Категорія
Новини
Дата

Зростання витрат, брак кадрів і блокування судноплавства. Транспортний бізнес назвав найбільші виклики воєнного часу

2 хв читання

Найбільші виклики транспортного бізнесу в 2023 році – зростання витрат, брак кадрів та блокування судноплавства. Серед інших проблем воєнного часу підприємці називають черги на прикордонних переходах та обмеження українського експорту країнами – сусідами ЄС. Про це свідчать результати дослідження «Інфраструктурний індекс 2023», проведеного Європейською Бізнес Асоціацією. 

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Минулого року найбільшими викликами компанії називали зміну логістики через блокаду портів, зменшення попиту на товари чи послуги та проблеми з енергопостачанням.
  • Більшість опитаних – 84% компаній – готові відновити логістику через морські шляхи після деблокади портів, причому більшість ладні зробити це в найкоротші терміни. 
  • Найбільш актуальними інвестиційними проєктами в Європі та Україні для ринку логістики другий рік поспіль респонденти назвали розвиток автомобільних шляхів, що з’єднують Україну та ЄС (із цим погоджуються 66% респондентів), розбудову євроколії на території України (62% респондентів), будівництво в Україні стратегічних універсальних транспортних хабів (61%).
  • Пріоритетними напрямами розвитку у сфері дорожнього господарства фахівці називають збільшення пропускної спроможності автомобільних пунктів пропуску на кордоні (так вважають 78% респондентів), розвиток автомобільних доріг у рамках проєкту Трансʼєвропейської транспортної мережі TEN-T (73%) та впровадження міжнародних стандартів у будівництві доріг – FIDIC, незалежні інженери тощо (46%).
  • Для стабілізації ринку перевезень та логістики, на думку бізнесу, влада має сфокусуватися на розблокуванні морських комерційних перевезень та відкритті українських портів для усіх видів вантажів, забезпеченні страхування ризиків для інвесторів, а також будівництві і модернізації колій в напрямку кордону з ЄС та дунайських портів.
  • Серед учасників опитування у 2023 році 79% не зупиняли свою діяльність і продовжують працювати, 13% зупиняли роботу, але вже частково відновили, і 6% зупиняли роботу, але вже повністю її відновили. Робота 2% компаній наразі зупинена.
  • Кількість підприємств транспортної галузі, що зазнали прямих збитків внаслідок бойових дій, становить 47% у 2023 році. З них 43% оцінюють рівень завданої шкоди як значний і 2% вважають відновлення неможливим або недоцільним.
  • При цьому 41% уже відновив пошкоджені потужності, а 11% відновлять найближчим часом. Ще 34% планують відновлення після завершення війни і 14% не планують відновлення.

Контекст

ЄС дозволив українським перевізникам переміщувати товари без отримання дозволів для легшого та швидшого потоку вантажів після початку російського вторгнення. Проте український бізнес стикнувся із низкою обмежень – блокуванням судноплавства та автомобільних пунктів пропуску.

З 6 листопада польські перевізники розпочали страйки на кордоні з Україною, заблокувавши три пункти пропуску для проїзду вантажного транспорту: «Корчова – Краковець», «Гребенне – Рава-Руська» та «Дорогуськ – Ягодин». 

15 листопада протестувальники вкотре відмовилися приймати пропозицію після тристоронніх переговорів.

У Брюсселі не виключають, що Єврокомісія може застосувати проти Польщі «каральну процедуру», якщо польська влада не розвʼяже питання блокування пунктів пропуску на кордоні з Україною.

Що означає перекриття трьох найбільших пунктів пропуску з Польщею для української економіки та чи можливо знайти компроміси із польськими мітингувальниками, читайте в редакційному матеріалі Forbes.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд