Напередодні вторгнення Росії казахстанський фінтех‑гігант Kaspi.kz ледь не купив найбільшого інтернет-продавця України Rozetka, пише Forbes. Сума угоди, що не відбулася через війну, ніколи не оголошувалася.
Ключові факти
- За словами трьох співрозмовників Forbes, Rozetka оцінили в суму між $1 млрд і $3 млрд. «Їм (Чечоткіним. – Forbes) лишалося кілька тижнів до того, щоб помацати мільярд», – каже підприємець, знайомий із перебігом перемовин.
- У Kaspi.kz перемовини не коментували.
- У лютому 2023‑го бізнесмен розсміявся у відповідь на запитання про Kaspi. «Угода не відбулася, – відрізав він. – Якими були суми та перемовини – не час обговорювати».
- Бізнесмен розказав лише про покупця, який хотів купити Rozetka в березні 2022‑го і запропонував за компанію суму в діапазоні $2–10 млн. Чечоткін сприйняв пропозицію як образу.
- Менш ніж за рік після цих подій Rozetka майже повернула втрачені позиції. У серпні, за словами Чечоткіна, ситуація з виторгом уже стала близькою до довоєнної. Він традиційно не розкриває фінансових показників компанії. За даними YouControl, виторг основної юрособи Rozetka, «Розетка.юа», складає 21,2 млрд грн.
- У лютому 2023 року в компанії працює 297 магазинів, у лютому 2022‑го їх було 270. Більшість торговельних точок – власні.
Контекст
Владислав та Ірина Чечоткіни, згідно з кіпрським держреєстром, контролюють 39,8% кіпрської компанії – власника Rozetka. 18,9% належить Horizon Capital, 4,5% – засновникам EVO Group, 1% у невідомого акціонера. Решта капіталу не розподілено. Чечоткін каже, що структура власності інша, але не розкриває її, посилаючись на договір про конфіденційність.
Найбільший гравець ринку e‑commerce Rozetka була 33‑ю у списку найбільших приватних компаній України. Наприкінці 2021‑го сайт rozetka.ua входив до п’ятірки найпопулярніших інтернет‑ресурсів. За даними SimilarWeb, у грудні 2021‑го кількість відвідувань rozetka.ua сягала 46 млн. У головного конкурента, маркетплейсу «Епіцентр К», цей показник становив 10,3 млн, інтернет‑магазину косметики MakeUp – 6 млн.
Rozetka мала найширший асортимент товарів у країні – понад 60 млн найменувань у 7000 категорій.
Відвідуваність Rozetka ще не відновилася до показників 2021 року. У грудні 2022‑го вона становила 40 млн відвідувань на місяць.
Нещодавно стало відомо, що Rozetka.ua починає працювати в Польщі. Компанія запускає на польському ринку інтернет-магазин техніки та одягу. Запускати маркетплейс Чечоткін поки що не ризикує: у Польщі є свій гігант e-commerce – Allegro.pl, який відвідують понад 60% місцевих користувачів. Конкурувати з Allegro виявилося складно навіть Amazon. Rozetka почала виходити на ринок Польщі ще в 2022 році. Так, у вересні компанія запустила доставку до польських поштових відділень.
![За крок до мільярда. Владислав Чечоткін майже продав Rozetka фінтех-гігантові Kaspi.kz, але війна обнулила плани. Як вдалося врятувати компанію /Фото Дар'я Свертілова для Forbes Україна](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/a/04/2dda795a-6eada1e46ce3855de044a6dae9b2104a.jpg?v=7555_3)
![«Великі гравці хочуть мене якщо не з’їсти, то випередити». Владислав Чечоткін про те, куди біжить Rozetka, та український e-commerce через рік війни /Фото Олександр Чекменьов](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/b/de/de39e6e4-8b3ae636ddcfd6d7027e03514df74deb.jpg?v=5530_7)
![«Тисячі дрібних підприємців реально рулять». На маркетплейсі Rozetka кількість продавців збільшилась на 30%](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/5/b1/34608ad9-493aeee3e03ecf34e514b480af57eb15.jpg?v=2590_2)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.