Категорія
Новини
Дата

Після початку війни в Україні закрилися 12% стартапів – дослідження

Після російського вторгнення в Україну 12% стартапів закрилися, 64% компаній, які все ще працюють в Україні, базують бізнес на світовому ринку. Про це пише AIN із посиланням на дослідження, яке підготувала команда Polish-Ukrainian Startup Bridge у партнерстві з Варшавською фондовою біржею та Ukrainian Startup Fund.

Forbes Україна випустив новий номер друкованого журналу. В ньому майже два десятки ексклюзивних матеріалів. Придбати журнал з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням.

Ключові факти

  • Більшість лідерів стартапів оцінюють поточну ситуацію в Україні як погану. 12% опитаних компаній закрили свою діяльність після російського вторгнення.
  • У випадку близько 33% стартапів причиною виходу з діяльності стало падіння продажів продукції та послуг на українському ринку. 
  • Приблизно 25% респондентів припинили діяльність через неможливість виїзду за кордон (що в їхньому випадку було необхідно для продовження діяльності) та втратою капіталу, що дозволило б компанії підтримувати свою фінансову ліквідність.
  • З 27 компаній, представники яких заявили про участь у бойових діях, 56% стикалися з одним випадком участі їхніх співробітників у захисті України. Як наслідок, у понад 20% компаній, працівники яких брали участь у війні, на фронті воюють аж двоє.
  • Майже половина опитаних підприємств знаходиться в Києві. Важливими точками на стартап-карті України є також Львівська, Харківська та Вінницька області.
  • Проблеми в роботі стартапів з України відображаються на ринках далеко за межами країни та є перешкодою для всіх суб’єктів, які з ними співпрацюють або купують їхні послуги та продукти. Водночас для деяких з аналізованих компаній факт роботи на іноземних клієнтів і співробітництво з ними є шансом вижити в дуже складній економічній, політичній і соціальній ситуації в країні.
  • Серед респондентів, які відповіли на запитання про плани перенести свої стартапи після закінчення війни та перемоги України, найбільший відсоток тих, хто планує повернутися на український ринок або залишитися на ньому (43%). 
  • Майже третину вибірки складають люди, які хочуть перемістити свою компанію на ринок ЄС, рідше (лише 5%) – у США. Деякі компанії на стадії завершення опитування вже перебували за межами України (16%).

Контекст

Через російське вторгнення більшість венчурних інвесторів перестали розглядати Україну як країну для інвестицій. Хоча і до цього український ринок був значно скромнішим за ринки навіть менших за розміром держав. 

Водночас на світовому венчурному ринку ситуація погіршилась, і раунди стало піднімати складніше. Війна, висока інфляція, зростання відсоткових ставок та інші фактори спричинили падіння розміру ринку у II кварталі 2022 року до $120 млрд.

Конкуренція за гроші зросла, багато стартапів зараз шукають екосистему поза межами України. На які країни звернути увагу, читайте тут.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий випуск Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні