Якого біса ми повинні?».
Контекст
Незабаром після вторгнення в Україну в 2022 році безліч груп пообіцяли скоротити свою присутність у Росії, оскільки Захід прагнув позбавити економіку країни та військову скарбницю Кремля іноземної валюти.
Але Москва поступово підвищувала вартість корпоративного виходу, запроваджуючи обовʼязкову знижку 50% на активи з «недружніх» країн, що продаються російським покупцям, і мінімум 15-відсотковий «податок на виїзд». Також стає все важче знайти місцевих покупців, прийнятних як для продавця, так і для Москви і чия участь в угоді не суперечить західним санкціям.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.