Витрати на морські перевезення російської нафти зросли у 1,5 раза – Bloomberg /Getty Images
Категорія
Новини
Дата

Витрати на морські перевезення російської нафти зросли у 1,5 раза – Bloomberg

1 хв читання

Getty Images

Витрати на перевезення російської сирої нафти стрімко зростають, оскільки все більше власників танкерів уникають її за кілька днів до набуття чинності санкцій ЄС, пише Bloomberg.

⚡️Ексклюзивно: спікер на форумі «Енергія бізнесу» – Деніел Єрґін, віце-голова S&P Global, письменник та лауреат Пулітцерівської премії. Він автор бестселерів про енергетику та світову економіку, зокрема «The Prize» і «The New Map». Вже 9 жовтня зустрінемося. 

Долучайтеся до форуму!

Ключові факти

  • Власники танкерів, які все ще бажають завантажувати російську нафту, намагаються стягувати більшу плату за ризик. Обговорюються ціни на поставки з Балтійського моря в Індію після 5 грудня на рівні близько $15 млн, або $20 за барель, зазначають суднові брокери. Попередній раз ціна зросла з $9 млн до $11,5 млн.
  • Менша кількість доступних суден і необхідність перенаправлення російської нафти від традиційних покупців у Європі до нових в Азії та на Близькому Сході також сприяють підвищенню цін на перевезення, зазначає агентство.
  • Водночас зростання ціни на вантажні перевезення впливає на вартість російської нафти Urals у портах, оскільки продавці гарантують, що кінцева ціна поставленої нафти залишається конкурентоспроможною на ринку.
  • Ця ситуація сприяє переходу до так званого темного флоту або танкерів, утримуваних невідомими власниками, пише Bloomberg. Вони готові продовжувати працювати з російською нафтою, незважаючи на загрозу санкцій. Такий флот здебільшого складається зі старих суден, і багато з них мають досвід роботи з режимами, на які поширюються санкції, наприклад з Іраном.
  • Крім того, деякі танкери середнього розміру, які зазвичай використовуються для перевезення світлих нафтопродуктів, розглядають можливість переходу на сиру нафту, щоб скористатися підвищеним попитом.

Контекст

Напередодні уряди країн ЄС в четвер попередньо погодили обмеження ціни на російську морську нафту на рівні $60 за барель з механізмом коригування, який дозволить утримувати обмеження на рівні 5% нижче ринкової ціни.

Обмеження призведе до того, що ціни на російську нафту будуть значно нижчими за міжнародний зразок Brent, який у четвер торгується на рівні трохи менше $88 за барель. Російська нафта торгується зі значним дисконтом до неї, але оскільки багато покупців взагалі уникають її, прозорість цін стає складнішою.

У деяких випадках російська нафта вже торгується нижче $60 за барель. За даними агентства Argus Media, яке оцінює ціни на товарних ринках, російська нафта марки Urals коштувала $48 за барель під час експорту з балтійського порту Приморськ у середу. Сьогодні Urals торгувалася на рівні $70 за барель.

Президент України Володимир Зеленський вважає виправданим рівень обмеження цін на російську нафту на рівні $30 за барель.

Раніше Reuters повідомляв, що Росія може значною мірою обійти обмеження цін на нафту. Зокрема, країна-агресор може отримати доступ до достатньої кількості танкерів, щоб відвантажувати більшу частину своєї нафти поза межами досяжності нової цінової межі країн «Великої сімки».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд