Британський ритейлер одягу та продуктів харчування Marks & Spencer планує відкрити 20 нових, більших магазинів у 2023–2024 роках у межах радикальної реконструкції своєї торговельної нерухомості, в яку він інвестуватиме £480 млн ($587 млн), пише Reuters.
Ключові факти
- Група заявила, що інвестиції створять понад 3400 нових робочих місць у всій Великій Британії. Дії M&S показують важливість офлайн-магазинів для ритейлерів, незважаючи на зростання онлайн-покупок за останні два десятиліття. M&S та інші ритейлери одягу Next і JD Sports Fashion підкреслили перехід від онлайн-покупок до фізичних покупок у період різдвяних продажів після пандемії.
- Дані IMRG, організації електронної комерції, минулого тижня показали, що роздрібні онлайн-продажі у Великій Британії вперше в історії впали минулого року, скоротившись на 10,5% порівняно з аналогічним періодом минулого року.
- У жовтні минулого року M&S виклала плани щодо прискорення так званої програми ротації магазинів, виконавши початковий пʼятирічний план протягом трьох років до 2025–2026 років.
- План включає скорочення кількості магазинів M&S з повним асортиментом на 67, залишивши 180 магазинів вищої якості та вищої продуктивності, які продають повний асортимент одягу, товарів для дому та продуктів харчування, а також збільшення кількості магазинів лише з продуктами харчування на 104 – до 420.
- M&S, яка минулого тижня повідомила про вищі, ніж очікувалося, різдвяні продажі, заявила, що її новий портфель магазинів на 2023–2024 роки включає вісім магазинів повного асортименту, зокрема в Лідсі, Ліверпулі, Бірмінгемі та Манчестері. Також заплановано будівництво 12 нових фудхолів M&S.
- Крім інвестицій у власні магазини, M&S планує розширити свою модель франчайзингу, щоб розширити пропозицію магазинів біля будинку, спираючись на партнерські відносини з BP, Moto, SSP та Costa.
Контекст
У листопаді минулого року мережа модних магазинів Primark оголосила про плани інвестувати £140 млн у свої магазини у Великій Британії протягом наступних двох років, відкривши як мінімум чотири нові магазини, які створять 850 робочих місць.
Іспанська компанія Inditex, яка є власником бренду Zara, збільшила чистий прибуток на 24% за перші девʼять місяців фінансового року, оскільки зростання цін допомогло компенсувати послаблення світового попиту на одяг. Вартість компанії, чиї бренди також включають Massimo Dutti та Bershka, зросла до €3,1 млрд ($3,3 млрд) з €2,5 млрд рік тому.
У жовтні стало відомо, що холдинг Inditex (бренди Zara та Zara Home, Massimo Dutti, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius та Oysho) планує залишитися в РФ та передати свій місцевий бізнес партнерам із «дружньої» країни, писав «Коммерсантъ» із посиланням на ухвалу арбітражного суду Самарської області від 30 вересня.
Водночас головний конкурент Inditex – шведський модний гігант Hennes & Mauritz (H&M) наприкінці листопада почав звільняти персонал у відповідь на кризу вартості життя. Бренд намагається заощадити 2 млрд шведських крон ($190 млн) у рік. Дії другого у світі ритейлера модного одягу зі скорочення персоналу, в основному в бек-офісі, відбуваються на тлі інфляції і різкого зростання витрат, повʼязаних з війною в Україні, які змушують компанії по всій Європі та США економити гроші.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.