Категорія
Новини
Дата

Зростання витрат, брак кадрів і блокування судноплавства. Транспортний бізнес назвав найбільші виклики воєнного часу

Найбільші виклики транспортного бізнесу в 2023 році – зростання витрат, брак кадрів та блокування судноплавства. Серед інших проблем воєнного часу підприємці називають черги на прикордонних переходах та обмеження українського експорту країнами – сусідами ЄС. Про це свідчать результати дослідження «Інфраструктурний індекс 2023», проведеного Європейською Бізнес Асоціацією. 

Велика війна пришвидшила вихід жінок на лідерські ролі. Вже 15 травня на форумі «Вільна» Forbes пропонує подивитися на це явище крізь нову, чітку оптику. Спікерки та спікери з Superhumans, Google, ENKO, Diia.City United, G. Bar та інших. Купуйте квитки за посиланням.

Ключові факти

  • Минулого року найбільшими викликами компанії називали зміну логістики через блокаду портів, зменшення попиту на товари чи послуги та проблеми з енергопостачанням.
  • Більшість опитаних – 84% компаній – готові відновити логістику через морські шляхи після деблокади портів, причому більшість ладні зробити це в найкоротші терміни. 
  • Найбільш актуальними інвестиційними проєктами в Європі та Україні для ринку логістики другий рік поспіль респонденти назвали розвиток автомобільних шляхів, що з’єднують Україну та ЄС (із цим погоджуються 66% респондентів), розбудову євроколії на території України (62% респондентів), будівництво в Україні стратегічних універсальних транспортних хабів (61%).
  • Пріоритетними напрямами розвитку у сфері дорожнього господарства фахівці називають збільшення пропускної спроможності автомобільних пунктів пропуску на кордоні (так вважають 78% респондентів), розвиток автомобільних доріг у рамках проєкту Трансʼєвропейської транспортної мережі TEN-T (73%) та впровадження міжнародних стандартів у будівництві доріг – FIDIC, незалежні інженери тощо (46%).
  • Для стабілізації ринку перевезень та логістики, на думку бізнесу, влада має сфокусуватися на розблокуванні морських комерційних перевезень та відкритті українських портів для усіх видів вантажів, забезпеченні страхування ризиків для інвесторів, а також будівництві і модернізації колій в напрямку кордону з ЄС та дунайських портів.
  • Серед учасників опитування у 2023 році 79% не зупиняли свою діяльність і продовжують працювати, 13% зупиняли роботу, але вже частково відновили, і 6% зупиняли роботу, але вже повністю її відновили. Робота 2% компаній наразі зупинена.
  • Кількість підприємств транспортної галузі, що зазнали прямих збитків внаслідок бойових дій, становить 47% у 2023 році. З них 43% оцінюють рівень завданої шкоди як значний і 2% вважають відновлення неможливим або недоцільним.
  • При цьому 41% уже відновив пошкоджені потужності, а 11% відновлять найближчим часом. Ще 34% планують відновлення після завершення війни і 14% не планують відновлення.

Контекст

ЄС дозволив українським перевізникам переміщувати товари без отримання дозволів для легшого та швидшого потоку вантажів після початку російського вторгнення. Проте український бізнес стикнувся із низкою обмежень – блокуванням судноплавства та автомобільних пунктів пропуску.

З 6 листопада польські перевізники розпочали страйки на кордоні з Україною, заблокувавши три пункти пропуску для проїзду вантажного транспорту: «Корчова – Краковець», «Гребенне – Рава-Руська» та «Дорогуськ – Ягодин». 

15 листопада протестувальники вкотре відмовилися приймати пропозицію після тристоронніх переговорів.

У Брюсселі не виключають, що Єврокомісія може застосувати проти Польщі «каральну процедуру», якщо польська влада не розвʼяже питання блокування пунктів пропуску на кордоні з Україною.

Що означає перекриття трьох найбільших пунктів пропуску з Польщею для української економіки та чи можливо знайти компроміси із польськими мітингувальниками, читайте в редакційному матеріалі Forbes.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні