«Укрнафта» має брендовані талони «Авіас» на 115 млн л пального орієнтовною вартістю до 5 млрд грн. Компанія готова передати ці обсяги військовослужбовцям, але вже пів року не може їх отримати, розповів керівник «Укрнафти» Сергій Корецький у письмовій відповіді на інфозапит Forbes.
Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: перший список найкращих роботодавців для ветеранів, список перспективних молодих українців «30 до 30», 40 компаній, які вийшли на іноземні ринки під час війни, історії Марії Берлінської, Всеволода Кожемяки та загалом майже два десятки текстів.
Ключові факти
- «Ми пів року тому повідомили правоохоронців про проблему з отоваренням талонів «Авіас» з групи «Приват» Ігоря Коломойського, – сказав Корецький. – Зараз це пальне особливо потрібне військовослужбовцям, волонтерам і рятувальникам».
- У грудні 2022-го, після того як Корецький очолив «Укрнафту», компанії з групи Коломойського заблокували паливні талони на 115 млн л пального вартістю до 5 млрд грн.
- «Отримати пальне за цими талонами і скреч-картками на АЗС групи «Авіас» неможливо, вони не обслуговуються», – сказав Корецький.
- «Укрнафта» отримала частину талонів в результаті купівлі пального по передоплаті у липні 2015 року. Згодом замість дизеля і бензинів компанія погодилася на талони на 126 млн л пального.
- У 2018 році «Укрнафта» купила 57 млн л пального у ПАТ «НПК-Галичина» і розрахувалася наперед. Натомість отримала скретч-картки без терміну дії, що прописано в договорі, повідомив Корецький. «Компанія отримувала папірці замість мільярдів гривень», – додав він.
- «Укрнафта» спромоглась отоварити незначну частину отриманих талонів. Решта лежить у підвалах компанії, додав Корецький.
Контекст
Останні 20 років «Укрнафта» перебувала під контролем групи «Приват» Ігоря Коломойського та Геннадія Боголюбова. У листопаді 2022-го держава провела велике відчуження: пʼять великих промислових підприємств «Укрнафта», «Укртатнафта», «Мотор Січ», «АвтоКрАЗ» та «Запоріжтрансформатор» примусово були переведені в державну власність. Держава скористалася можливістю вилучати приватну власність під час воєнного стану.
Причина відчуження великих промислових підприємств на користь держави під час війни – ризики для національної безпеки, які створювали ці компанії. Про це заявив заступник керівника Офісу президента Ростислав Шурма під час Всесвітнього економічного форуму в Давосі.
Сергій Корецький очолив «Укрнафту» і «Укртатнафту» за кілька днів після відчуження. Він отримав компанію у не найкращому стані.
2019-й «Укрнафта» закінчила зі збитком в 4,3 млрд грн, 2020-й – з прибутком у 4,3 млрд грн, прибуток за перше півріччя 2021 року – 1,58 млрд грн. На кінець 2022-го року «Укрнафта» накопичила борг перед державою 4,5 млрд грн, за даними Корецького.
Сергій Корецький розповів Forbes, як планує відроджувати спадок Коломойського — розірвати стосунки із компаніями з неформальної групи «Приват» Ігоря Коломойського, придбати власні бензовози на тендерах, розвивати непаливні продажі. Кабмін у травні затвердив фінплан «Укрнафти» з 12 млрд грн чистого прибутку і 9 млрд грн інвестицій.


26 вересня на Форумі «Енергія бізнесу» Forbes збирає регуляторів і лідерів бізнесу. Мета заходу — обговорити проблеми і знайти рішення, які дозволять зробити українську енергетику дешевою, рясною та стійкою. Встигніть купити квиток!
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.