Категорія
Новини
Дата

Попит на дитячі товари зріс у рази, здебільшого завдяки перенесенню свят. Дослідження Promodo

2 хв читання

Продажі категорії дитячий транспорт на свята зросли в 5,5 раза порівняно з попередніми роками, конструктори, м’які іграшки, фігурки героїв – у 4,5 раза. Перенесення свят у 2023 році сформувало додатковий попит на іграшки, повідомив PPC-фахівець агенції Promodo Євгеній Колотіло. За прогнозами експертів, у листопаді – грудні 2024 року тенденція буде аналогічною.

🎬 YouTube-проєкт Forbes Next про майбутніх зірок українського бізнесу. Новий випуск про школу програмування GoIT. Як вона будує мільярдну компанію на світчерах 👉 Дивіться за цим лінком

Ключові факти

  • Зсув дат, особливо Дня Святого Миколая, позитивно вплинув на продажі іграшок, зазначив Колотіло. За його словами, це помітно по зростанню попиту в категоріях, які раніше показували приріст тільки з середини грудня.
  • За даними дослідження Promodo, навіть ті, хто раніше подарунки до Святого Миколая не купували, – свої звички змінили. Попит на категорію дитячий транспорт у 2023 році зріс у 5,5 рази в порівнянні з попередніми трьома роками.
  • На конструктори, м’які іграшки, фігурки героїв в період «чорної пʼятниці» попит зріс у 4,5 рази, продукцію для розвитку і творчості, ігрові набори, машинки та настільні ігри – у 3,5 рази.
  • Зазвичай «чорна пʼятниця» плавно перетікає у Кіберпонеділок, який не працює у ніші іграшок, йдеться в дослідженні. Всі минулі роки протягом тижня до 8 грудня у ніші був спад попиту після акційного періоду. Але у 2023 сезон змістився на п’ять-шість днів вперед, багато хто замовляв дитячі товари й в період «чорної пʼятниці». «Ми припускаємо, що це були завчасні покупки до Миколая, Різдва та Нового року заразом», каже Колотіло.
  • Зміну сезонності у 2023 році також видно по графіку товарообігу в ніші дитячих іграшок – у 2021 році спад після «чорної пʼятниці» та пікове зростання з 13 грудня. У 2023-у – після «чорної пʼятниці» є поступове зростання та спад після 6 грудня.
Попит на дитячі товари зріс у 3-5 разів відносно останніх років. Чому злетіли іграшки – дослідження Promodo

Попит на дитячі товари зріс у 3-5 разів відносно останніх років. Чому злетіли іграшки – дослідження Promodo

Попит на дитячі товари зріс у 3-5 разів відносно останніх років. Чому злетіли іграшки – дослідження Promodo

Попит на дитячі товари зріс у 3-5 разів відносно останніх років. Чому злетіли іграшки – дослідження Promodo

Попит на дитячі товари зріс у 3-5 разів відносно останніх років. Чому злетіли іграшки – дослідження Promodo

Попит на дитячі товари зріс у 3-5 разів відносно останніх років. Чому злетіли іграшки – дослідження Promodo

Попит на дитячі товари зріс у 3-5 разів відносно останніх років. Чому злетіли іграшки – дослідження Promodo

Попит на дитячі товари зріс у 3-5 разів відносно останніх років. Чому злетіли іграшки – дослідження Promodo

Попередній слайд
Наступний слайд
  • Період з 25 до 29 грудня став найтоповішим за кількістю продажів в онлайні. Кожного дня ритейлери отримували рекордні цифри. В гривні дохід ритейлерів з цієї ніші в грудні навіть перевищив показники 2021 в середньому на 10%. «Досягти таких результатів, звичайно, вдалося завдяки значним вливанням рекламних бюджетів, – каже Колотіло. – Якщо порівняти із 2021 роком, то вартість кліку у 2023-го зросла на 23%». 
  • За прогнозами команди Promodo, у 2024-го у листопаді-грудні ситуація буде аналогічною. «Проте, чи буде кількість продажів настільки піковою, як у 2023 році на Миколая – сказати складно, – додає PPC-фахівець агенції Promodo. – У 2023-му ця тема дуже активно обговорювалася в суспільстві. Чи буде зміщення попиту через покупку подарунків саме до Різдва 25 грудня? Можливо, бо є тенденція до перетворення його на головне зимове свято. Також це може відбутися, якщо у 2024 році повернеться частина українців, які зараз перебувають закордоном – і вже звикли святкувати саме Різдво».

Контекст

За даними дослідження Deloitte, це змінило купівельні звички споживачів. Частина населення (майже 45%) святкували Різдво 25 грудня і тільки 17% – 7 січня. Більше половини з них готові були витратити до 5000 грн – це на 7% більше, ніж минулого року.

«Чорну пʼятницю» у 2023 році українські торговельні мережі провели без блекауту. «Порівняно з розпродажем 2022 року, українці зробили на 46% більше покупок і витратили на них на 35% більше грошей. «Чорна пʼятниця» знову стала актуальною для українського e-commerce», – зазначають у пресслужбі маркетингової компанії «Admitad Україна». 

Найпопулярнішою категорією другий рік поспіль залишається «Техніка і електроніка». Але якщо торік лідерами продажів були повербанки, генератори та ліхтарики, то тепер на перше місце, залежно від торговельної мережі, вийшли смартфони і телевізори. Більше про це читайте в матеріалі Forbes.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд