Заводи автовиробників BMW, Volkswagen зупинені через брак електричних кабелів, які вироблялися в Україні, пише Financial Times. Автовиробники вирішують труднощі з логістикою деталей та простоєм українських заводів.
Ключові факти
- 40 українських заводів, які постачають деталі світовим автовиробникам, закрилися через війну Росії в Україні.
- За словами CEO VW Герберта Діеса, компанія «максимально» намагається скористатися потужностями з виготовлення кабелів в Україні. Але вона шукає альтернативи Україні з початку війни.
- VW розповіли FT, що девʼять із 11 заводів в Україні зараз працюють, хоч і на знижених обсягах.
- Інша проблема автовиробників – брак водіїв вантажних машин, які перевозять готові деталі. Більшість із них чоловіки, яким заборонили полишати країну через мобілізацію. Деякі компанії звернулися до працівників у відставці, вік яких нижче мобілізаційного.
- Але вантажні перевізники також бояться надсилати авто в Україну через страх, що вони не повернуться.
- Для компаній є два альтернативні шляхи – передислокувати підприємство або відкрити нове з нуля. Передислокація складна через проблемні перетини кордонів, створення нового підприємства коштує дорого та займе багато часу.
- На Україну припадає приблизно п’ята частина європейських поставок кабельних мереж. Вони також надходять з інших частин Східної Європи, а також Північної Африки. Кабельні мережі важко замінити, бо вони виготовляються індивідуально для кожної моделі автомобіля.
Ключова цитата
«Звичайно, у довгостроковій перспективі ми вивчимо, чи є сенс повертатися в Україну», – каже фінансовий директор Aptiv Джозеф Масаро.
Контекст
На всьому європейському континенті зупиняються заводи з виробництва автомобілів. Причина зупинки російських – санкції, європейських – припинення постачання автокомплектуючих з України. Forbes зʼясував, що загрожує індустрії та як довго триватиме криза.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.