Акціонери подали позов проти Tesla та її генерального директора Ілона Маска, звинувачуючи їх у шахрайстві з цінними паперами через приховування значних ризиків, пов’язаних із використанням безпілотних автомобілів, зокрема Robotaxi. Про це пише Reuters 5 серпня.
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Деталі
- Колективний позов було подано до федерального суду в Остіні, штат Техас, після першого публічного тестування роботаксі Tesla наприкінці червня.
- Під час випробувань автомобілі поводилися небезпечно: перевищували швидкість, різко гальмували, заїжджали на бордюри, виїжджали на зустрічну смугу та висаджували пасажирів посеред багатосмугових доріг.
- Після початку тестів акції Tesla впали на 6,1% протягом двох торгових днів.
- Позов, що стосується періоду з 19 квітня 2023 року по 22 червня 2025 року, вимагає відшкодування збитків через завищення можливостей автопілота, переоцінку перспектив компанії та штучне завищення вартості акцій.
- Категорія
- Рейтинги
- Дата
Контекст
Tesla запустила послугу роботаксі за фіксованою платою $4,20 для обмеженої групи обраних пасажирів. Сервіс доступний лише на певній території, уникаючи складних перехресть і поганої погоди, та не відкритий для широкої публіки. Конкуренти, такі як Waymo та Cruise, також стикалися з труднощами під час розгортання своїх безпілотних технологій.
Гендиректор Ілон Маск пов’язує майбутнє Tesla з безпілотним водінням, особливо на тлі зниження продажів компанії. Він анонсував розширення сервісу в інші міста США до кінця 2025 року та прогнозує, що до середини 2026 року «мільйони Tesla» працюватимуть повністю автономно.
У червні перші публічні випробування роботаксі Tesla (на базі Model Y) в Остіні, штат Техас, виявили низку проблем: виїзд на зустрічну смугу, висадку пасажирів посеред багатосмугових доріг, різке гальмування, перевищення швидкості та наїзд на бордюри. Відеоролики, опубліковані фанатами Tesla, демонструють як безаварійне водіння, так і ці порушення.
Експерт з автономних технологій Філіп Купман з Університету Карнегі-Меллона зазначив, що кількість проблем у перший день випробувань була несподівано високою. Reuters підтвердив щонайменше 11 відео з порушеннями.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.