Фінтех-гігант Kaspi.kz планував купити Rozetka, мільярдна угода не відбулася через війну /Getty Images
Категорія
Новини
Дата

Фінтех-гігант Kaspi.kz планував купити Rozetka, мільярдна угода не відбулася через війну

Getty Images

Напередодні вторгнення Росії казахстанський фінтех‑гігант Kaspi.kz ледь не купив найбільшого інтернет-продавця України Rozetka, пише Forbes. Сума угоди, що не відбулася через війну, ніколи не оголошувалася.

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • За словами трьох співрозмовників Forbes, Rozetka оцінили в суму між $1 млрд і $3 млрд. «Їм (Чечоткіним. – Forbes) лишалося кілька тижнів до того, щоб помацати мільярд», – каже підприємець, знайомий із перебігом перемовин. 
  • У Kaspi.kz перемовини не коментували. 
  • У лютому 2023‑го бізнесмен розсміявся у відповідь на запитання про Kaspi. «Угода не відбулася, – відрізав він. – Якими були суми та перемовини – не час обговорювати». 
  • Бізнесмен розказав лише про покупця, який хотів купити Rozetka в березні 2022‑го і запропонував за компанію суму в діапазоні $2–10 млн. Чечоткін сприйняв пропозицію як образу. 
  • Менш ніж за рік після цих подій Rozetka майже повернула втрачені позиції. У серпні, за словами Чечоткіна, ситуація з виторгом уже стала близькою до довоєнної. Він традиційно не розкриває фінансових показників компанії. За даними YouControl, виторг основної юрособи Rozetka, «Розетка.юа», складає 21,2 млрд грн.
  • У лютому 2023 року в компанії працює 297 магазинів, у лютому 2022‑го їх було 270. Більшість торговельних точок – власні. 

Контекст

Владислав та Ірина Чечоткіни, згідно з кіпрським держреєстром, контролюють 39,8% кіпрської компанії – власника Rozetka. 18,9% належить Horizon Capital, 4,5% – засновникам EVO Group, 1% у невідомого акціонера. Решта капіталу не розподілено. Чечоткін каже, що структура власності інша, але не розкриває її, посилаючись на договір про конфіденційність. 

Найбільший гравець ринку e‑commerce Rozetka була 33‑ю у списку найбільших приватних компаній України. Наприкінці 2021‑го сайт rozetka.ua входив до п’ятірки найпопулярніших інтернет‑ресурсів. За даними SimilarWeb, у грудні 2021‑го кількість відвідувань rozetka.ua сягала 46 млн. У головного конкурента, маркетплейсу «Епіцентр К», цей показник становив 10,3 млн, інтернет‑магазину косметики MakeUp – 6 млн.

Rozetka мала найширший асортимент товарів у країні – понад 60 млн найменувань у 7000 категорій. 

Відвідуваність Rozetka ще не відновилася до показників 2021 року. У грудні 2022‑го вона становила 40 млн відвідувань на місяць.

Нещодавно стало відомо, що Rozetka.ua починає працювати в Польщі. Компанія запускає на польському ринку інтернет-магазин техніки та одягу. Запускати маркетплейс Чечоткін поки що не ризикує: у Польщі є свій гігант e-commerce – Allegro.pl, який відвідують понад 60% місцевих користувачів. Конкурувати з Allegro виявилося складно навіть Amazon. Rozetka почала виходити на ринок Польщі ще в 2022 році. Так, у вересні компанія запустила доставку до польських поштових відділень. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні