Категорія
Новини
Дата

Кожен шостий український підприємець відкрив свій бізнес після початку вторгнення – дослідження Mastercard

2 хв читання

Кожен шостий опитаний підприємець відкрив свій поточний бізнес вже після початку повномасштабної війни, при цьому 66% із них не мали попереднього досвіду бізнес-діяльності, йдеться в дослідженні Mastercard SME Index 2024. Згідно з ним, 56% опитаних експортують або планують виходити на інші ринки.

⚡️ Хто, на вашу думку, заслуговує на звання «Підприємець року 2024»? Дізнайтесь більше про кожного з кандидатів та проголосуйте за посиланням. Ваш голос визначить переможця номінації «Вибір аудиторії».

Ключові факти

  • Серед основних викликів, які відзначають українські підприємці, – необхідність фінансування для розвитку бізнесу, а також брак замовлень та ринків збуту. Кожен п’ятий респондент вказує на брак персоналу
  • Одним із головних способів масштабування підприємці називають розвиток експорту. Кожен шостий респондент (16%) уже продає свої товари або послуги за кордон, а ще 40% планують виходити на закордонні ринки. Найбільш популярними країнами для експорту стали Польща (32%), Німеччина (22%), США (16%), Литва й Італія (по 13%). 
  • Більшість опитаних підприємців (88%), які ведуть бізнес як на внутрішньому, так і на іноземних ринках, за останній рік помітили збільшення попиту серед українців на продукцію українських виробників.
  • Наразі вже троє із чотирьох підприємців активно використовують цифрові канали для представлення товарів і послуг свого бренду. Зокрема, 37% підприємств мають власний вебсайт, чверть опитаних (24%) представлені на маркетплейсах, а кожен шостий підприємець (16%) розробив мобільний додаток для свого бізнесу.  
  • Підприємці активно впроваджують інноваційні інструменти та сервіси, зокрема зі штучним інтелектом. Кожен п’ятий підприємець (21%) користується функціоналом ШІ у своїй бізнес-діяльності, ще 34% респондентів цікаво познайомитися з можливостями цих технологій. 
  • Найпоширеніші напрями застосування інструментів і сервісів на основі ШІ серед підприємців включають розробку маркетингових, SMM та комунікаційних стратегій, переклад на інші мови, комунікацію з клієнтами в цифрових каналах, генерування зображень та написання текстів.

Про дослідження

Дослідження стану українського мікро-, малого та середнього бізнесу було проведено компанією Gradus Research на замовлення Mastercard у червні–липні. В онлайн-опитуванні взяли участь 445 респондентів – чоловіки та жінки, які є власниками або керівниками мікро-, малого та середнього бізнесу – у 20 областях України.

Контекст

У вересні в українських підприємств збереглися оптимістичні очікування на наступні три та шість місяців, а плани на два роки трохи покращилися на тлі суттєвого зростання попиту на продукцію. Брак працівників став ключовою перешкодою для ведення бізнесу, засвідчили результати щомісячного опитування підприємств, яке ІЕД провів у вересні серед 473 промислових підприємств.

У вересні 2024 року індекс очікувань ділової активності (ІОДА) від НБУ зріс до 48,7 з 48,4 у серпні. Для порівняння: у вересні минулого року ІОДА становив 50,1, перевищивши нейтральний рівень.

У третьому кварталі Індекс ділових очікувань підприємств (ІДО) становив 100,6% проти 99,5% у другому кварталі 2024 року. Бізнес дещо поліпшив оцінки своєї ділової активності в наступні 12 місяців, зберіг позитивні прогнози залучення інвестицій, натомість очікує помірного зростання інфляції та обмінного курсу, посилення браку працівників. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд