Російський суд у понеділок, 20 березня, заморозив усі активи Volkswagen у РФ, що стало останньою перешкодою для багаторічних зусиль німецького автовиробника зі згортання своїх операцій у країні, пише Reuters. Російський автовиробник ГАЗ намагався зупинити будь-який продаж активів у рамках судового позову проти німецької компанії.
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
Ключові факти
- Volkswagen разом з іншими іноземними автовиробниками минулого року призупинив роботу в Росії після того, як західні країни запровадили санкції проти Москви через війну в Україні.
- Volkswagen намагається продати свої російські активи, у тому числі свій флагманський завод у місті Калуга, виробнича потужність якого складає 225 000 автомобілів на рік і який було закрито з березня 2022 року.
- Російський автовиробник ГАЗ, з яким було укладено контракт на виробництво автомобілів Volkswagen на своєму заводі в Нижньому Новгороді, намагався зупинити будь-який продаж у рамках судового позову проти німецького автовиробника. У ГАЗ казали про порушення контракту після того, як Volkswagen розірвав виробничу угоду в серпні.
- У судових позовах ГАЗ заявив, що спроби Volkswagen піти з російського ринку ставлять під загрозу його власні інтереси, і вимагає відшкодування збитків у розмірі 15,6 млрд руб. ($201,3 млн) у звʼязку з розірваним контрактом.
- Російський суд у понеділок погодився заморозити всі активи Volkswagen у Росії на час вирішення спору з ГАЗом, як показали судові документи, що ще більше вдарило по спробах VW згорнути свою діяльність у Росії.
- Раніше на цьому тижні чеський автовиробник Skoda Auto, що входить до Volkswagen Group, заявив, що знаходиться на завершальній стадії угоди з продажу своїх активів у Росії.
Контекст
Росія зобовʼязує компанії з «недружніх» країн — тих, які ввели санкції проти Росії, отримати схвалення урядової комісії на продаж будь-яких російських активів.
Іноземні інвестори побоювалися, що Росія може перейти до націоналізації стратегічних активів, оскільки запроваджено обмеження на продаж.
Нещодавно стало відомо, що завод японського автовиробника Toyota у Санкт-Петербурзі може бути переданий російському державному підприємству НАМІ (Центральний науково-дослідний автомобільний і автомоторний інститут), заявив міністр промисловості та торгівлі РФ Денис Мантуров, пише Reuters із посиланням на росЗМІ. Раніше НАМІ вже скупило заводи у Renault та Nissan.
Російська автомобільна промисловість найбільше постраждала від рішення Москви вторгнутися в Україну. Виробництво автомобілів, що раніше залежало від західних інвестицій, обладнання та запчастин, минулого року впало на безпрецедентні 67% до найнижчого рівня з моменту розпаду Радянського Союзу.
Витрати на нові автомобілі в Росії скоротилися більш ніж удвічі минулого року, оскільки автомобільна промисловість відчула на собі всю силу західних санкцій, коли виробництво падає, ціни зростають, а покупці переключаються на дешевші та вживані авто, пише Reuters.
Більшість західних автовиробників, які боролися з російськими за частку ринку, відколи на початку 2000-х років почали будувати заводи в Росії, припинили свою діяльність після того, як у лютому Росія напала на Україну. Водночас Китай захоплює частку російського авторинку після виходу західних брендів. Продажі легкових автомобілів китайських марок, зокрема Haval, Chery та Geely, зросли до 16 138 одиниць у листопаді, що майже вдвічі більше, ніж у січні, а частка ринку досягла 31,3% із 9,6%, свідчать дані російського аналітичного агентства «Автостат». Фактично наразі ринок поділений між російською та китайською автомобільними промисловостями.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.