«Укрзалізниця» здає вокзали в оренду підприємцям (частково). Чи цікаво це бізнесу і які результати в тих, хто вже працює на Київ-Пасажирському? /Getty Images
Категорія
Компанії
Дата

«Укрзалізниця» здає вокзали в оренду підприємцям (частково). Чи цікаво це бізнесу і які результати в тих, хто вже працює на Київ-Пасажирському?

Getty Images

«Укрзалізниця» оголосила онлайн-аукціони з оренди площ для бізнесу на 21 вокзалі України. Залежно від розміру вокзалу УЗ планує залучити орендаторів, що надаватимуть сервіси, – від аптек до книгарень. Але чи цікаво це приватному бізнесу?

⚡️Ми дуже хочемо, щоб наші читачі знали більше, створювали більше і заробляли більше. Тому даруємо 44% знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом SMART до 19.05 Оформлюйте зараз за цим посиланням

У вересні УЗ почала пропонувати бізнесу оренду площ на залізничних вокзалах. На перші онлайн-аукціони на «Prozorro.Продажі» компанія виставила невеликі об`єкти – кавомати, банкомати, а також площу у 47,1 кв. м під кавʼярню на київському вокзалі. На приміщення був попит, сім компаній конкурували за нього. Перемогла «Фуд Пак» ресторатора Олексія Тарнопольського. Бізнесмен запропонував найвищу ціну за оренду – 409 000 грн на місяць. «Ця сума вища за ринкову, бо, наприклад, зараз оренда приміщення у 400 кв. м. коштує у середньому 250 000 грн», – каже директорка аналітичного центру «Ресторани України» Ольга Насонова.

Це початок великої «орендної» кампанії УЗ. Держкомпанія розподілила всі свої залізничні вокзали на пʼять категорій. До першої категорії входять київський та найбільші вокзали країни. На орендованих площах має бути розширений перелік послуг для пасажирів: лаунж, готель, книгарня, продовольчий, непродовольчий ритейл тощо. На невеликих вокзалах перелік сервісів пропорційно зменшується. 

«Ми хочемо, щоби люди витрачали свої кошти всередині наших вокзалів, а не у навколишніх McDonalds», – каже заступник директора «Вокзальної компанії «Укрзалізниці» Сергій Олійник. 

надано пресслужбою

Idealist Фото надано пресслужбою

Всього у вересні «Укрзалізниця» опублікувала 53 лоти загальною площею 151,1 кв. м. Тільки на них компанія планує заробляти від 500 000 грн щомісяця. За результатами проведених аукціонів сума може бути збільшена, тому що все залежить від попиту, каже Олійник. 

У жовтні та листопаді УЗ відкриватиме більше лотів – наприклад, проводитимуть аукціони по майданчиках для книгарень та квіткових магазинів. Загалом на аукціони будуть виставлені комерційні площі на 21 вокзалі

Чи комфортно працювати бізнесу з УЗ 

Ідея здавати в оренду площі на вокзалах виникла ще на початку 2023 року, коли був запущений пілотний проєкт на київському вокзалі. Тоді у рамках покращення клієнтського досвіду УЗ запросила декілька бізнесів, зокрема кав`ярні, працювати на столичному вокзалі. 

Першопроходцем стала кав`ярня One Love Coffee ресторатора Володимира Задіраки. Зараз найдешевша кава тут коштує від 70 грн. Задірака на початку року розповідав Forbes, що керівники УЗ «продали» йому ідею зробити з київського залізничного вокзалу «показовий європейський вокзал». Він погодився стати частиною цих змін, хоча не був певен у бізнесовому успіху ідеї. «Результати роботи у нас нормальні, зараз беремо участь в інших аукціонах УЗ», – каже зараз ресторатор. 

Паралельно з One Love Coffee, яке відкрилося у грудні 2022-го, на вокзалі почали працювати кавʼярня Idealist Сергія Корецького і мінімаркет SPAR. «Вокзал розвивається на очах!» – розповідала Forbes операційна керівниця мережі Idealist Катерина Ананьєва. «У кав`ярні на вокзалі на 50–60% чеків менше, порівняно з міськими локаціями Idealist, але вона все одно входить у четвірку найбільших наших закладів», – тепер каже Ананьєва

Потенційно такі недешеві заклади, як Idealist та One Love Coffee, можуть залучили до 10% загального пасажиропотоку, вважає засновник мережі ресторанів Gastro Family Дмитро Борисов. За даними УЗ, у середньому щодоби вокзал відвідують 20 000 людей.

Окрім кав`ярень, скоро на великих вокзалах країни мають з`явитися книгарні. Орендою майданчиків для такого бізнесу на київському вокзалі вже цікавилися декілька книжкових мереж, кажуть в УЗ, не уточнюючи назв. Але й немережевим книгарням цікава робота на залізничних вокзалах. Одна з них – Readeat підприємця Дмитра Феліксова. «Нам цікаво взяти участь у тендері УЗ, хоча ми розуміємо, що на вокзальній локації буде менше людей, ніж на міській», – прогнозує Феліксов.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні