Категорія
Життя
Дата

«Хочемо продати книг на 1 млн грн». У Києві пройде великий книжковий фестиваль – це вже другий за останні два місяці. Навіщо він книжковій індустрії (це не про бізнес)

Фото з Книжкового Арсеналу /Shutterstock

Ідея KyivBookFest з’явилася три роки тому, коли перестав проходити «Форум видавців» у Львові. Фото Shutterstock

Видавці, друкарні та книготорговельні компанії об’єднали зусилля, щоб провести вже другий за останні два місяці великий книжковий фестиваль – KyivBookFest. Попри масштаб події, більшість видавців заробити не планує. Які гроші витратили видавництва на участь у фестивалі та навіщо він їм

⚡️Даруємо 700 грн знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом 700 до 28.04 Оформлюйте зараз за цим посиланням

«Фінансові результати практично у всіх видавництв – не дуже», – розповідала в червні генеральна директорка видавництва Vivat Юлія Орлова після проведення фестивалю «Книжковий Арсенал». Найбільший книжковий івент країни вперше наважилися провести під час великої війни з новим форматом – літературу продавали не видавництва, а книгарні. На такий крок організатори пішли, щоб зменшити кількість учасників, яких потрібно було б евакуювати у випадку ракетної небезпеки. «Книжковий Арсенал» відбувся трохи в іншому форматі, а видавці потребують спілкування, резюмує Орлова зараз.

За два місяці після «Арсеналу» видавці оголосили, що проведуть свій книжковий фестиваль – KyivBookFest. Головний організатор заходу – засновник видавництва «Наш Формат» Владислав Кириченко. Що пропонують? Галузевий форум і книжкова виставка-продаж, 83 видавництва-учасники та 160 подій, серед яких зустрічі видавців із представниками влади, презентації книг, обговорення. Цьогоріч майже сотню подій «Книжкового Арсеналу» відвідали близько 28 000 гостей. KyivBookFest розраховує на 15 000 відвідувачів, йдеться у відповіді пресслужби фестивалю Forbes. Вхід на події KyivBookFest – за донат на книжки для військових. Виставку-продаж можна відвідати безкоштовно. 

Ідея KyivBookFest з’явилася три роки тому, коли перестав проходити «Форум видавців» у Львові. «Нам бракувало події, яка була б зосереджена на проблемах галузі та враховувала інтереси видавців», – говорить Владислав Кириченко. На KyivBookFest видавництвам дали повну свободу – не обмежували у розмірі стендів, графіку та тематиці подій. Стенди облаштували так, щоб крім продажу книг було зручно проводити зустрічі з партнерами та автограф-сесії, додає він. 

«Хочемо продати книг на 1 млн грн». У Києві пройде великий книжковий фестиваль – це вже другий за останні два місяці. Навіщо він книжковій індустрії (це не про бізнес) /Фото 1

Засновник видавництва «Наш Формат» Владислав Кириченко

Заробити на KyivBookFest організатори не планують. «Я не знаю, чи ми закриємо бюджет», – зізнається Кириченко. «Книжковий Арсенал» цьогоріч вклався у 4,2 млн грн, без урахування оплати праці штатних працівників «Мистецького Арсеналу», каже директорка фестивалю Юлія Козловець. Бюджет KyivBookFest ще не підрахували, та, за словами Кириченка, «він менший в рази».

Частина учасників заходу теж не сподівається на прибуток. Чому перший KyivBookFest отримав потужну підтримку серед видавців і на які результати вони розраховують?

Навіщо видавцям KyivBookFest 

Подібні фестивалі для нас – не про заробіток, а про промоцію видавництва та своїх авторів, зазначає Орлова з Vivat. Такої ж думки дотримуються ще четверо опитаних Forbes видавців. «Ми хочемо отримати зворотній звʼязок від читачів, – пояснює генеральний директор «Видавництва Ранок» Віктор Круглов. – Це дуже класний шанс побачити, яка продукція має попит». 

Хто організовує KyivBookFest? /Колаж Анна Наконечна

Хто організовує KyivBookFest?

Натисніть «Читати більше»

Основний організатор – видавництво «Наш Формат» і його засновник Владислав Кириченко.

