Категорія
Новини
Дата

Російський суд заморозив активи Volkswagen

Російський суд у понеділок, 20 березня, заморозив усі активи Volkswagen у РФ, що стало останньою перешкодою для багаторічних зусиль німецького автовиробника зі згортання своїх операцій у країні, пише Reuters. Російський автовиробник ГАЗ намагався зупинити будь-який продаж активів у рамках судового позову проти німецької компанії.

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Volkswagen разом з іншими іноземними автовиробниками минулого року призупинив роботу в Росії після того, як західні країни запровадили санкції проти Москви через війну в Україні.
  • Volkswagen намагається продати свої російські активи, у тому числі свій флагманський завод у місті Калуга, виробнича потужність якого складає 225 000 автомобілів на рік і який було закрито з березня 2022 року.
  • Російський автовиробник ГАЗ, з яким було укладено контракт на виробництво автомобілів Volkswagen на своєму заводі в Нижньому Новгороді, намагався зупинити будь-який продаж у рамках судового позову проти німецького автовиробника. У ГАЗ казали про порушення контракту після того, як Volkswagen розірвав виробничу угоду в серпні.
  • У судових позовах ГАЗ заявив, що спроби Volkswagen піти з російського ринку ставлять під загрозу його власні інтереси, і вимагає відшкодування збитків у розмірі 15,6 млрд руб. ($201,3 млн) у звʼязку з розірваним контрактом.
  • Російський суд у понеділок погодився заморозити всі активи Volkswagen у Росії на час вирішення спору з ГАЗом, як показали судові документи, що ще більше вдарило по спробах VW згорнути свою діяльність у Росії.
  • Раніше на цьому тижні чеський автовиробник Skoda Auto, що входить до Volkswagen Group, заявив, що знаходиться на завершальній стадії угоди з продажу своїх активів у Росії.

Контекст

Росія зобовʼязує компанії з «недружніх» країн — тих, які ввели санкції проти Росії, отримати схвалення урядової комісії на продаж будь-яких російських активів.

Іноземні інвестори побоювалися, що Росія може перейти до націоналізації стратегічних активів, оскільки запроваджено обмеження на продаж.

Нещодавно стало відомо, що завод японського автовиробника Toyota у Санкт-Петербурзі може бути переданий російському державному підприємству НАМІ (Центральний науково-дослідний автомобільний і автомоторний інститут), заявив міністр промисловості та торгівлі РФ Денис Мантуров, пише Reuters із посиланням на росЗМІ. Раніше НАМІ вже скупило заводи у Renault та Nissan.

Російська автомобільна промисловість найбільше постраждала від рішення Москви вторгнутися в Україну. Виробництво автомобілів, що раніше залежало від західних інвестицій, обладнання та запчастин, минулого року впало на безпрецедентні 67% до найнижчого рівня з моменту розпаду Радянського Союзу.

Витрати на нові автомобілі в Росії скоротилися більш ніж удвічі минулого року, оскільки автомобільна промисловість відчула на собі всю силу західних санкцій, коли виробництво падає, ціни зростають, а покупці переключаються на дешевші та вживані авто, пише Reuters.

Більшість західних автовиробників, які боролися з російськими за частку ринку, відколи на початку 2000-х років почали будувати заводи в Росії, припинили свою діяльність після того, як у лютому Росія напала на Україну. Водночас Китай захоплює частку російського авторинку після виходу західних брендів. Продажі легкових автомобілів китайських марок, зокрема Haval, Chery та Geely, зросли до 16 138 одиниць у листопаді, що майже вдвічі більше, ніж у січні, а частка ринку досягла 31,3% із 9,6%, свідчать дані російського аналітичного агентства «Автостат». Фактично наразі ринок поділений між російською та китайською автомобільними промисловостями.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні