«Укрнафта» має брендовані талони «Авіас» на 115 млн л пального орієнтовною вартістю до 5 млрд грн. Компанія готова передати ці обсяги військовослужбовцям, але вже пів року не може їх отримати, розповів керівник «Укрнафти» Сергій Корецький у письмовій відповіді на інфозапит Forbes.
Ключові факти
- «Ми пів року тому повідомили правоохоронців про проблему з отоваренням талонів «Авіас» з групи «Приват» Ігоря Коломойського, – сказав Корецький. – Зараз це пальне особливо потрібне військовослужбовцям, волонтерам і рятувальникам».
- У грудні 2022-го, після того як Корецький очолив «Укрнафту», компанії з групи Коломойського заблокували паливні талони на 115 млн л пального вартістю до 5 млрд грн.
- «Отримати пальне за цими талонами і скреч-картками на АЗС групи «Авіас» неможливо, вони не обслуговуються», – сказав Корецький.
- «Укрнафта» отримала частину талонів в результаті купівлі пального по передоплаті у липні 2015 року. Згодом замість дизеля і бензинів компанія погодилася на талони на 126 млн л пального.
- У 2018 році «Укрнафта» купила 57 млн л пального у ПАТ «НПК-Галичина» і розрахувалася наперед. Натомість отримала скретч-картки без терміну дії, що прописано в договорі, повідомив Корецький. «Компанія отримувала папірці замість мільярдів гривень», – додав він.
- «Укрнафта» спромоглась отоварити незначну частину отриманих талонів. Решта лежить у підвалах компанії, додав Корецький.
Контекст
Останні 20 років «Укрнафта» перебувала під контролем групи «Приват» Ігоря Коломойського та Геннадія Боголюбова. У листопаді 2022-го держава провела велике відчуження: пʼять великих промислових підприємств «Укрнафта», «Укртатнафта», «Мотор Січ», «АвтоКрАЗ» та «Запоріжтрансформатор» примусово були переведені в державну власність. Держава скористалася можливістю вилучати приватну власність під час воєнного стану.
Причина відчуження великих промислових підприємств на користь держави під час війни – ризики для національної безпеки, які створювали ці компанії. Про це заявив заступник керівника Офісу президента Ростислав Шурма під час Всесвітнього економічного форуму в Давосі.
Сергій Корецький очолив «Укрнафту» і «Укртатнафту» за кілька днів після відчуження. Він отримав компанію у не найкращому стані.
2019-й «Укрнафта» закінчила зі збитком в 4,3 млрд грн, 2020-й – з прибутком у 4,3 млрд грн, прибуток за перше півріччя 2021 року – 1,58 млрд грн. На кінець 2022-го року «Укрнафта» накопичила борг перед державою 4,5 млрд грн, за даними Корецького.
Сергій Корецький розповів Forbes, як планує відроджувати спадок Коломойського — розірвати стосунки із компаніями з неформальної групи «Приват» Ігоря Коломойського, придбати власні бензовози на тендерах, розвивати непаливні продажі. Кабмін у травні затвердив фінплан «Укрнафти» з 12 млрд грн чистого прибутку і 9 млрд грн інвестицій.
![«Приват» завдає удар у відповідь. Чи допоможе демпінг мережі заправок Коломойського повернути лідерство на ринку /Фото Ілюстрація Shutterstock / Анна Наконечна](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/a/a6/42801908-06ed60dc6605164d3f79d6257c163a6a.jpg?v=6577_3)
![Спадок Коломойського. Як один з найуспішніших продавців кави та хот-догів планує рятувати найбільшу нафтову компанію країни /Фото Олександр Чекменьов](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/9/05/c72b686d-d1c0aea943e65025d9fe3130fcd46059.jpg?v=1048_4)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.