Міністр інфраструктури Польщі Анджей Адамчик надіслав листа віцепрем’єрові Олександру Кубракову, в якому закликав Україну виконати вимоги польських протестувальників, повідомила пресслужба польського міністерства.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти:
- У своєму листі польський міністр інфраструктури Анджей Адамчик звернувся до віцепрем’єр-міністра України Олександра Кубракова з проханням скасувати обов’язкову реєстрацію в системі «єЧерга» транспортних засобів, які повертаються з України до ЄС, принаймні на прикордонних переходах «Зосін – Устилуг» та «Нижанковичі – Мальховіце».
- «Це спричинило значне збільшення часу очікування для транспортних засобів, зареєстрованих у ЄС, які повертаються з України без вантажу, щоб перетнути українсько-європейський кордон», – пояснив Адамчик, додавши, що, на думку протестувальників, ця система «дозволяє нерівноправне ставлення до українських та польських перевізників».
- Насамперед перевізники-протестувальники вимагають відновлення дозволів на міжнародні перевезення для українських водіїв, які було скасовано згідно з угодою між Євросоюзом та Україною від 1 липня 2022 року, також додали у пресслужбі міністерства.
- Адамчик звернувся до європейського комісара з транспорту Адіни Велян із проханням про відновлення необхідності отримання дозволів для українських транспортних фірм.
- Польський урядовець розраховує, що це стане однією з головних тем для обговорення під час засідання Ради ЄС з питань транспорту 4 грудня 2023 року в Брюсселі.
Контекст
З 6 листопада перевізники з Польщі розпочали страйк на кордоні з Україною, заблокувавши три пункти пропуску для проїзду вантажного транспорту: «Корчова – Краковець», «Гребенне – Рава-Руська» та «Дорогуськ – Ягодин».
23 листопада блокування руху вантажівок почалось і перед пунктом пропуску «Медика», суміжному з українським ПП «Шегині». За даними Держприкодонслужби, польські перевізники також планують поширити блокування руху вантажівок на пункт пропуску «Нижанковичі – Мальховіце».
Основні вимоги організаторів страйку – скасування так званого транспортного безвізу для українських міжнародних перевізників, заборона на реєстрацію у Польщі транспортних компаній з капіталом, що походить із України. «Більшість вимог у принципі невиконувані», – зазначав в інтервʼю Forbes на початку листопада заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач. Польські перевізники, які мають найбільший автопарк у ЄС, остерігаються конкуренції з українськими та намагаються вибити для себе преференції, пояснював Деркач.
У середньому один день простою через страйк на польсько-українських пунктах пропуску завдає одній українській компанії близько 1 млн грн втрат, підрахувала Європейська Бізнес Асоціація. За оцінкою Федерації роботодавців, наразі економіка зазнала понад €400 млн збитків від блокування кордону.
Блокада загрожує Україні дефіцитом на імпортні товари та вже вплинула на внутрішній ринок. Зокрема, на українських заправках почав зникати автогаз, волонтери не можуть ввозити необхідне для фронту, бізнес – вивозити експорт.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.