Доступний Кембридж. Як у школі під Києвом навчають космополітів та білінгвалів
Категорія
Партнерський матеріал
Дата

Доступний Кембридж. Як у школі під Києвом навчають космополітів та білінгвалів

Директорка школи Золоче Софія Ровінська про те, як поєднувати кембриджську і українську освіту, як зацікавити сучасних школярів навчанням і чого треба вчити у школі, щоб підготувати дітей до майбутнього.

Як влаштована школа 

Школа Золоче заснована 2011 року, отже, цього літа ми святкуємо 10-річчя. У 2013 році ми отримали офіційну Кембриджську ліцензію і статус міжнародної школи. Це дозволило нам поєднувати державну середню освіту та Кембриджську програму навчання. До того ж Золоче – білінгвальна школа, тобто заняття проходять українською і англійською мовами. 

Попередній слайд
Наступний слайд

Щоб не перевантажувати учнів, ми даємо лише певний перелік дисциплін Кембриджської програми. Наприклад, у початковій школі діти вивчають 5 українських предметів та 3-4 кембриджських. 

Викладають у нас не просто носії мови, а професійні педагоги, яких ми запрошуємо з англомовних країн, – США, Австралії, Великої Британії, Ірландії та Шотландії. Також у нас працюють кваліфіковані українські вчителі. 

Кембриджська та українська програми 

У межах Кембриджської програми ми викладаємо англійську мову, математику і блок Science – біологію, фізику та хімію. У початковій школі є урок на кшталт природознавства, на якому діти отримують базові знання з біології, анатомії, ботаніки, хімії та фізики, тобто вже у 2-3 класі вони мають уявлення про те, як функціонує світ. Деякі предмети дублюються з української програми, зокрема ті, що виносяться на ЗНО. 

Англійську мову в Золоче вивчають щодня з міжнародними викладачами протягом 4-5 годин. Крім того, ми винесли граматику англійської мови окремим предметом, щоб вивчати її більш ґрунтовно. До п’ятого класу наші учні здобувають хороший рівень англійської й без проблем можуть продовжувати вивчати більш складні предмети з Кембриджськоі програми у середній школі. 

Ми розпочали співпрацю з компʼютерною школою, щоб давати більш поглиблені знання з інформатики, ніж передбачено шкільною програмою. Загалом наша програма орієнтована на ІТ-навички, наші учні вивчають програмування, дизайн, фотошоп, медіаграмотність – те, що їм точно знадобиться в майбутньому.

Крім того, ми плануємо запровадити курси з мистецтва та філософії, щоб організувати всебічний розвиток учнів. 

Також у межах Кембриджської програми є предмет Global Perspectives, де діти працюють у командах над власними проєктами, аналізують факти і вчаться критично мислити. 

Система оцінювання 

У наших класах навчається по 10-14 дітей, що дає змогу приділяти увагу кожному учню, бачити його здібності й траєкторію розвитку. Кембриджська програма дозволяє створювати індивідуальний підхід до кожного учня. Крім того, в нашій школі працюють два професійних психолога, які допомагають розставити акценти й підказати, що потрібно дитині. 

Кембриджська програма передбачає щорічний підсумковий тест з усіх предметів. Ця програма перевірена роками й орієнтована на заохочення дітей вчитися з радістю, а не перебувати у постійній гонитві за оцінками. 

Двічі на рік ми запрошуємо батьків на персональну зустріч, під час якої розповідаємо про досягнення, сильні та слабкі риси їхньої дитини. Крім того, протягом року ми постійно підтримуємо звʼязок з батьками. 

Які діти навчаються в Золоче 

Школа Золоче розташована за містом, територія цілодобово охороняється, тому тут діти почуваються захищено та комфортно. Вони дуже мотивовані, впевнені у собі, цінують дружбу. 

Попередній слайд
Наступний слайд

Сучасні учні не мислять у парадигмі «школа – університет – родина», а хочуть створювати власні проєкти, подорожувати, розвиватися. Навіть батькам важко усвідомити, наскільки це покоління відрізняється від попереднього. 

Як змінюється сучасна освіта 

Сьогодні дедалі жвавіше йдеться про те, що за кілька років інститут освіти припинить існування у традиційному форматі. Якщо ще рік тому ми думали, що навчання в Zoom – це тимчасово, то тепер ми входимо у нову реальність, в якій онлайн-навчання прирівнюється до формальної освіти. 

Насправді онлайн-формат має свої переваги, наприклад, те, що можна вчитися за будь-яких обставин і в будь-якому місці. Звичайно, живе спілкування завжди буде в нашій школі у пріоритеті, але ми так організували онлайн-уроки, щоб дитина не відчувала різниці. 

Карантин показав, як нам потрібно змінювати свою програму й адаптувати підходи до викладання згідно із сучасними вимогами, адже зараз на передній план виходять такі навички, як критичне мислення, медіаграмотність і швидке вміння адаптуватися до нових умов.

Ми переконані, що технології є нашими помічниками, тому слід уміти ними користуватися, щоб знаходити потрібну інформацію, аналізувати її та формувати власну думку. Водночас ми пояснюємо, що пілот не дивиться в інтернеті, як посадити літак, тому деякі речі варто тримати в голові, аби не бути безпорадними, коли сяде батарея в айфоні. 

Цінності та принципи, які сповідує Золоче 

Ми обрали Кембриджську модель, щоб показати дітям інший світ, іншу ментальність, а також досконале вивчення англійської мови. Наприклад, цього року ми святкували китайський Новий рік та індійське свято Дівалі, а також ще багато міжнародних та українських свят. За допомогою навчального процесу ми створюємо міжкультурне середовище, щоб наші учні вийшли після школи вільними й космополітичними. 

Крім того, ми займаємося благодійністю й активно залучаємо до цього учнів. Ми допомагаємо дітям з малозабезпечених родин і дітям з фізичними вадами, відвідуємо притулки для тварин, аби виховати в дітях людяність і співчуття. 

Ми прагнемо, щоб наші випускники не лише мали хороший середній бал, а й упевнено почувалися в дорослому житті, могли підтримати бесіду на будь-яку тему і знайти спільну мову з людьми різних культур у всьому світі. 

Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Рейтинг зарплат | 15 найкомфортніших банків