АТ «Оператор ринку» відкрив майданчик для торгівлі гарантіями походження електричної енергії, виробленої з відновлюваних джерел енергії. Про це повідомила пресслужба «Оператору ринку».
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Деталі
- Гарантіями походження можуть зацікавитися український бізнес та іноземні компанії, які для виробництва товарів і послуг використовують електроенергію та підтримують цілі скорочення викидів парникових газів і боротьбу зі зміною клімату.
- Торгівля гарантіями походження електричної енергії, виробленої з відновлюваних джерел енергії, на майданчику «Оператора ринку» здійснюватиметься стандартизованими та спеціальними продуктами.
- Для продавців і покупців гарантій походження доступні два види торгів: безперервні та індивідуальні.
- Після купівлі гарантії походження покупець-споживач має погасити (активувати) її у Реєстрі гарантій походження електричної енергії, виробленої з відновлюваних джерел енергії, адміністрування якого здійснює НКРЕКП.
- Після цього куплена гарантія походження виводиться з обігу та є підтвердженням того, що покупець використовує для виробництва товарів чи послуг зелену енергію.
Контекст
«Оператор ринку» – державне підприємство, утворене у 2019 році відповідно до Закону «Про ринок електричної енергії».
У грудні 2021-го «Оператор ринку» став акціонерним товариством, 100% акцій якого належить державі та не підлягає приватизації.
Компанія відповідає за організацію купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед» і внутрішньодобовому ринку, допомагає забезпечити баланс між попитом і пропозицією на ринку електричної енергії.
Жоден учасник не бачить заявлені ціни та обсяги купівлі/продажу електричної енергії іншими учасниками. Така технологія торгів на ринку «на добу наперед» (РДН) сприяє розвитку конкуренції.
Цей сегмент ринку дає змогу учасникам ринку скоригувати свої торговельні позиції та працює за принципом «на кожен товар є свій покупець». Тобто продавці та покупці заявляють обсяги та ціни, за якими бажають продати/купити електроенергію, і чекають свого контрагента.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.