Укрексімбанк просить визнати МАУ банкрутом /Shutterstock
Категорія
Новини
Дата

Укрексімбанк просить суд розпочати процедуру банкрутства МАУ. Борги авіакомпанії Коломойського понад 20 млрд грн

1 хв читання

Укрексімбанк просить визнати МАУ банкрутом Фото Shutterstock

Державний Укрексімбанк 31 жовтня звернувся до Господарського суду Києва із заявою про визнання банкрутом найбільшої авіакомпанії України до війни – «Міжнародні авіалінії України» (МАУ).

Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного! 

Ключові факти

  • 31 жовтня Господарський суд Києва зареєстрував позов Укрексімбанку про визнання банкрутства авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України». Наразі у справі призначено склад суду: суддю Івченко А.М.  
  • Загальні борг МАУ за підсумками 2022 року – 20,5 млрд грн, свідчать дані «Опендатабот». 
  • Останні місяці триває розпродаж майна компанії, йдеться у статті Forbes. Зокрема, на аукціонах державного підприємства СЕТАМ станом на 26 жовтня вже пішли з молотка логотип авіакомпанії (за $3300) та левові частки у двох найцінніших активах – хендлінговій компанії «Інтеравіа» (за близько $1 млн) та ремонтній «МАУтехнік» (за $5). Їх придбали маловідомі власники. 
  • Майно МАУ розпродають дешевше ринку, що може свідчити про підготовку до оголошення про банкрутство авіакомпанї вже до кінця цього року, повідомили Forbes кілька співрозмовників, що працювали топменеджерами авіакомпанії останні кілька років. 
Укрексімбанк просить суд розпочати процедуру банкрутства МАУ. Борги авіакомпанії Коломойського понад 20 млрд грн /Фото 1

Контекст

З осені 2022-го МАУ не здійснила жодного рейсу через несплату рахунків. У березні профільне видання Avianews зафіксувало передачу літаків із флоту МАУ до парку іншого перевізника – «Роза Вітрів» (Windrose). У інтерв’ю LIGA.net у серпні 2020 року СЕО «Роза Вітрів» Володимир Каменчук підтверджував співпрацю зі структурами Коломойського. 

Останні кілька років між акціонерами авіакомпанії МАУ Ароном Майбергом та Ігорем Коломойським тривав корпоративний конфлікт, який проявився у грудні 2021 року. Тоді Арон Майберг розказав Forbes про невдалі спроби звільнити Євгена Дихне. У вересні 2022 року Дихне пішов із авіакомпанії по закінченні трирічного контракту.

Після цього посаду президента МАУ обійняв колишній фінансовий директор аеропорту Бориспіль Кирило Звонарьов. А вже на початку лютого 2023 року авіакомпанію очолила головна фінансистка Ганна Борисоннік – яка, за інформацією кількох джерел Forbes, повʼязана зі структурами неформальної групи «Приват», що належить Ігорю Коломойському.

Навесні 2023 року Майберг вийшов із засновників МАУ, а також пішов з наглядової ради авіаперевізника, повідомив він Forbes в жовтні 2023 року. Відтак компанія залишилася під контролем Коломойського. У вересні 2023 року СБУ, БЕБ та Офіс генпрокурора повідомили Коломойському про підозру в заволодінні 5,8 млрд грн ПриватБанку. Відтоді він у СІЗО. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд