Наглядова рада «Укрзалізниці» задовольнила заяву про звільнення виконуючого обов’язки голови правління Івана Юрика. Тепер її має розглянути Кабінет міністрів.
Ключові факти
- При ухваленні рішення Наглядова рада взяла до відома рекомендацію, зазначену у рішенні Ради національної безпеки та оборони (РНБО) від 30 липня, а також пов’язані з цим обговорення, включаючи доручення від Міністерства інфраструктури.
- Іван Юрик продовжуватиме працювати в компанії на посаді члена правління, відповідального за фінанси.
- Наглядова рада також рекомендувала Кабміну погодити призначення Олександра Камишіна новим тимчасово виконуючим обов’язки голови правління на період до 31 грудня 2021 року або до обрання нового постійного голови правління.
- Нині триває процес обрання постійного голови правління. Відбір консультантів з людських ресурсів для допомоги у цьому процесі має бути завершено на цьому тижні.
Контекст
Обов’язки голови правління «Укрзалізниці» Іванн Юрик почав виконувати 17 березня після звільнення Володимира Жмака, який пропрацював трохи більше семи місяців. Причиною відсторонення Жмака стала відсутність послідовної і системної стратегії з розділення компанії, сказав тодішній міністр інфраструктури Владислав Криклій. Також, за його словами, компанія почала скорочувати обсяги вантажних перевезень.
Потенційний новий голова залізничної компанії Олександр Камишін, 37, закінчив Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського». З 2009 по 2012 роки був гендиректором постачальника комплексних рішень для зберігання та обробки зерна KMZ Industries. З 2012 по 2019 роки обіймав посаду менеджера з інвестицій SCM Ріната Ахметова. З 2011 року є видавцем аграрного медіа холдингу Latifundist Media, з 2020 року — керуючий партнер Fortior Capital. Також Камішін є радником міністра інфраструктури Олександра Кубракова.
Ймовірно, саме це стало причиною висунення його кандидатури. Адже 30 липня РНБО запропонувало Кабміну призначити Кубракова тимчасовим главою «Укрзалізниці». Ввести на підприємстві тимчасову адміністрацію запропонувала Служба безпеки України через критичний стан компанії, що«загрожує державній безпеці». Серед основних проблем УЗ: боргові зобовʼязання на 34,2 млрд грн, повільне оновлення рухомого складу, втрата 100 млрд грн за останні чотири роки через занижені тарифи на вантажоперевезення. СБУ вважає, що за рахунок вантажовідправників інших класів «Укрзалізниця» субсидує перевізників руди, що найвигідніше бізнесу Ахметова – його компаніям ДТЕК і «Метінвест».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.