Енергетична криза в Європі, за найгіршого сценарію, може призвести до скорочення виробництва автомобілів майже на 40%, або більш ніж на 1 млн автомобілів за квартал до кінця 2023 року. Про це свідчить автопрогноз S&P Global Mobility, пише Reuters.
Ключові факти
- У звіті S&P Global Mobility повідомило, що ланцюжок поставок автомобільної промисловості, який уже пережив пандемію COVID-19 і вторгнення Росії в Україну, «може зіткнутися із сильним тиском» через різке зростання цін на енергію або навіть відімкнення електроенергії.
- «З огляду на стрімке зростання цін на енергоносії в Європі… сувора зима може поставити деякі автомобільні галузі під загрозу того, що вони не зможуть підтримувати роботу своїх виробничих ліній», – йдеться у звіті.
- S&P Global Mobility заявила, що витрати на виробництво автомобілів уже зросли в діапазоні від €687 до €773 за автомобіль проти рівня до енергетичної кризи в €50, що створює навантаження, зокрема, для дрібніших постачальників.
- S&P Global Mobility прогнозує, що з цього кварталу щоквартальне виробництво автомобілів на європейських автоскладальних заводах становитиме від 4 до 4,5 млн одиниць.
- Але «з потенційними обмеженнями на комунальні послуги» їх можна скоротити до 2,75 млн – 3 млн одиниць на квартал. В автопрогнозі сказано, що оскільки європейські постачальники експортують запчастини по всьому світу, це так чи інакше вплине на всіх автовиробників.
- На думку головного аналітика S&P Global Mobility Едвіна Поупа, хоча автомобільна промисловість зможе пережити цю зиму, але якщо у Європи не буде плану на наступну зиму, багато постачальників її не переживуть.
Контекст
Росія скоротила постачання газу до Європи після того, як Захід підтримав Україну і ввів санкції проти Москви за вторгнення, внаслідок цього країни змушені шукати альтернативні джерела постачання.
Наразі Європейська комісія запропонувала надзвичайні заходи ЄС, зокрема збори за непередбачений прибуток з енергетичних компаній та скорочення споживання електроенергії.
У вересні ЄС запропонував пакет екстрених заходів для боротьби зі зростанням цін на енергоносії, але виключив обмеження цін на газ. Уже тоді ця ідея розділила 27 країн-членів блоку.
Країни Європейського Союзу в середу, 28 вересня, знову розійшлися в думках щодо того, чи варто обмежувати ціни на газ у блоці. Так, Франція, Бельгія та 13 інших держав активізували свої заклики до цього кроку, проти виступили Німеччина, Нідерланди та Данія.
Єврокомісарка з енергетики Сімсон вчора звернулася до блоку із закликом ввести обмеження цін на російський газ. Також ЄС може запровадити окрему цінову межу для газу, що використовується для виробництва електроенергії.
Президентка Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн у середу запропонувала лідерам ЄС обговорити різні типи меж цін на газ. У листі лідерам ЄС у середу фон дер Ляєн заявила, що ЄС варто розглянути питання про тимчасове обмеження цін, доки він працює над запуском альтернативної базової ціни.
Розбіжності між лідерами Європейського Союзу щодо обмеження цін на газ та національних пакетів допомоги знову спливли на поверхню в пʼятницю, 7 жовтня, коли вони зустрілися у Празі, щоб обговорити, як найкраще впоратися із зимовим дефіцитом енергії, спричиненим війною Росії в Україні. Пʼятнадцять держав ЄС хочуть встановити стелю цін на газ, але не погоджуються в деталях того, як це має бути зроблено.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.