Категорія
Новини
Дата

Суд відкрив справу про банкрутство авіакомпанії МАУ

Господарський суд Києва 22 листопада відкрив провадження у справі про банкрутство компанії Міжнародні авіалінії України (МАУ). Рішення прийнято на засіданні суду у справі №910/16870/23, пише ЕП. Відповідний позов Укрексімбанк подав 31 жовтня.

Інвестувати? Почекати? Продавати? Війна змінює все, крім обов’язку лідера приймати виважені рішення. Вже 30 травня 40+ спікерів поділяться досвідом на Першій щорічній конференції про фінанси, інвестиції та економічне зростання. Купуйте квиток за посиланням.

Ключові факти

  • Суд відкрив провадження у справі про банкрутство МАУ, а також визнав грошові вимоги Укрексімбанку.
  • Арбітражний керуючий Тетяна Носенко призначена розпорядником майна МАУ.
  • Рішення має бути опубліковане 23 листопада.

Контекст

31 жовтня Господарський суд Києва зареєстрував позов Укрексімбанку про визнання банкрутства авіакомпанії МАУ. 

Загальний борг МАУ за підсумками 2022 року – 20,5 млрд грн, свідчать дані «Опендатабот». 

Останні місяці триває розпродаж майна компанії, писав Forbes. Зокрема, на аукціонах державного підприємства СЕТАМ станом на 26 жовтня вже пішли з молотка логотип авіакомпанії (за $3300) та левові частки у двох найцінніших активах – хендлінговій компанії «Інтеравіа» (за близько $1 млн) та ремонтній «МАУтехнік» (за $5). Їх придбали маловідомі власники. 

Майно МАУ розпродають дешевше ринку, що може свідчити про підготовку до оголошення про банкрутство авіакомпанії вже до кінця цього року, повідомили Forbes кілька співрозмовників, що працювали топменеджерами авіакомпанії останні кілька років. 

З осені 2022-го МАУ не здійснила жодного рейсу через несплату рахунків. У березні профільне видання Avianews зафіксувало передачу літаків із флоту МАУ до парку іншого перевізника – «Роза Вітрів» (Windrose). У інтерв’ю LIGA.net у серпні 2020 року СЕО «Роза Вітрів» Володимир Каменчук підтверджував співпрацю зі структурами Коломойського. 

Останні кілька років між акціонерами авіакомпанії МАУ Ароном Майбергом та Ігорем Коломойським тривав корпоративний конфлікт, який проявився у грудні 2021 року. Тоді Арон Майберг розказав Forbes про невдалі спроби звільнити Євгена Дихне. У вересні 2022 року Дихне пішов із авіакомпанії по закінченні трирічного контракту.

Після цього посаду президента МАУ обійняв колишній фінансовий директор аеропорту Бориспіль Кирило Звонарьов. А вже на початку лютого 2023 року авіакомпанію очолила головна фінансистка Ганна Борисоннік – яка, за інформацією кількох джерел Forbes, повʼязана зі структурами неформальної групи «Приват», що належить Ігорю Коломойському.

Навесні 2023 року Майберг вийшов із засновників МАУ, а також пішов з наглядової ради авіаперевізника, повідомив він Forbes в жовтні 2023 року. Відтак компанія залишилася під контролем Коломойського. У вересні 2023 року СБУ, БЕБ та Офіс генпрокурора повідомили Коломойському про підозру в заволодінні 5,8 млрд грн ПриватБанку. Відтоді він у СІЗО. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні