Категорія
Новини
Дата

Попит на дитячі товари зріс у рази, здебільшого завдяки перенесенню свят. Дослідження Promodo

Продажі категорії дитячий транспорт на свята зросли в 5,5 раза порівняно з попередніми роками, конструктори, м’які іграшки, фігурки героїв – у 4,5 раза. Перенесення свят у 2023 році сформувало додатковий попит на іграшки, повідомив PPC-фахівець агенції Promodo Євгеній Колотіло. За прогнозами експертів, у листопаді – грудні 2024 року тенденція буде аналогічною.

Велика війна пришвидшила вихід жінок на лідерські ролі. Вже 15 травня на форумі «Вільна» Forbes пропонує подивитися на це явище крізь нову, чітку оптику. Спікерки та спікери з Superhumans, Google, ENKO, McDonald’s, G. Bar та інших. Купуйте квитки за посиланням.

Ключові факти

  • Зсув дат, особливо Дня Святого Миколая, позитивно вплинув на продажі іграшок, зазначив Колотіло. За його словами, це помітно по зростанню попиту в категоріях, які раніше показували приріст тільки з середини грудня.
  • За даними дослідження Promodo, навіть ті, хто раніше подарунки до Святого Миколая не купували, – свої звички змінили. Попит на категорію дитячий транспорт у 2023 році зріс у 5,5 рази в порівнянні з попередніми трьома роками.
  • На конструктори, м’які іграшки, фігурки героїв в період «чорної пʼятниці» попит зріс у 4,5 рази, продукцію для розвитку і творчості, ігрові набори, машинки та настільні ігри – у 3,5 рази.
  • Зазвичай «чорна пʼятниця» плавно перетікає у Кіберпонеділок, який не працює у ніші іграшок, йдеться в дослідженні. Всі минулі роки протягом тижня до 8 грудня у ніші був спад попиту після акційного періоду. Але у 2023 сезон змістився на п’ять-шість днів вперед, багато хто замовляв дитячі товари й в період «чорної пʼятниці». «Ми припускаємо, що це були завчасні покупки до Миколая, Різдва та Нового року заразом», каже Колотіло.
  • Зміну сезонності у 2023 році також видно по графіку товарообігу в ніші дитячих іграшок – у 2021 році спад після «чорної пʼятниці» та пікове зростання з 13 грудня. У 2023-у – після «чорної пʼятниці» є поступове зростання та спад після 6 грудня.
Попит на дитячі товари зріс у 3-5 разів відносно останніх років. Чому злетіли іграшки – дослідження Promodo

Попит на дитячі товари зріс у 3-5 разів відносно останніх років. Чому злетіли іграшки – дослідження Promodo

Попит на дитячі товари зріс у 3-5 разів відносно останніх років. Чому злетіли іграшки – дослідження Promodo

Попит на дитячі товари зріс у 3-5 разів відносно останніх років. Чому злетіли іграшки – дослідження Promodo

Попит на дитячі товари зріс у 3-5 разів відносно останніх років. Чому злетіли іграшки – дослідження Promodo

Попит на дитячі товари зріс у 3-5 разів відносно останніх років. Чому злетіли іграшки – дослідження Promodo

Попит на дитячі товари зріс у 3-5 разів відносно останніх років. Чому злетіли іграшки – дослідження Promodo

Попит на дитячі товари зріс у 3-5 разів відносно останніх років. Чому злетіли іграшки – дослідження Promodo

Попередній слайд
Наступний слайд
  • Період з 25 до 29 грудня став найтоповішим за кількістю продажів в онлайні. Кожного дня ритейлери отримували рекордні цифри. В гривні дохід ритейлерів з цієї ніші в грудні навіть перевищив показники 2021 в середньому на 10%. «Досягти таких результатів, звичайно, вдалося завдяки значним вливанням рекламних бюджетів, – каже Колотіло. – Якщо порівняти із 2021 роком, то вартість кліку у 2023-го зросла на 23%». 
  • За прогнозами команди Promodo, у 2024-го у листопаді-грудні ситуація буде аналогічною. «Проте, чи буде кількість продажів настільки піковою, як у 2023 році на Миколая – сказати складно, – додає PPC-фахівець агенції Promodo. – У 2023-му ця тема дуже активно обговорювалася в суспільстві. Чи буде зміщення попиту через покупку подарунків саме до Різдва 25 грудня? Можливо, бо є тенденція до перетворення його на головне зимове свято. Також це може відбутися, якщо у 2024 році повернеться частина українців, які зараз перебувають закордоном – і вже звикли святкувати саме Різдво».

Контекст

За даними дослідження Deloitte, це змінило купівельні звички споживачів. Частина населення (майже 45%) святкували Різдво 25 грудня і тільки 17% – 7 січня. Більше половини з них готові були витратити до 5000 грн – це на 7% більше, ніж минулого року.

«Чорну пʼятницю» у 2023 році українські торговельні мережі провели без блекауту. «Порівняно з розпродажем 2022 року, українці зробили на 46% більше покупок і витратили на них на 35% більше грошей. «Чорна пʼятниця» знову стала актуальною для українського e-commerce», – зазначають у пресслужбі маркетингової компанії «Admitad Україна». 

Найпопулярнішою категорією другий рік поспіль залишається «Техніка і електроніка». Але якщо торік лідерами продажів були повербанки, генератори та ліхтарики, то тепер на перше місце, залежно від торговельної мережі, вийшли смартфони і телевізори. Більше про це читайте в матеріалі Forbes.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні