Категорія
Новини
Дата

Середній чек на Zakaz.ua зріс на третину в 2023 році, до 2255 грн

Що замовляють на Zakaz.ua /Gettyimages

Українці найбільше замовляють куряче мʼясо, банани, питну воду, яйця, молоко, солодковершкове масло та картоплю на сервісі доставки продуктів Zakaz.ua Фото Gettyimages

Серед В2С-клієнтів середній чек на Zakaz.ua зріс приблизно на 34% у 2023 році, до 2255 грн, проти 1681 грн у 2022-му, розповів Forbes СЕО Zakaz.ua Андрій Курський.

Ключові факти

  • Піковий, найвищий показник середнього чеку спостерігався у грудні – 2657 грн, а найнижчий – у січні на початку року, 2034 грн. Найбільше покупці замовляють куряче мʼясо, банани, питну воду, яйця, молоко, солодковершкове масло та картоплю.
  • Курський зазначив, що таке стрімке зростання здебільшого відбулося через підвищення цін, а не збільшення купівельної спроможності українців.
  • Серед топових позицій у кошиках онлайн-покупців у першій десятці завжди знаходяться товари повсякденного вжитку. Серед них такі продукти, як молоко, куряче м’ясо, яйця, банани, картопля, хлібобулочні вироби, питна вода. 
  • Своєю чергою, у 2023 році проти довоєнного періоду на 13% зріс попит на бакалійні товари (крупи, макарони, борошно, цукор, сіль, соняшникову олію, консерви, чай, каву). Якщо говорити про наповнення споживчого кошика та популярні товари в чеку, за даними Zakaz.ua, в українських супермаркетах під час війни найчастіше замовляють додому молочні товари, макаронні вироби, гречку, хліб, воду, куряче м’ясо, яйця, картоплю та банани.
  • У В2В напрямі Zakaz.ua досягли довоєнного рівня показників кількості та частоти замовлень. Середній чек виріс та за 2023 рік становить 3602 грн, тоді як у 2022 році був 2763 грн. Традиційно впродовж року пік показника середнього чеку був у грудні – сягнув 5035 грн. Найнижчий показник був на початку року в січні – 3131 грн.
  • «Будемо масштабувати та розвивати новий формат експрес-доставки за годину, який ми вже впровадили на деяких локаціях ритейлерів», – зазначив Андрій Курський. Поки що цей формат доступний лише для мешканців столиці.

Контекст

У січні 2024 року сервіс доставки Zakaz.ua запустив власний інтернет-супермаркет «За Раз», що включає понад 50 000 найменувань продуктів харчування та товарів повсякденного вжитку.

Zakaz.ua у 2010 році створив український підприємець Єгор Анчишкін. Наразі компанія надає послуги доставки продуктів харчування з 13 продуктових мереж роздрібної торгівлі: «Metro Україна», «Аuchan Україна», Novus, «Мегамаркет», «Еко маркет», «Таврія В», Varus, Ultramarket, «Восторг», «Космос», «Харків», Winetime та «За Раз».

Кур’єрська адресна доставка доступна у 13 великих містах України, зокрема, компанія здійснює доставку товарів через поштові відділення «Нової пошти». Також Zakaz вийшов на ринки Молдови та Узбекистану.

На старті в компанію інвестували Олександр Ольшанський, Євгенія Дубінська, Денис Довгополий, Бас Годска та низка приватних інвесторів. Надалі контроль над проєктом викупив фонд Chernovetskiy Investment Group. З 2014-го до 2019 року CIG Степана Черновецького інвестував у Zakaz.ua близько $15 млн і збільшив частку до 98,8%. CIG увійшла у Zakaz.ua у 2014 році, заплативши за 30% акцій приблизно $2 млн.

У 2017-му засновник Zakaz.ua Єгор Анчишкін покинув проєкт через розбіжності щодо стратегії розвитку. Він пропонував сконцентруватися на експансії в США, CIG робила ставку на ринки України та інших пострадянських країн. Після невдалої спроби масштабувати Zakaz у США Анчишкін повністю полишив проєкт та залишився розвивати новий бізнес в Америці. У травні 2023 року він залучив $4 млн на новий стартап Instock Inc, завданням якого є спрощення тривимірної автоматизації товарів та послуг за допомогою робототехніки як послуги (RaaS).

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні