Серед В2С-клієнтів середній чек на Zakaz.ua зріс приблизно на 34% у 2023 році, до 2255 грн, проти 1681 грн у 2022-му, розповів Forbes СЕО Zakaz.ua Андрій Курський.
⚡️ Лише 3 дні! Отримайте доступ до річної підписки Forbes Digital зі знижкою 40%. Промокод: MORNING. Оформлюйте підписку за посиланням.
Ключові факти
- Піковий, найвищий показник середнього чеку спостерігався у грудні – 2657 грн, а найнижчий – у січні на початку року, 2034 грн. Найбільше покупці замовляють куряче мʼясо, банани, питну воду, яйця, молоко, солодковершкове масло та картоплю.
- Курський зазначив, що таке стрімке зростання здебільшого відбулося через підвищення цін, а не збільшення купівельної спроможності українців.
- Серед топових позицій у кошиках онлайн-покупців у першій десятці завжди знаходяться товари повсякденного вжитку. Серед них такі продукти, як молоко, куряче м’ясо, яйця, банани, картопля, хлібобулочні вироби, питна вода.
- Своєю чергою, у 2023 році проти довоєнного періоду на 13% зріс попит на бакалійні товари (крупи, макарони, борошно, цукор, сіль, соняшникову олію, консерви, чай, каву). Якщо говорити про наповнення споживчого кошика та популярні товари в чеку, за даними Zakaz.ua, в українських супермаркетах під час війни найчастіше замовляють додому молочні товари, макаронні вироби, гречку, хліб, воду, куряче м’ясо, яйця, картоплю та банани.
- У В2В напрямі Zakaz.ua досягли довоєнного рівня показників кількості та частоти замовлень. Середній чек виріс та за 2023 рік становить 3602 грн, тоді як у 2022 році був 2763 грн. Традиційно впродовж року пік показника середнього чеку був у грудні – сягнув 5035 грн. Найнижчий показник був на початку року в січні – 3131 грн.
- «Будемо масштабувати та розвивати новий формат експрес-доставки за годину, який ми вже впровадили на деяких локаціях ритейлерів», – зазначив Андрій Курський. Поки що цей формат доступний лише для мешканців столиці.
Контекст
У січні 2024 року сервіс доставки Zakaz.ua запустив власний інтернет-супермаркет «За Раз», що включає понад 50 000 найменувань продуктів харчування та товарів повсякденного вжитку.
Zakaz.ua у 2010 році створив український підприємець Єгор Анчишкін. Наразі компанія надає послуги доставки продуктів харчування з 13 продуктових мереж роздрібної торгівлі: «Metro Україна», «Аuchan Україна», Novus, «Мегамаркет», «Еко маркет», «Таврія В», Varus, Ultramarket, «Восторг», «Космос», «Харків», Winetime та «За Раз».
Кур’єрська адресна доставка доступна у 13 великих містах України, зокрема, компанія здійснює доставку товарів через поштові відділення «Нової пошти». Також Zakaz вийшов на ринки Молдови та Узбекистану.
На старті в компанію інвестували Олександр Ольшанський, Євгенія Дубінська, Денис Довгополий, Бас Годска та низка приватних інвесторів. Надалі контроль над проєктом викупив фонд Chernovetskiy Investment Group. З 2014-го до 2019 року CIG Степана Черновецького інвестував у Zakaz.ua близько $15 млн і збільшив частку до 98,8%. CIG увійшла у Zakaz.ua у 2014 році, заплативши за 30% акцій приблизно $2 млн.
У 2017-му засновник Zakaz.ua Єгор Анчишкін покинув проєкт через розбіжності щодо стратегії розвитку. Він пропонував сконцентруватися на експансії в США, CIG робила ставку на ринки України та інших пострадянських країн. Після невдалої спроби масштабувати Zakaz у США Анчишкін повністю полишив проєкт та залишився розвивати новий бізнес в Америці. У травні 2023 року він залучив $4 млн на новий стартап Instock Inc, завданням якого є спрощення тривимірної автоматизації товарів та послуг за допомогою робототехніки як послуги (RaaS).
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.