Категорія
Новини
Дата

Одяг Gap продовжував надходити в Росію, попри оголошення компанії про припинення постачання – Reuters

3 хв читання

У березні ритейлер одягу Gap Inc. приєднався до численних західних компаній, оголосивши про припинення поставок до Росії на знак протесту проти її вторгнення в Україну. Водночас звіти російської митниці показують, що франчайзі Gap у Москві отримав 1585 партій одягу, пише Reuters.

За 107 років існування Forbes логотип змінювався 18 разів, але таким авангардним і вільним світ його бачить вперше. В новому числі журналу Forbes Ukraine: сучасне мистецтво, топ-50 благодійних фондів, альтернативна енергетика, 30 до 30. Замовляйте вже зараз!

Ключові факти

  • Ще 10 березня в повідомленні своїм співробітникам компанія оголосила, що «керується цінностями та пишається правильною поведінкою за останні 53 роки в бізнесі, ми також призупинили постачання до Росії, де в нас є невелике представництво за франшизою».
  • Водночас звіти російської митниці, з якими ознайомилося агентство, показують, що в період з 11 березня до 16 липня франчайзі Gap у Москві отримав 1585 партій одягу заявленою вартістю $5,2 млн. Постачальником понад трьох чвертей обсягу є Gap Europe Ltd, лондонський підрозділ Gap Inc. Постачання Gap охоплювали все: від «вʼязаних дитячих шкарпеток» та «дитячих піжам» до «текстильних блузок для жінок» і «текстильних шортів для чоловіків». Одяг, крім речей розкоші, взагалі не підпадає під нещодавні санкції Заходу щодо Росії, щоб не карати пересічних громадян. Але постачання після 10 березня, вочевидь, суперечать заявам Gaр.
  • Представник Gap Inc. у Сан-Франциско повідомив Reuters, що бренд припинив постачання до Росії, як і оголосив у березні, і не відновлював. Згодом агентство Reuters надало Gap дані російської митниці, що показують ці поставки після 10 березня компанії Gap Retail LLC, франчайзі Gap у Москві. Ним керує Fiba Perakende Grubu – ритейлер зі Стамбула, якому належать усі магазини Gap у Росії, Туреччині та Україні.
  • 28 жовтня Gap визнав, що продовжував сприяти постачанню одягу до Росії до квітня. «Оскільки замовлення приймаються за багато місяців наперед, наш франчайзинговий партнер забрав своє останнє замовлення з нашого розподільчого центру у квітні. Gap не відправляв і не продавав жодних товарів нашому російському франчайзинговому партнеру відтоді, як було опрацьоване їхнє останнє замовлення», – сказав представник Gap у відповідь Reuters.
  • На запитання, чому поставки одягу до Росії тривали до липня, менеджер Fiba Perakende сказав у своїй заяві: «Ці поставки були затримані через триваліший час транзиту через Туреччину, а також додатковий час опрацювання на російській митниці».
  • У заяві Fiba Perakende сказано, що у зв’язку з рішенням Gap Inc. призупинити поставки продукції Gap у Росію на невизначений термін «Fiba перебуває у процесі згортання свого франчайзингового бізнесу Gap у Росії після вичерпання будь-яких запасів, що залишилися в Росії».
  • Після 16 липня митні записи не показують відвантажень у Gap Retail у Москві, що вказує на те, що потік одягу до Росії припинився.

Контекст 

Fiba Perakende керує 23 магазинами у трьох великих містах Росії. Gap Europe повідомила про річний обсяг продажів франшиз у Росії в обсязі $9,6 млн за останній фінансовий рік, що закінчився 30 січня 2021 року, порівняно з $11,5 млн у попередньому році, згідно з річним звітом і фінансовою звітністю. Бізнес Gap Europe зазнає труднощів, і минулого року компанія закрила десятки власних магазинів у Великій Британії та Ірландії. 

У своєму останньому річному звіті Gap Europe повідомила, що змінює свій розподільний центр для свого франчайзингового бізнесу із Великої Британії до Нідерландів. Інші поставки до Росії в червні та липні вказують постачальника або як «Анкарську митницю», або як іншу стамбульську компанію, повʼязану з Fiba Perakende, що дає змогу припустити, що одяг міг іти через Туреччину.

Нещодавно стало відомо, що іспанський холдинг Inditex (бренди Zara та Zara Home, Massimo Dutti, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius та Oysho) планує залишитися в РФ та передати свій місцевий бізнес партнерам із «дружньої» країни. Російські активи компанії можуть перейти до її партнера з ОАЕ, каже джерело видання. З російського ринку підуть Massimo Dutti, Oysho і Zara Home, а решта брендів відкриється під іншими назвами та з новими колекціями не раніше весни 2023 року.

Втрати закордонних компаній, що пішли з Росії, досягли $240 млрд. Найчастіше вони або просто списували російські активи, або передавали їх місцевому менеджменту із середнім дисконтом 70%, пише The Bell. Але Inditex, у якої до 24 лютого було 500 магазинів у Росії, а частка країни у прибутку досягала 8,5%, вочевидь, знайшла третій шлях із новим закордонним власником. Головному конкуренту Inditex H&M, яка шукає покупців на бізнес із липня, продати його так і не вдалося.

Досі у fashion-ритейлі знайти закордонного партнера, готового взяти на себе репутаційні ризики, змогла польська LPP (бренди Reserved, Cropp, Mohito та Sinsay). Вона передала магазини зареєстрованої в ОАЕ компанії FES Retail, яка, ймовірно, повʼязана з китайським офісом LPP. А спортивне взуття Reebok у Росії з травня продає турецька група FLO.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд