Категорія
Новини
Дата

Війна в Україні робить Захід більш залежним від азійського палива – Bloomberg

2 хв читання

Війна в Україні посилює роль Азії та Близького Сходу як основних світових постачальників палива, таких як дизельне паливо та бензин, які мають вирішальне значення для світової економіки, пише Bloomberg.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Прагнучи позбутися залежності від російських нафтопродуктів, Європа та США стикаються з нестачею постачання всередині країн. Це відкриває можливості для переробних заводів у таких місцях, як Китай та Кувейт, щоб наповнити ринок паливом. «Відвернувшись від російських нафтопродуктів, Європа та США посилюють свою залежність від далекомагістральних барелів з Близького Сходу та Азії», – сказав голова відділу нафтопродуктів галузевого консультанта FGE у Лондоні Юджин Лінделл.
  • Російське вторгнення створює ще більшу нерівність між двома регіонами після того, як західні країни останніми роками значно скоротили переробні потужності, тоді як інша сторона світу розширювала. За даними FGE, західні ринки, включаючи Америку та Європу, за останні три роки скоротили переробні потужності на 2,4 млн барелів на день, тоді як Близький Схід та Азія додали 2,5 млн барелів.
  • Очікується, що цей розрив збільшуватиметься. За оцінками Rystad Energy, у найближчі три роки планується ввести в експлуатацію близько 8 млн барелів на день нових переробних потужностей, причому найбільше додасться в Азії, а найменше – в Європі.
  • «Ми побачимо, як Азія і Близький Схід все частіше стають світовими постачальниками палива», – вважає голова відділу переробки та збуту компанії Rystad Мукеш Сахдєв.
  • Перевезення нафтопродуктів на великі відстані на Заході різко збільшує транспортні витрати і сприяє зростанню доходів від танкерів. За даними Vortexa Ltd., обсяг палива, що перевозиться морським шляхом, на 3% вищий, ніж у середньому за останні пʼять років. За словами Серени Хуанг, провідного азійського аналітика Vortexa, це повʼязано з постачанням дизельного палива з Азії та Близького Сходу до Європи, і обсяги можуть збільшитись, оскільки остання забороняє постачання з Росії.

Контекст

Зсув у світовій нафтопереробній промисловості прискорився під час пандемії, коли старі заводи були закриті, оскільки глобальні блокування призвели до зниження попиту на нафту. З того часу Китай побудував більші та сучасні нафтопереробні заводи, щоб задовольнити зростаючі потреби країни в нафті, тоді як США та Європа зосередилися на відмові від викопного палива.

За словами віце-президента з енергетичного консалтингу S&P Global Commodity Insights Віктора Шума, в Азії також було побудовано багато нових нафтопереробних заводів через попит на нафтохімічну продукцію в регіоні.

Вторгнення Росії в Україну та подальші санкції західних країн щодо її постачання палива застали світові енергетичні ринки зненацька, а проблеми паливної безпеки тепер займають центральне місце в країнах, які не мають достатніх переробних потужностей. 

Запаси дизельного палива у Північно-Західній Європі на початку весни досягнуть мінімуму за останні 12 років, пише Bloomberg із посиланням на прогноз консалтингової компанії Wood Mackenzie. Запаси накопичуватимуться в грудні та січні аж до різкого падіння, прогнозується, що в березні вони будуть найнижчими в порівнянні з будь-яким місяцем починаючи з 2011 року.

ЄС запровадив ембарго на закупівлю російської нафти морським шляхом із 5 грудня 2022 року та на закупівлю нафтопродуктів із 5 лютого 2023 року. США заборонили імпорт нафти з Росії ще в березні.

Нещодавно країни «Великої сімки» домовилися про встановлення цінового обмеження на російську нафту та нафтопродукти.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд