Категорія
Новини
Дата

Кожен другий малий бізнес в Україні відкривають жінки. Найпопулярніший вид діяльності – роздрібна торгівля

1 хв читання

У 2023 році кожен другий новий ФОП відкривають жінки. Загалом від початку року вже зареєстровано 36 892 ФОПи, з них 51% – або 18 776 – створили жінки, свідчить аналіз сервісу Опендатабот.

Ключові факти

  • Від 2017 року частка жінок, які відкривали ФОПи, росла. У 2020-2021 роках підприємиці відкривали 51% нових справ, проте велика війна дещо відкинула цей показник назад, зазначають аналітики.
  • Загалом протягом 2022 року жінки зареєстрували понад 93 000 ФОПів – це 48% від загальної кількості нових малих бізнесів.
  • Третина нових ФОПів, зареєстрованих жінками, займаються роздрібною торгівлею – їх майже вдвічі більше, аніж чоловіків у цій категорії. 
  • 10 658 підприємиць розпочали власну справу в сфері ІТ – друге місце за кількістю реєстрацій. Натомість це лише 34% від загальної кількості ФОПів за цією категорією.
  • У 2022 році жінки «перегнали» чоловіків у сфері надання інших індивідуальних послуг (85% нових справ – жінки), у виробництві одягу, освіті та hr (75%), соцдопомозі (74%) та охороні здоров’я (72%) тощо.
  • Натомість ситуація з жінками на чолі компаній не така позитивна. Рік у рік кількість жінок-директорів середнього та великого бізнесу зменшується, зазначають в Опендатабот. У 2021 році лише 35% бізнесів очолювали жінки. Рік повномасштабного вторгнення скоротив їхню кількість до 29%. Загалом торік відкрито 9405 компаній під керівництвом жінок.
  • У 2023-му намітилася тенденція на зростання. Від початку року відкрито 3849 бізнесів, а жінки очолюють 30% нових компаній.

Контекст

У лютому Visa опублікувала дослідження в рамках кампанії Sheʼs Next Empowered. За його даними, 9 з 10 бізнесів, що належать українським жінкам, пропонують товари та послуги лише у межах країни, але всі підприємиці зацікавлені навчитися вести бізнес за кордоном. 

Для 42% підприємиць основною мотивацію розпочати власну справу є прагнення збільшити дохід. Водночас 29% українських бізнесвумен стурбовані ризиком, що бізнес не лишить їм часу на відпочинок. 

Загалом дослідження показало, що жінки-лідерки виявляють великий інтерес до цифрового маркетингу та соціальних мереж і бажають розширити свій бізнес на міжнародному рівні.

Провідними секторами, в яких працюють жіночі бізнеси, є краса та здоровʼя (17%), роздрібна торгівля (12%), сільське господарство та продовольство (12%), освіта (8%) й піар та маркетинг (7%).

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд