Полька Еліза Тшмель вважала, що наймана праця не для неї, а тому власна справа виявилася природним вибором. Шляхом спроб, помилок і пошуків своєї ніші підприємиця змогла зробити свою Inter Group провідним виробником манікюрних пилочок у Європі з виторгом понад €8 млн. Forbes Polska дізнався про розвиток компанії.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
У 2014 році косметологиня й косметична біотехнологиня за освітою Еліза Тшмель вирішила, що не хоче працювати на когось, тому відкрила власний салон косметичних послуг. Але цього амбітній молодій підприємиці виявилося замало.
Коли Тшмель познайомилася зі своїм супутником життя та бізнес-партнером Давидом Скибою, вони швидко почали жонглювати бізнес-ідеями. Зрештою зупинилися на гуртовій торгівлі косметикою. «У мене був великий багаж знань про косметичну індустрію, розуміла її ніші. Ми зосередилися на одноразових продуктах: масках, рукавичках та пелюшках. Перший склад був у нашій спальні», – пригадує підприємиця.
Бізнес приємно здивував подружжя майже одразу, тому вони достатньо швидко перейшли зі складу в спальні до невеликого приміщення в одному з торгових павільйонів Вроцлава. Одночасно почали продавати манікюрні матеріали. Кількість замовлень швидко росла, потрібно було знову міняти приміщення на більше. Подружжя найняло першу людину «для всього», яка працює в Inter Group донині.
Розширення асортименту привело їх до імпорту пилочок із Китаю. Спочатку покупці були в захваті від товару, а попит здавався ненаситним, особливо через бум на гібридний манікюр. «Однак після третьої партії посипалися скарги. Зʼясувалося, що китайський виробник змінив наждачний папір і пилочки не пиляли. Тоді втратили багато грошей», – каже Тшмель.
Тож партнери почали шукати постачальника в Європі. Виявилося, що вони натрапили на ту саму нішу: сильного гравця в цій галузі тут не було. Тому ухвалили ризиковане рішення – почати самостійно виробляти пилочки для манікюру. Без будь-якої підготовки чи знань з цієї теми.
Ризик
«Ми вклали понад €1000 у першу машину для нарізання. Це були великі гроші», – пригадує засновниця Inter Group. Виробництво розпочалося. Однак для подальшого розвитку їм потрібні були додаткові кошти. Коли вони звернулися до банку за кредитом у €4600, у них була лише стара Audi як застава. Банкіри вказали їм на двері.
На щастя, гроші парі підприємців позичила родина. «Пилочкова» частина бізнесу почала розвиватися, і гараж батьків Давида Скиби, де вони зберігали готову продукцію, швидко довелося замінити на повноцінне складське приміщення. «Ми орендували промислові площі в Намислові, підписали перші великі угоди. Товарообіг підскочив, а попит перевищив наші виробничі потужності», – розповідає Тшмель.
Компанія неохоче ділиться своїми фінансовими результатами, втім у відеоролику, знятому з нагоди номінації на премію «Підприємець року» за версією EY, засновниця Inter Group визнала, що за кілька місяців після виробництва першої пилочки доходи компанії зросли з близько €70 000 до €1,38 млн.
Сьогодні в розпорядженні Inter Group офісна будівля площею близько 2000 кв. м та сучасний технопарк. У компанії також є низка власних брендів: магазин косметики Mani King, інтернет-магазин для індустрії краси Aba Group, роздрібний інтернет-магазин косметики Elda Beauty та гуртовий продавець косметики InterB2B. Серцем всього бізнесу є File Factory, який займається пилочками.
Міжнародні ринки та виклики пандемії
Нині Inter Group є одним з основних європейських гравців в індустрії абразивів для манікюрних і педикюрних процедур. Вона зайшла у практично всі країни Європи, а також в Обʼєднані Арабські Емірати. Найбільші контракти підписані з Італією та Німеччиною. У 2022 році виторг Inter Group сягнув приблизно €8,3 млн.
Загалом від заснування компанії до першого великого стрибка замовлень пройшло всього три роки. Чи можна святкувати успіх?
«Не зовсім, – хитає головою Еліза Тшмель. – Ми зіткнулися з логістичними та управлінськими проблемами: наша компанія стрімко зростала, а ми ще ментально перебували на етапі «гаража». Потрібно було розібратися з усією структурою, навчитися керувати компанією та персоналом». «Ми є чудовим прикладом того, як багато можна досягти без досвіду в тій чи іншій справі», – додає вона.
Inter Group знайшла себе навіть в умовах пандемії. Коли її основний клієнт салони краси закрили через карантинні обмеження, компанія почала активно продавати одноразові рукавички. Ця стратегія також виявилася хітом.
Окрім виробництва, Inter Group у своїх маркетингових кампаніях часто робить акцент на підвищенні обізнаності про гігієну та охорону праці. «Знадобилося багато часу, щоб пояснити – салони краси повинні використовувати пилочки один раз. Сьогодні ми бачимо плоди наших зусиль і радіємо цьому», – каже Тшмель.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.