Три роки тому в доньки маркетолога Дениса Шкрібляка, 37, діагностували затримку мовного розвитку. Допомагали заняття в реабілітаційному центрі, де використовувалися спеціальні меблі. Наприклад, балансувальна дошка Більгоу. Батько зробив схожу, але для домашніх тренувань. Зараз створена 2019 року компанія Шкрібляка Woodandhearts продає деревʼяні дитячі меблі Монтессорі в 60 країн. У компанії виробництво на 4000 кв. м і 200 співробітників
Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: перший список найкращих роботодавців для ветеранів, список перспективних молодих українців «30 до 30», 40 компаній, які вийшли на іноземні ринки під час війни, історії Марії Берлінської, Всеволода Кожемяки та загалом майже два десятки текстів.
«Я навчився продавати чужі товари та зрозумів, що тепер можу все», – розповідає Шкрібляк, який раніше заробляв арбітражем трафіку. У штаті Woodandhearts 20 диджитал-маркетологів, яких підприємець навчив сам. Компанія продає дитячі меблі через свій сайт, соцмережі, маркетплейси Amazon, Etsy, eBay, ROZETKA. «Ми виділяємо маркетолога майже під кожен майданчик», – пояснює Шкрібляк. Третина замовлень надходить із Etsy. Решта – з інших маркетплейсів і джерел.
За оцінками Forbes, оборот Woodandhearts у 2020 році склав понад $4 млн. Шкрібляк відмовився озвучувати фінансові показники.
«До мене вже продавали такі меблі, але я перший, хто зробив це красиво», – стверджує Шкрібляк. Він робив емоційні фотосесії з радісними дітьми в кадрі, а не просто предметну зйомку. Для інструкції зі збирання Woodandhearts зняли відеоролики. Крім того, розробив меблі з округлими формами й різних кольорів. «Дизайни конкурентів нудні й незграбні», – каже він.
Спочатку Шкрібляк експортував цільні меблі. Почалися труднощі з логістикою. Каже, що Укрпошта втрачала до двох третин його крупногабаритних посилок. Через перебої з поставками закрив перший магазин і переробив бізнес-модель. Став випускати розбірні меблі й щільно упаковувати. «Перше правило Etsy – робити вироби розбірними. З компактними коробковими посилками складнощів не виникало», – розповідає власник Woodandhearts. «Не бачу різниці між великими й дрібними посилками. Загубитися шансів більше в маленької. А всі рекламації на повернення в нас фіксуються, гроші відшкодовуються», – коментує Юлія Василенко, директор із комунікацій Укрпошти.
Пів року зайняло налаштування платіжних систем. «Etsy та інші e-commerce майданчики вважають українців шахраями з країни третього світу. Мені було складно до них достукатися», – стверджує власник Woodandhearts. Він наймав юристів із різних країн. Олександр Радич, директор українського офісу Western Bid, категорично не згоден і вважає Etsy доброзичливим майданчиком для українських продавців. Але при цьому рекомендує співпрацювати не безпосередньо, а звертатися до фінансових посередників і платити додаткові комісії.
Швидке зростання вимагало швидкого масштабування. «Спочатку я наймав досвідчених майстрів на зарплату $2000–3000, але в них була зоряна хвороба. Вони погано працювали», – розповідає Шкрібляк.
Тому він запросив у партнери Романа Кондратюка, власника одного з найбільших українських магазинів на Etsy – BusyPuzzle. Кондратюк порадив замінити майстрів на менш досвідчених, але більш лояльних.
Кожен сотий виріб Woodandhearts тестують на навантаження в 100–120 кг. «Діти люблять залазити всі разом, меблі мають витримати», – пояснює Шкрібляк. Якщо співробітник видав неякісний товар, із нього знімають бали. Якщо помітив чужий брак – нараховують. Так формують премії. Партнери домовилися половину прибутку реінвестувати в маркетинг, а іншу – на розширення й модернізацію виробництва.
Зараз створена 2019 року компанія Шкрібляка Woodandhearts продає дерев'яні дитячі меблі Монтессорі в 60 країн.
У компанії виробництво на 4000 кв. м і 200 співробітників.
«Спочатку я наймав досвідчених майстрів на зарплату $2000–3000, але в них була зоряна хвороба. Вони погано працювали».
Денис Шкрібляк з донькою.
Світовий ринок дитячих меблів 2019 року склав $109 млрд, середньорічне зростання 6%. Найбільший регіон продажів – Азія. Це дані дослідницької компанії TMR (Transparency Market Research).
Woodandhearts кастомізує товари під різні ринки. Азійці хочуть меблі маленьких розмірів, а для покупців з Європи, США і Канади важлива екологічність, каже Шкрібляк. Компанія використовує натуральну деревину, застосовує гіпоалергенні фарби. «Вони бояться, що їхні діти захворіють на рак, і тому купують еко, хоча це й дорожче. В Україні шукають товар подешевше», – додав він. Середній чек Woodandhearts $180. 85% продажів – експорт.
Іноземним замовникам важливо не просто купити товар, а отримати гарне обслуговування. Шкрібляк організував цілодобову підтримку. Найняв чотирьох лінгвістів, які створюють контент і спілкуються з покупцями. «Позитивні відгуки – моє найбільше досягнення», – каже власник Woodandhearts. Рейтинг його магазину на Etsy пʼять зірок, 20% клієнтів залишили там позитивні коментарі.
Найближче завдання компанії – експортувати в 100 країн світу і вийти в офлайн. «Зараз ведемо переговори з ритейлерами Австралії та Нової Зеландії», – розповідає Шкрібляк. У планах відкриття другої фабрики в Польщі.
«Нас уже почали копіювати. Потрібно придумувати нові способи, як підвищити цінність продукту», – каже власник Woodandhearts. Скоро компанія запустить освітню онлайн-платформу для батьків. З уроками щодо виховання та раннього розвитку від педіатрів і педагогів. Включаючи поради, як краще використовувати меблі Woodandhearts з цією метою.


26 вересня на Форумі «Енергія бізнесу» Forbes збирає регуляторів і лідерів бізнесу. Мета заходу — обговорити проблеми і знайти рішення, які дозволять зробити українську енергетику дешевою, рясною та стійкою. Встигніть купити квиток!
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.