Ініціативна група видавців:

  • власник і директор видавництва «А-ба-ба-га-ла-ма-га» Іван Малкович,
  • засновники видавництва «Зелений пес» Дмитро та Віталій Капранови,
  • засновник і директор видавництва ArtHuss Костянтин Кожемяка,
  • генеральний директор видавництва «Фоліо» Олександр Красовицький,
  • генеральний директор «Видавництва Ранок» Віктор Круглов,
  • директор «Видавництва Старого Лева» Микола Шейко, 
  • генеральна директорка видавництва Vivat Юлія Орлова,
  • генеральна директорка «АБУК» Катерина Аврамчук,
  • директор видавництва «Мистецтво» Сергій Поночовний,
  • директор видавництва «Саміт-Книга» Ігор Степурін,
  • комерційна директорка видавництва «Білка» Ірина Білоцерківська,
  • керівник аналітичного відділу «Українського інституту книги» Юрій Марченко,
  • а також Спільнота української реформації.

«KyivBookFest буде корисним для нас завдяки великій професійній панелі», – каже Орлова. Є багато питань, які вимагають нових рішень – стандарти, формування цін у роздрібній торгівлі, професійна етика, дослідження книжкового ринку, переконаний Круглов. Залучено багато відомих людей, які допоможуть вирішити питання галузі, додає генеральна директорка видавництва Vivat. Серед таких вона називає директорку УІК Олександру Коваль і ексміністра культури Володимира Бородянського. 

Частину подій присвятили обговоренню проблем галузі з представниками влади. Приміром, у планах – розмови з гендиректором Директорату стратегічного планування та європейської інтеграції Ярославом Петраковим і заступницею голови комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики Євгенією Кравчук. 

На KyivBookFest прийдуть відомі автори – Василь Шкляр, Макс Кідрук, Дара Корній, Сашко Лірник, історики Данило Яневський та Володимир Вʼятрович, Павло Казарін. Зокрема, Вʼятрович розповідатиме про свою книгу «Наша столітня», а Казарін презентуватиме «Дикий Захід Східної Європи».  

«Хочемо продати книг на 1 млн грн». У Києві пройде великий книжковий фестиваль – це вже другий за останні два місяці. Навіщо він книжковій індустрії (це не про бізнес) /Фото 2

Генеральна директорка видавництва Vivat Юлія Орлова

Економіка KyivBookFest

Покрити витрати на фестиваль організатори планували за допомогою організаційних внесків видавців. «Я не впевнений, що вийде», – коментує Кириченко. Тепер більше розраховують на підтримку спонсорів: «Нова Пошта», Film.ua Group, ІТ-компанія Sago Group, «Трускавецька» та інших.

«Як і на всіх подіях, оргвнесок прив’язаний до площі – чим більший стенд і чим більше подій, тим більше сплачують видавці», – пояснює Кириченко. Приміром, видавництво Vivat за вартість оренди та забудову двох локацій сплатили близько 150 000 грн. А оргвнесок #книголав за стенд склав 15 000 грн, каже співзасновниця видавництва Світлана Павелецька.

Загальний бюджет видавництва Vivat на подію – близько 300 000 грн. Заробити за три дні фестивалю планують 1 млн грн. «Думаємо, що вдасться, бо у нас буде дев’ять великих заходів, а від підписників у соцмережах ми отримали позитивний відгук про нашу програму», – зазначає Орлова. На її думку, вплинути на збільшення продажів мали б презентації авторів і продавці-консультанти Vivat, які зможуть порадити, яку книгу видавництва обрати. 

У попередні роки на «Книжковому Арсеналі» виторг Vivat перевищував 1 млн грн. Цього разу видавництво заробило у 10 разів менше, розповідала Орлова.

з особистого архіву

Генеральний директор «Видавництва Ранок» Віктор Круглов Фото з особистого архіву

Цьогоріч на «Книжковому Арсеналі» Yakaboo Publishing продали понад 60% представленого асортименту, повідомляє СЕО книжкової платформи Yakaboo Олена Безугла. Висновки зроблено. «На KyivBookFest маємо намір представити іще більший вибір», – додає вона. Видавництво #книголав привезе на фестиваль книг на понад 500 000 грн.

«Плануємо продати мінімум 7000 книг», – ділиться Круглов з «Видавництва Ранок». Дохід закладають на рівні 750 000–800 000 грн. Та про заробіток не йдеться. Витрати на логістику, облаштування стендів, відрядження майже 20 співробітників, підготовка заходів і витрати на рекламу зʼїдять увесь прибуток, переконаний він.

«Для нас головне, щоб подія відбулася, – каже Кириченко. – Всі, хто до цього ставляться, як до першої галузевої події з перспективою продовження, готові, що не наторгують на суми, які покриють витрати». Головним він вважає те, що видавці отримають можливість зустрітися з читачами, партнерами, дистриб’юторами, поліграфістами. 

«Економічний ефект – питання не цьогорічної, а майбутніх подій, – вважає Кириченко. – Якщо ця вдасться, будуть інші».   

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні