Чинний міністр з питань стратегічних галузей промисловості України та колишній голова «Укрзалізниці» Олександр Камишін наступного тижня може очолити Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури. Рада може проголосувати за його призначення 21 травня, повідомили Forbes співрозмовник в українському уряді та топменеджер великої транспортної компанії. Мінстратегпром натомість буде ліквідовано.
Ключові факти
- «Камишін – безальтернативний кандидат», – каже співрозмовник Forbes в уряді, який погодився спілкуватися на умовах анонімності через чутливість теми. Про можливе призначення Камишіна чув також керівник великої транспортної компанії.
- Кандидатуру Камишіна, за словами обох співрозмовників, може бути винесено на голосування парламенту у вівторок, 21 травня.
- Камишін у коментарі Forbes заперечив цю інформацію. «Ні», – відповів він у WhatsApp на запитання щодо можливого призначення.
- «Камишін може бути, але інформації [щодо призначення] поки що взагалі немає», – каже співрозмовник Forbes у керівництві партії «Слуга народу».
- Також, за словами співрозмовника в уряді, Кабмін не ділитиме Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури на два – інфраструктури та регіональної політики. «Найімовірніше, регіональний департамент передадуть в управління Міністерству економіки», – зазначив він.
Контекст
Саме «провал» регіональної політики став офіційною причиною для несподіваного звільнення 9 травня Олександра Кубракова, який очолював Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури попередні три роки. Рішення про обʼєднання Міністерства інфраструктури та Міністерства регіональної політики було помилкою, пояснив тоді нардеп СН Віталій Безгін. За таких умов, регіональна політика опинилась не у пріоритеті.
Сам Кубраков у день відставки заявив, що керівництво фракції та очільник уряду Денис Шмигаль із ним це рішення не обговорювали. На засідання фракції та профільного комітету його також не запросили.
Кубраков очолив Міністерство інфраструктури України у травні 2021-го після майже двох років на чолі «Укравтодору». На обох посадах він був ключовим менеджером президентської програми «Велике будівництво» та мав неабияку підтримку з боку президента Володимира Зеленського.
У перший рік повномасштабного вторгнення міністерство Кубракова отримало з державного бюджету понад 61 млрд грн. У 2023-му фінансування Мінінфраструктури скоротили лише на 6 млрд грн, але вже у 2024-му відомство втратило 77% звичного бюджету.
Олександр Камишін з серпня 2021-го до лютого 2023-го очолював державну «Укрзалізницю». Ввечері 27 лютого він повідомив про відставку, рішення про яку було ухвалено спільно із Олександром Кубраковим, що очолював Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури (УЗ у підпорядкуванні уряду, але у сфері управління міністерства Кубракова). Причин раптового звільнення сторони не називали. «Це була ініціатива Кубракова, в ОП були здивовані та незадоволені», – розповідав тоді Forbes співрозмовник в ОП.
21 березня 2023 року Верховна Рада призначила колишнього очільника «Укрзалізниці» Олександра Камишіна новим міністром з питань стратегічних галузей промисловості України.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.