Мільйони барелів російської нафти та палива були переправлені між танкерами всього за кілька кілометрів від узбережжя Греції, що є одним із обхідних шляхів, які трейдери використали для подолання санкцій Європейського Союзу проти Москви, пише Bloomberg. За даними агентства, з 1 січня з одного танкера на інший у затоці Лаконікос було перевантажено щонайменше 23 млн барелів сирої нафти і додаткових обсягів очищеного палива.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- За інформацією агентства, бухта на півдні Греції стає гвинтиком у російському ланцюжку поставок нафти. Грецька влада заявляє, що їх можливості для втручання обмежені, оскільки діяльність відбувається за межами територіальних вод країни у цьому районі.
- Трейдери та судноплавні компанії знайшли безліч способів забезпечити рух російської нафти, і це лише останній приклад. Аналогічна активність спостерігалася біля Сеути, іспанського анклаву в Північній Африці. Величезний тіньовий флот танкерів також зʼявився, щоб допомогти країні подолати санкції.
- Перевантаження у море, відоме трейдерам як перевалка з корабля на судно (STS), потребує кількох ключових послуг для безпеки. Фірми Європейського Союзу можуть надавати ці послуги лише у випадку, якщо вантаж на борту купується за ціною, встановленою «Великою сімкою» або нижче. Після перевалки вантажі переправлять за тисячі кілометрів до покупців в Азії.
- Багато із задіяних суден старі, і їх страховий статус незрозумілий. Середній вік танкерів, які беруть участь у перевалюванні сирої нафти, становить 18 років. Найстаріше із задіяних суден було збудоване у 1997 році.
- Перевантаження з корабля на корабель за своєю суттю не є ризикованими, але вони включають два плаваючі в морі судна, що перекачують потенційно забруднюючий вантаж з одного на інше.
Контекст
З 5 грудня країни «Великої сімки» у відповідь на агресію проти України заборонили надання низки послуг, включаючи судноплавне страхування та торгове фінансування, повʼязані з морськими перевезеннями нафти російського походження. При цьому від ембарго звільняються постачання нафти за ціною $60 за барель і нижче.
Греція є найбільшою у світі країною, яка володіє нафтовими танкерами, і коли ЄС вів переговори про обмеження цін на російську нафту, ця країна була серед тих, хто наполягав на вищих граничних значеннях. Країна також була серед тих, хто наполягав на послабленні обмежень транспортування російської нафти, коли обговорювалися відповідні заходи.
Раніше цього року, після того, як зʼясувалося, що поблизу Сеути велися перевантаження між суднами, іспанська влада розіслала лист місцевим компаніям, що займаються судноплавством, з нагадуванням про заборону надання кранців для STS, якщо йдеться про російську нафту, навіть у нейтральних водах. Правила ЄС свідчать, що компанії мають перевіряти та збирати свідоцтва, що доводять, що нафтові вантажі купуються у межах граничної ціни. Влада також повинна проводити перевірки та контроль щодо компаній.
Західні санкції щодо Росії значно скоротили її доходи від продажу нафти та перенаправили десятки мільярдів доларів на транспортні та нафтопереробні компанії, деякі з яких повʼязані з РФ, пише Reuters. Більшість із цих фірм базуються в Китаї, Індії, Греції та ОАЕ, повідомили не менше 20 джерел зі сфери торгівлі та банківського сектору. Росія в січні втратила близько $8 млрд нафтогазових доходів через введення країнами Заходу цінового обмеження, сказав голова Міжнародного енергетичного агентства (МЕА) Фатіх Бірол.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.