Категорія
Новини
Дата

Китайці тиснуть, Tesla втрачає. Європейський авторинок у травні «виїхав» завдяки гібридам й електрокарам

1 хв читання

Продажі нових авто в Європі зросли на 1,9% у травні, сягнувши 1,11 млн одиниць. Ринок підтримали гібриди та електрокари, які компенсували тиск з боку слабкої економіки та конкуренції з Китаю. Про це пише Bloomberg із посиланням на дані Європейської асоціації автовиробників (ACEA).

Купуйте річну передплату на 6 журналів Forbes Ukraine зі змістовними матеріалами, рейтингами та аналітикою від 1 350 грн.

Деталі

  • Зростання забезпечили ключові ринки – Німеччина, Велика Британія та Іспанія. У Франції – падіння.
  • Особливо стрімко – на 46% – зросли продажі плагін-гібридів, перевищивши 100 000 одиниць.
  • Продажі електромобілів додали 27%, і тепер вони займають 17% ринку Європи. Попит підтримують нові моделі та державні стимули, які досі діють у частині країн. Однак прийняття EV лишається нерівномірним – ціна та зарядна інфраструктура стримують попит.
  • Tesla втратила 28% європейських продажів у травні. На падіння вплинули посилена конкуренція та політична активність Ілона Маска, яка, ймовірно, відштовхує частину покупців.
  • Volkswagen показав помірне зростання – завдяки оновленим версіям ID.4 та ID.7, а також виходу нової моделі Skoda Elroq.
  • BMW збільшив продажі на 8,1%, а його основний конкурент Mercedes-Benz – на 3,9%.
  • За даними Jato Dynamics, китайські виробники у травні продали 65 808 авто на 28 європейських ринках, зайнявши 5,9% ринку проти 2,9% рік тому. Лідер BYD майже зрівнявся з Tesla після того, як у квітні вперше її випередив.
  • Водночас Stellantis (бренди Jeep, Peugeot) скоротила продажі на 3% – компанія втрачає позиції через застарілу лінійку бензинових авто й слабке ціноутворення електромобілів. Renault у травні додала 4,6% завдяки хорошим результатам Dacia, які компенсували падіння основного бренду.

Контекст

Європейський автопром переживає період трансформації: на нього тисне низький попит у ЄС, агресивна експансія китайських брендів, а також політична вимога переходити на зелені технології.

Попри зростання ринку, економічні коливання, інфляція та висока вартість життя в Європі можуть стримувати попит на нові автомобілі. Історично вторинний ринок демонструє стійкість до економічних спадів, але нові авто чутливіші до цих факторів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Третій випуск 2025 року вже у передпродажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні